Struktura firmy komputerowej
Treść zadania:
Projektowanie struktury organizacyjnej dla firmy komputerowej metodą prognostyczną.
1. Firma znajduje się w fazie szybkiego rozwoju
2. Firma dominuje na rynku lokalnym w mieście wojewódzkim
3. Firma skutecznie wchodzi na rynek krajowy
4. Firma posiada oddziały w 7 dużych miastach (4 w swoim regionie a 3 w pozostałych województwach)
5. Firma zatrudnie 100 osób, dalszych 30-50 na umowę zlecenie
6. Zakres działalności podstawowej:
Firma sprzedaje sprzęt, części, oprogramowanie we własnym sklepie
Firma montuje sprzęt komputerowy z zakupionych podzespołów i części
Firma świadczy szeroki zakres usług informatycznych
Firma instaluje sprzęt i oprogramowanie u klienta
Firma obsługuje oprogramowanie (serwisowanie)
Firma szkoli użytkowników:
Szkolenia podstawowe
Szkolenia dla szkół
Szkolenia dla nauczycieli
Szkolenia dla pracowników administracyjnych firm
Firma opracowuje programy na indywidualne zlecenia
Firma prowadzi serwis napraw i poradnictwa technicznego
Firma realizuje programy pomocnicze – środki UE
Dla placówek oświatowych
Programy wdrażania sprzętu i oprogramowania
Kursy dla bezrobotnych
Na rynku nastąpiła stabilizacja w zakresie sprzedaż sprzętu komputerowego, natomiast dynamicznie rozwija się sprzedaż szkoleń i wdrażanie systemów.
Elementy analizy SWOT
1. Mocne strony
specjaliści „zdobywani” bezpośrednio z list najlepszych studentów lubelskich uczelni
wiedza poparta praktyka w obsłudze i budowania zadowolenia z współpracy
bardzo dobrze wyposażone (wciąż unowocześniane) zaplecze serwisowe dające możliwość diagnozy nawet najnowocześniejszego sprzętu komputerowego
dobry wynik finansowy za rok ubiegły, uznana pozycja na rynku i spore zaplecze inwentarzu stałego umożliwiają dostęp do kredytów niskoprocentowych na dalszy rozwój firmy
zaufanie klientów
duża liczba kontaktów handlowych
dostawy towarowe bezpośrednio od producentów co pozwala wykluczyć wysokie ceny nakładane przez dostawców
bardzo korzystna umowa handlowa z firma kurierska umożliwiająca dostawy i odbiór sprzętu do/od klienta tego samego dnia
marka i logo dobrze znane w regionie
sklepy firmowe zlokalizowane są w kluczowych - ruchliwych częściach miasta a dojazd o nich jest oznakowany na drogach wlotowych
kontakty z firmami o podobnym profilu działalności w zachodniej Europie i w USA pozwalają nam reagować na trendy technologiczne i stylistyczne zawsze szybciej niż konkurencja
2. Słabe strony
mały zasięg działania
duże uzależnienie sprzedaży od trendów mody panujących na rynku dóbr elektronicznych
3. Zagrożenia
stopniowe nasycanie się rynku komputerów stacjonarnych
tanie podróbki sprzętu firmowego obniżające popyt na sprzęt oryginalny
duże sieci handlowe typu MediaMarkt sprzedające produkty firmowe w akcjach promocyjnych poniżej cen zakupu
nowo powstałe szkoleniowe firmy zakładane często przez studentów, zaniżające ceny kursów szkoleniowych dla firm
ludzie młodzi - segment najlepiej chłonący nowinki techniczne i informatyczne - wyjeżdżają na zachód zmniejszając grupę docelowa odbiorców
4. Szanse
duże zainteresowanie firm handlowych urządzeniami typu palmtop (hand PC) i aplikacjami pozwalającymi handlowcom na podgląd stanów magazynowych i cen produktowych w czasie wizyt handlowych
duże zainteresowanie firm nawigatorami i lokalizatorami GPS
fundusze unijne przeznaczone na szkolenia z zakresu obsługi programów i sieci komputerowych
zainteresowanie elity rządzącej podnoszeniem kwalifikacji ludzi bezrobotnych - w tym środki na szkolenia komputerowe
moda na technologie mobilne
możliwość wejścia na nowe - chłonne rynki - inne miasta
zadowoleni klienci szumnie informują otoczenie o swojej satysfakcji powodując ciągły przypływ nowych klientów
wszechobecna globalizacja - zarówno osoby prywatne jak również firmy i urzędy - wszyscy chcą mieć Internet
nowy koncern azjatycki wkraczający na rynek UE chce nam powierzyć wyłączność na jego produkty w Polsce
Struktura firmy:
1. Wewnętrzną organizację firmy tworzą Działy i Stanowiska Pracy
2. Firmą kieruje Prezes Firmy, któremu bezpośrednio podlegają Wiceprezesowie, (Dyrektorzy poszczególnych działów).
3. Poszczególnymi sklepami kierują kierownicy podlegli bezpośrednio Prezesowi Firmy.
4. Dyrektor Działu może powoływać zespoły zadaniowe o charakterze doraźnym dla zajmowania się określoną problematyką.
W skład Firmy wchodzą:
1. Dział Sprzedaży
2. Dział Księgowości i Administracji
3. Dział Zaopatrzenia
4. Dział Montażu
5. Dział Serwisu
6. Dział Rozwoju myśli informatycznej
7. Dział Marketingu
Dział Sprzedaży
podlegający Wiceprezesowi ds. Sprzedaży (dalej zwanemu Dyrektorem Sprzedaży) dzieli się na działy wewnętrzne
1.1 Dział Sprzedaży komputerów stacjonarnych (home PC) prowadzi sprzedaż komputerów stacjonarnych a w szczególności:
1. prowadzi nadzór nad ekspozycją w części sklepu opatrzonej nazwą „dział home PC”
2. prowadzi poradnictwo techniczne w zakresie doboru sprzętu do potrzeb klienta
3. w razie potrzeby pisemnie zwraca się do działu montażu o montaż sprzętu pod potrzeby i wymagania klienta
4. organizuje w ww. części sklepu akcje promocyjne i wizualizacyjne według zaleceń Dyrektora Sprzedaży
1.2 Dział Sprzedaży komputerów przenośnych (mobile PC) prowadzi sprzedaż komputerów przenośnych a w szczególności:
1. prowadzi nadzór nad ekspozycją w części sklepu opatrzonej nazwą „dział mobile PC”
2. prowadzi poradnictwo techniczne w zakresie doboru sprzętu do potrzeb klienta
3. w razie potrzeby pisemnie zwraca się do działu montażu o montaż sprzętu pod potrzeby i wymagania klienta
4. organizuje w ww. części sklepu akcje promocyjne i wizualizacyjne według zaleceń Dyrektora Sprzedaży
1.3 Dział Sprzedaży komputerów kieszonkowych (hand PC) prowadzi sprzedaż komputerów kieszonkowych a w szczególności:
1. prowadzi nadzór nad ekspozycją w części sklepu opatrzonej nazwą „dział hand PC”
2. prowadzi poradnictwo techniczne w zakresie doboru sprzętu do potrzeb klienta
3. w razie potrzeby pisemnie zwraca się do działu zakupów o zamówienie sprzętu pod potrzeby i wymagania klienta
4. organizuje w ww. części sklepu akcje promocyjne i wizualizacyjne według zaleceń Dyrektora Sprzedaży
1.4 Dział Sprzedaży urządzeń nawigacyjnych i lokalizacyjnych GPS (GPS EQUIPMENT) prowadzi sprzedaż sprzętów bazujących na technice namierzania satelitarnego a w szczególności:
1. prowadzi nadzór nad ekspozycją w części sklepu opatrzonej nazwą „GPS EQUIPMENT”
2. prowadzi poradnictwo techniczne w zakresie doboru sprzętu do potrzeb klienta
3. w razie potrzeby pisemnie zwraca się do działu zakupów o zamówienie sprzętu pod potrzeby i wymagania klienta
4. prowadzi poradnictwo w zakresie doboru odpowiednich aplikacji niezbędnych do prawidłowego działania urządzeń (mapy elektroniczne) i sprzętu dodatkowego kompatybilnego z proponowanymi urządzeniami (sugnalizatory magnetyczne, nadajniki satelitarne, lokalizatory satelitarne)
5. organizuje w ww. części sklepu akcje promocyjne i wizualizacyjne według zaleceń Dyrektora Sprzedaży
1.5 Dział Sprzedaży urządzeń peryferyjnych (YOUR EQUIPMENT) prowadzi sprzedaż urządzeń peryferyjnych a w szczególności
1. prowadzi nadzór nad ekspozycją w części sklepu opatrzonej nazwą „YOUR EQUIPMENT”
2. prowadzi poradnictwo techniczne w zakresie doboru urządzeń drukujących, skanujących, drukująco-skanującychm a także xerujących do potrzeb klientów
3. prowadzi poradnictwo techniczne w zakresie doboru sprzętu wyświetlającego obraz monitory, rzutniki prezentacyjne, wyświetlacze slajdowi, ekrany prezentacyjne w zależności od potrzeb i wymagań klienta
4. w razie potrzeby pisemnie zwraca się do działu zakupów o zamówienie sprzętu pod potrzeby i wymagania klienta
5. organizuje w ww. części sklepu akcje promocyjne i wizualizacyjne według zaleceń Dyrektora Sprzedaży
1.6 Dział Kas Fiskalnych (YOUR BUSINESS) prowadzi sprzedaż urządzeń fiskalizujących a w szczególności:
1. prowadzi nadzór nad ekspozycją w części sklepu opatrzonej nazwą „YOUR BUSINESS”
2. prowadzi poradnictwo techniczne w zakresie doboru kas fiskalnych i drukarek fiskalnych do potrzeb klientów
3. prowadzi poradnictwo w zakresie doboru odpowiednich aplikacji niezbędnych do prawidłowego działania urządzeń (ds. programy komputerowe typu: paragon maker)
4. w razie potrzeby pisemnie zwraca się do działu zakupów o zamówienie sprzętu pod potrzeby i wymagania klienta
5. organizuje w ww. części sklepu akcje promocyjne i wizualizacyjne według zaleceń Dyrektora Sprzedaży
1.7 Dział Materiałów Eksploatacyjnych (YOUR OFFICE) prowadzi sprzedaż materiałów do eksploatacji sprzętu a w szczególności:
1. prowadzi nadzór nad ekspozycją w części sklepu opatrzonej nazwą „YOUR OFFICE”
2. prowadzi poradnictwo techniczne w zakresie doboru materiałów eksploatacyjnych do sprzętu użytkowanego przez klienta, zgodnie z potrzebami i wymaganiami klienta
3. dokonuje ewidencjowanego odkupu materiałów eksploatacyjnych radioaktywnych i przekazuje je firmie utylizującej wskazanej przez Dyrektora sprzedaży
4. dokonuje napełniania tuszy do drukarek atramentowych zgodnie z życzeniami klientów
5. w razie potrzeby pisemnie zwraca się do działu zakupów o zamówienie sprzętu pod potrzeby i wymagania klienta
6. organizuje w ww. części sklepu akcje promocyjne i wizualizacyjne według zaleceń Dyrektora Sprzedaży
1.8 Dział Przetargów powołany do wystawiania ofert firmy do przetargów na zapotrzebowanie sprzętu i szkoleń do Jednostek Budżetowych:
1. obserwuje strony internetowe Jednostek Budżetowych i śledzi Biuletyny Informacji Publicznej
2. przygotowuje oferty w konsultacji cenowej z przełożonym
3. przekazuje w formie pisemnej zamówienie ilościowe do działu montażu
Dział Księgowości i Administracji
podlegający Wiceprezesowi ds. Księgowości i Administracji (dalej zwanemu Dyrektorem Księgowości i Administracji) dzieli się na działy wewnętrzne
2.1 Dział Księgowości prowadzi ewidencję księgową operacji gospodarczych, a szczególnie:
1. dekretuje dowody księgowe zgodnie z typowym planem kont oraz wymogami elektronicznego przetwarzania danych systemów
2. analizuje i uzgadnia otrzymywane tabulogramy systemów, jak w pkt. 1;
3. prowadzi ewidencję analityczną w zakresie wyposażenia oraz ewidencję syntetyczną dotyczącą zakupu części i oprogramowania
4. uzgadnia ewidencję wyposażenia z ewidencją prowadzoną w jednostkach organizacyjnych;
5. terminowo dochodzi i egzekwuje należności oraz roszczenia we współpracy z radcą prawnym;
6. prowadzi księgowość pracowniczej kasy zapomogowo-pożyczkowej
2.2 Dział Finansowy prowadzi obsługę finansową Firmy, a szczególnie:
1. przyjmuje dokumenty finansowe, wpływające do Firmy, dotyczące operacji finansowych;
2. prowadzi dystrybucję dokumentów do jednostek organizacyjnych; sprawdza dokumenty finansowe pod względem merytorycznym;
3. kontroluje terminy zwrotów dokumentów przez jednostki organizacyjne;
4. sprawdza dowody finansowe pod względem formalnym i rachunkowym, przygotowuje dokumenty do zatwierdzenia przez dyrektora administracyjnego;
5. realizuje płatności zobowiązań bezgotówkowych i gotówkowych;
6. obsługuje kasy i zabezpiecza środki pieniężne dla potrzeb Firmy i kasy zapomogowo-pożyczkowej;
7. prowadzi ewidencję gospodarowania drukami ścisłego zarachowania;
8. opracowuje plany finansowe Firmy, projekty podziału limitów kosztów na poszczególne jednostki organizacyjne i kontroluje ich wykorzystanie.
2.3 Dział Płac prowadzi sprawy związane z wynagrodzeniami pracowników, a szczególnie:
1. opracowuje plany w zakresie funduszu płac;
2. prowadzi dokumentację płac w zakresie osobowego funduszu płac
3. kontroluje prawidłowość dokumentów dotyczących wypłat należności
4. sporządza listy płatnicze wynagrodzeń pracowników;
5. prowadzi dokumentację oraz sporządza listy wypłat zasiłków chorobowych, rodzinnych i innych, pokrywanych przez ZUS zgodnie z obowiązującymi przepisami;
6. dokonuje rozliczeń finansowych z ZUS-em oraz z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych;
7. wystawia dokumenty dotyczące wysokości wynagrodzeń pracowników dla organów rentowych i przyznawania emerytur.
2.4 Dział kadr
Do zadań działu należy:
1. Prowadzenie akt osobowych pracowników.
2. Załatwianie formalności związanych z przyjmowaniem, awansowaniem, przeszeregowaniem, przeniesieniem, zwalnianiem, odznaczaniem, nagradzaniem i karaniem pracowników.
3. Prowadzenie kart ewidencji personalnej, list obecności, rocznych kart obecności, rocznych planów urlopów, imiennych wykazów pracowników w poszczególnych działach, ewidencji nieobecności w godzinach służbowych.
4. Wydawanie świadectw pracy.
5. Sporządzanie sprawozdań GUS dotyczących zatrudnienia.
6. Przegotowanie załączników do listy płac.
7. Prowadzenie archiwum.
8. Prowadzenie spraw socjalno-bytowych zgodnie z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
9. Prowadzenie spraw w zakresie ochrony informacji niejawnych.
2.5 Dział ogólno-administracyjny
Do zadań działu należy:
1. Prowadzenie gospodarki materiałowej (zaopatrywanie placówek w sprzęt, materiały biurowe, środki czystości, odzież ochronną, , kontrola ich wykorzystania).
2. Nadzór nad utrzymaniem czystości obiektu, obejścia, pomieszczeń administracyjnych, konserwacja obiektu.
3. Nadzór nad zabezpieczeniem pomieszczeń Firmy.
4. Nadzór nad pracownikami obsługi (sprzątaczki, gospodarz).
5. Przeprowadzanie i nadzór nad remontami (prowadzenie dokumentacji remontowej).
6. Nadzór nad zabezpieczeniem właściwej ochrony p.poż. i odpowiednich warunków BHP, współpraca z inspektorem BHP.
7. Przeprowadzanie inwentaryzacji.
Dział Zaopatrzenia i utrzymania ruchu
podlegający Wiceprezesowi ds. Serwisowo Montażowych (dalej zwanemu Dyrektorem Technicznym) dzieli się na działy wewnętrzne
3.1 Dział zaopatrzenia odpowiada za utrzymanie dostępności sprzętu a w szczególności:
1. zapewnia dostępność najpopularniejszych modeli sprzętów, najbardziej rotujących części, programów, aplikacji, materiałów eksploatacyjnych
2. w odpowiedzi na pisemne zamówienie działu sprzedaży, lub pozostałych działów dokonuje przewertowania rynku i udziela pisemnej odpowiedzi w trakcie 24 godzin o dostępności i ewentualnej cenie produktu
3.2 Dział utrzymania ruchu odpowiada za zapewnienie ciągłości dziania sprzętu użytkowanego przez sklepy a w szczególności:
1. dokonuje przeglądów okresowych sprzętów wpisanego w ewidencję sklepów
2. dokonuje archiwizacji danych księgowych i finansowych na nośnikach zabezpieczając dane przed utratą
3. w odpowiedzi na pisemną sugestię któregokolwiek działu zobowiązany jest w jak najszybszym czasie nawiązać kontakt w celu ustalenia problemu i jeżeli sytuacja tego wymaga zobowiązany jest dokonać szybkich napraw (bądź wymiany) sprzętu celem zapewnienia ciągłości pracy
Dział Montażu
podlegający Wiceprezesowi ds. Serwisowo Montażowych (dalej zwanemu Dyrektorem Technicznym) dzieli się na działy wewnętrzne
4.1 Dział montażu home PC odpowiada za montaż sprzętów w zakresie komputerów stacjonarnych a w szczególności:
1. dokonuje montowania sprzętu z podzespołów wskazanych przez Dyrektora Montażu jako biorące udział w aktualnych promocjach sprzętowych
2. w odpowiedzi na pisemne zamówienie działu sprzedaży, udziela pisemnej odpowiedzi w trakcie 24 godzin o dostępności komponentów i możliwości montażu, w przypadku ich braku o przewidywanym czasie oddania sprzętu do klienta i o cenie samego sprzętu
3. w odpowiedzi na trendy panujące na rynku dokonuje montażu sprzęt w różnej rozpiętości cenowej i jakościowej
4.2 Dział montażu mobile PC odpowiada za montaż sprzętów w zakresie komputerów stacjonarnych a w szczególności
1. dokonuje montowania sprzętu z podzespołów wskazanych przez Dyrektora Montażu jako biorące udział w aktualnych promocjach sprzętowych
2. w odpowiedzi na pisemne zamówienie działu sprzedaży, udziela pisemnej odpowiedzi w trakcie 24 godzin o dostępności komponentów i możliwości montażu, w przypadku ich braku o przewidywanym czasie oddania sprzętu do klienta i o cenie samego sprzętu
3. w odpowiedzi na trendy panujące na rynku dokonuje montażu sprzęt w różnej rozpiętości cenowej i jakościowej
Dział Serwisu
podlegający Wiceprezesowi ds. Serwisowo Montażowych (dalej zwanemu Dyrektorem Serwisu i Montażu) dzieli się na działy wewnętrzne
5.1 Serwis właściwy odpowiada za serwisowanie sprzętu a w szczególności:
1. Dokonuje serwisu sprzętu złożonego przez Firmę
2. Dokonuje serwisu sprzętów zakupionych i zamontowanych przez firmie z zakresu właściwego podłączenia i konfiguracji
3. W odpowiedzi na pisemną wiadomość o problemie użytkownika nadesłaną przez Call – center zobowiązany jest ustalić z klientem termin wizyty i wysłać specjalistę serwisanta
4. W przypadku braku możliwości rozwiązania problemy u klienta, serwis właściwy zobowiązany jest za pokwitowaniem odebrać sprzęt od klienta celem diagnozy w stacji serwisowej, a w ciągu 7 dni dostarczyć naprawiony sprzęt do klienta, podłączając go i dokonując prezentacji poprawności działania
5. W przypadku niemożności naprawy sprzętu w ciągu 7 dni z powodu braku części lub podzespołów serwis zobowiązany jest pisemnie powiadomić klienta o zaistniałym problemie i powiadomić go kiedy nastąpi finalizacja pracy serwisowej
5.2 Call – center odpowiada za telefoniczną pomoc w rozwiązywaniu problemów a w szczególności:
1. zobowiązany jest do całodobowej dostępność telefonicznej dla klientów firmy i doradztwo w zakresie pomocy w rozwiązywaniu problemów
2. w przypadku braku możliwości pomocy telefonicznej pisemnie zawiadomić serwis właściwy o konieczności wizyty serwisowej u klienta
5.3 Serwis mobilny odpowiada za wizyty u klientów celem montażu i konfiguracji sprzętu na stanowisku pracy a w szczególności:
1. Wizyty u klientów i montaż zakupionego sprzętu na stanowisku pracy
2. Instalacja zakupionego przez klienta oprogramowania i dokonanie testu poprawności działania w obecności klienta
5.4 Serwis kontaktowy odpowiada za przesyłanie sprzętu objętego gwarancją do serwisów producenckich a w szczególności:
1. Kontakt z klientem celem wstępnej diagnozy sprzętu
2. Opis wady / niezgodności z umową zakupu i odbiór sprzętu za pokwitowaniem od klienta
3. Wysyłka lub dowóz sprzętu do serwisów producenckich
4. Nadzór nad terminowością wykonania przez serwis naprawy i sprawdzenie odbieranego sprzętu w obecności serwisanta, a później klienta
5. Serwis kontaktowy zobowiązany jest do działania w przypadkach urządzeń zakupionych bezpośrednio u producenta, przez niego skonfigurowanych i oddanych do sprzedaży jako produkt finalny.
5.5 Dział montażu i fiskalizacji kas fiskalnych odpowiada za montaż i legalizację kas fiskalnych, a w szczególności:
1. transport i montaż kasy fiskalnej w wyznaczone przez klienta miejsce
2. wezwanie specjalisty fiskalizacji i podłączenie wraz z zaplombowaniem kasy w miejscu docelowym
test w obecności klienta poprawności działania kasy fiskalnej
Dział Rozwoju Myśli Informatycznej
podlegający Wiceprezesowi ds. Rozwoju Myśli Informatycznej (dalej zwanemu Dyrektorem Rozwoju Myśli Informatycznej) dzieli się na działy wewnętrzne
6.1 Dział szkoleń ogólnych odpowiada za realizacje procesu szkolenia i wydanie dokumentu zaświadczającego zakończenie kursu a w szczególności
1. prowadzenie szkoleń z zakresu ogólnej obsługi komputera, podstawowych informacji technicznych i użytkowych a także szkolenie wstępne do środowiska Windows i pakietu MS OFFICE. Po zakończeniu szkolenia Dział zobowiązany jest sprawdzić wiedzę biorących udział i w przypadku uzyskania przez nich zadawalającego poziomu Dział wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu
2. prowadzenie szkoleń specjalistycznych z zakresu wskazanego przez firmę kupującą szkolenia. Dział ma obowiązek wystawić klientowi odpowiednie dokumenty dające możliwość zwrotu części kosztów szkolenia z funduszy UE. Po zakończeniu szkolenia Dział zobowiązany jest sprawdzić wiedzę biorących udział i w przypadku uzyskania przez nich zadawalającego poziomu Dział wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu
3. prowadzenie szkoleń z zakresu interaktywnych programów oświatowych i programów mających na celu sprawdzanie wiedzy uczniów. W razie potrzeby Dział przeprowadza szkolenie ogólne z zakresu ogólnej obsługi komputera. Po zakończeniu szkolenia Dział zobowiązany jest sprawdzić wiedzę biorących udział i w przypadku uzyskania przez nich zadawalającego poziomu Dział wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu
4. prowadzenie szkoleń z zakresu aplikacji biurowych, pakietu MS OFFICE, programów księgowych, kasowych, fiskalnych, programów płacowych, pozostałych aplikacji biurowych. Po zakończeniu szkolenia Dział zobowiązany jest sprawdzić wiedzę biorących udział i w przypadku uzyskania przez nich zadawalającego poziomu Dział wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu
5. prowadzenie szkoleń z zakresu obsługi kas fiskalnych, szkoleniowiec pokazuje w jaki sposób właściwie zainstalować kodu produktów, jak użytkować kasę i w jakiś sposób budować bezpośrednie raporty dzienne, okresowe i miesięczne. Dział zobowiązany jest sprawdzić wiedzę biorących udział i w przypadku uzyskania przez nich zadawalającego poziomu Dział wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu
6. prowadzenie prezentacji możliwości urządzeń typu palmtop i GPS dla firm. Szkolenia z zakresu posługiwania się lokalizatorami w celu szukania możliwej drogi dojazdu jak również namierzanie samochodu z GPS przez osoby zainteresowane. Kurs dotyczy również aplikacji mobilnych wgranych na komputerach kieszonkowych. Dział zobowiązany jest sprawdzić wiedzę biorących udział i w przypadku uzyskania przez nich zadawalającego poziomu Dział wystawia zaświadczenie o ukończeniu kursu.
6.2 Call-center szkoleniowe odpowiada za poradnictwo merytoryczne dla firma które zakończyły kursy a w szczególności:
1. poradnictwo w zakresie pracy w systemie Windows
2. poradnictwo w przypadku problemów z innymi programami użytkowymi na które firma wykupywała szkolenie
3. poradnictwo z zakresu właściwego budowania raportów dobowych i okresowych na kasach fiskalnych
4. poradnictwo z zakresu użytkowa komputerów przenośnych i urządzeń GPS
6.3 Dział wdrożeń odpowiedzialny jest za prezentację programu stworzonego przez programistów i wprowadzenie użytkowników w jego działanie:
1. Prezentacja programu sponsorowanego, zamawianego pod klienta
2. szkolenie dla pracowników bezpośrednio objętych użytkowaniem programu
3. wyjaśnienie szczegółowych możliwości programu i opcji dodatkowych
4. wydanie certyfikatu „własności niematerialnej” na program i wręczenie użytkownikom licencji na użytkowanie
Dział Marketingu
podlegający Wiceprezesowi ds. Marketingu (dalej zwanemu Dyrektorem Marketingu) dzieli się na działy wewnętrzne
7.1 Dział Marketingu Produktowego odpowiedzialny jest za:
1. opracowywanie i realizacja strategii promocji produktów ( sprzętu, oprogramowania itp.)
2. koordynowanie i nadzorowanie działań związanych z procesem wdrażania nowych produktów ( programów wszelkich nowości )
3. przygotowywanie i nadzór nad przetargami kampanii reklamowych dla poszczególnych produktów
współpraca a agencjami reklamowymi, studiami graficznymi i nadzór w tym zakresie
7.2 Dział Marketingu Sprzedażowego odpowiedzialny jest za:
1. opracowywanie programów motywacyjnych dla sprzedawców ( pracowników )
2. dystrybucja materiałów reklamowych i promocyjnych
3. planowanie i, organizowanie koordynowanie i kontrola działalności ekspozycyjnej, targowej i innych imprez zewnętrznych
4. opracowanie koncepcji reklamy użytkowej oraz nadzór nad zasadami zakupu i gospodarowania przedmiotami reklamy użytkowej; współpraca w tym zakresie z agencjami reklamowymi, studiami graficznymi i agencjami promocji pozamedialnej
5. opracowywanie i nadzór nad przestrzeganiem systemu jednolitej identyfikacji wizualnej
6. prowadzenie programów lojalnościowych ( zniżki dla stałych klientów )
7.3 Dział Analizy Marketingowej odpowiedzialny jest za:
1. planowanie, organizowanie, realizacja oraz nadzorowanie marketingowej działalności analityczno – badawczej firmy
2. projektowanie i prowadzenie prac związanych z badaniami marketingowymi (m.in. tajny klient, analiza zadowolenie klienta z zakupu)
3. badanie skuteczności działalności promocyjnej
4. opracowywanie analiz i raportów charakteryzujących produkty oraz techniki sprzedaży
5. monitorowanie , prowadzenie badań i analizy rynku informatycznego (konkurencji – zbieranie danych o rynku i konkurencji)
6. prowadzenie badań nad nowymi produktami (jaki jest na nie popyt czy są opłacalne)
Zadania Działu Sprzedaży realizowane są w poszczególnych działach przez:
1.1 Dział Sprzedaży komputerów stacjonarnych (home PC)
Sprzedawca komputerów stacjonarnych
Sprzedaje sprzęt komputerowy przeznaczony do użytku stacjonarnego zarówno dla osób prywatnych jak również dla firm. Dzięki wykształceniu kierunkowemu (informatyka lub handel) potrafi nawiązać kontakt z klientem dopasowując sprzęt do jego oczekiwań i wymagań. W razie braku dostępności sprzętu na stanie sklepu kontaktuje się pisemnie z Działem Zaopatrzenia celem ustalenia dostępności produktu u producenta i ceny produktu. W przypadku gdy klient posiada wymagania odnośnie parametrów szczegółowych przyjmuje zamówienie na poszczególne podzespoły komputera, które przekazuje w formie pisemnej do Działu Montażu celem ustalenia dostępności podzespołów i cenie końcowej. W przypadku zgłoszenia przez klienta problemów informuje go o numerze call-center. W Każdym sklepie pracuje 4 sprzedawców w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę z elementem premii uzależnionym od wyników sprzedaży.
1.2 Dział Sprzedaży komputerów przenośnych (mobile PC)
Sprzedawca komputerów przenośnych
Sprzedaje sprzęt komputerowy przeznaczony do użytku mobilnego zarówno dla osób prywatnych jak również dla firm. Dzięki wykształceniu kierunkowemu (informatyka lub handel) potrafi nawiązać kontakt z klientem dopasowując sprzęt do jego oczekiwań i wymagań. W razie braku dostępności sprzętu na stanie sklepu kontaktuje się pisemnie z Działem Zaopatrzenia celem ustalenia dostępności produktu u producenta i ceny produktu. W przypadku gdy klient posiada wymagania odnośnie parametrów szczegółowych przyjmuje zamówienie na poszczególne podzespoły komputera, które przekazuje w formie pisemnej do Działu Montażu celem ustalenia dostępności podzespołów i cenie końcowej. W przypadku zgłoszenia przez klienta problemów informuje go o numerze call-center. W Każdym sklepie pracuje 2 sprzedawców w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę z elementem premii uzależnionym od wyników sprzedaży.
1.3 Dział Sprzedaży komputerów kieszonkowych (hand PC)
Sprzedawca komputerów kieszonkowych
Sprzedaje sprzęt komputerowy przeznaczony do użytku kieszonkowego zarówno dla osób prywatnych jak również dla firm. Dzięki wykształceniu kierunkowemu (informatyka lub handel) potrafi nawiązać kontakt z klientem dopasowując sprzęt do jego oczekiwań i wymagań. W razie braku dostępności sprzętu na stanie sklepu kontaktuje się pisemnie z Działem Zaopatrzenia celem ustalenia dostępności produktu u producenta i ceny produktu. W przypadku gdy klient posiada wymagania odnośnie parametrów szczegółowych przyjmuje zamówienie na poszczególne podzespoły komputera, które przekazuje w formie pisemnej do Działu Montażu celem ustalenia dostępności podzespołów i cenie końcowej. W przypadku zgłoszenia przez klienta problemów informuje go o numerze call-center. W Każdym sklepie pracuje 2 sprzedawców w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę z elementem premii uzależnionym od wyników sprzedaży.
1.4 Dział Sprzedaży urządzeń nawigacyjnych i lokalizacyjnych GPS (GPS EQUIPMENT)
Sprzedawca lokalizatorów GPS
Sprzedaje sprzęt służący do nawigacji GPS przeznaczony do użytku zarówno dla osób prywatnych jak również dla firm. Dzięki wykształceniu kierunkowemu (informatyka lub handel) potrafi nawiązać kontakt z klientem dopasowując sprzęt i oprogramowanie do jego oczekiwań i wymagań. W razie braku dostępności sprzętu na stanie sklepu kontaktuje się pisemnie z Działem Zaopatrzenia celem ustalenia dostępności produktu u producenta i ceny produktu. W przypadku zgłoszenia przez klienta problemów informuje go o numerze call-center. W Każdym sklepie pracuje 2 sprzedawców w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę z elementem premii uzależnionym od wyników sprzedaży.
1.5 Dział Sprzedaży urządzeń peryferyjnych (YOUR EQUIPMENT)
Sprzedawca urządzeń peryferyjnych
Sprzedaje sprzęt służący do podłączenia do jednostki komputerowej, przeznaczony do użytku zarówno dla osób prywatnych jak również dla firm. Dzięki wykształceniu kierunkowemu (informatyka lub handel) potrafi nawiązać kontakt z klientem dopasowując sprzęt i oprogramowanie do właściwej jednostki komputerowej i oczekiwań i wymagań klienta. W razie braku dostępności sprzętu na stanie sklepu kontaktuje się pisemnie z Działem Zaopatrzenia celem ustalenia dostępności produktu u producenta i ceny produktu. W przypadku zgłoszenia przez klienta problemów informuje go o numerze call-center. W Każdym sklepie pracuje 2 sprzedawców w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę z elementem premii uzależnionym od wyników sprzedaży.
1.6 Dział Kas Fiskalnych (YOUR BUSINESS)
Sprzedawca Kas Fiskalnych
Sprzedaje sprzęt służący do fiskalizacji sprzedaży w jednostkach handlowo usługowych. Dzięki wykształceniu kierunkowemu (informatyka lub handel) potrafi nawiązać kontakt z klientem dopasowując sprzęt i oprogramowanie do profilu działalności klienta i jego oczekiwań i wymagań. W razie braku dostępności sprzętu na stanie sklepu kontaktuje się pisemnie z Działem Zaopatrzenia celem ustalenia dostępności produktu u producenta i ceny produktu. W przypadku zgłoszenia przez klienta problemów informuje go o numerze call-center. W Każdym sklepie pracuje 2 sprzedawców w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę z elementem premii uzależnionym od wyników sprzedaży.
1.7 Dział Materiałów Eksploatacyjnych (YOUR OFFICE)
Sprzedawca Materiałów Eksploatacyjnych
Sprzedaje artykuły eksploatacyjne zarówno dla firm jak również dla osób prywatnych. Dzięki wykształceniu kierunkowemu (informatyka lub handel) potrafi nawiązać kontakt z klientem dopasować materiały eksploatacyjne do jednostek roboczych którymi dysponuje klient, spełniając jego oczekiwania i wymogi. Dzięki wiedzy technicznej potrafi dokonać ponownego napełnienia (fill in) zestawów drukujących w drukarkach atramentowych. W razie braku dostępności materiału eksploatacyjnego na stanie sklepu kontaktuje się pisemnie z Działem Zaopatrzenia celem ustalenia dostępności produktu u producenta i ceny produktu. W przypadku zgłoszenia przez klienta problemów informuje go o numerze call-center. W Każdym sklepie pracuje 2 sprzedawców w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę z elementem premii uzależnionym od wyników sprzedaży.
1.8 Dział Przetargów
Specjalista do spraw przetargów handlowych
Pracownik zatrudniony na tym stanowisku ma obowiązek:
1 Obserwować Biuletyny Informacji Publicznej i strony internetowe Jednostek Budżetowych
2 Specjalista wyszukuje trwające przetargi i w konsultacji cenowej z przełożonym wystawia firmę do przetargu
3 Wygrane kontrakty przedkłada w formie pisemnej do działu montażu
W siedzibie firmy pracuje jeden na podstawie umowy o pracę z elementem premii uzależnionym od sumy wygranych przetargów w okresie rozliczeniowym.
Zadania Działu Księgowości i Administracji
realizowane są w poszczególnych działach przez:
2.1 Dział Księgowości
Główny Księgowy / (Z-cy Gł. Księgowego)
Do zadań osoby pracującej na stanowisku Głównego Księgowego / Z-cy Głównego Księgowego należą:
1. Znajomość obowiązujących przepisów zarządzeń, regulaminów, układu organizacyjnego sposobu zarządzania,
2. Kierowanie rachunkowością Firmy, która obejmuje:
· organizowanie księgowości, kalkulacji i sprawozdawczości w sposób zapewniający ochronę mienia i kontrolę wykonania zadań,
· organizowanie prawidłowego obiegu dokumentów niezbędnych dla bieżącego prowadzenia księgowości,
· terminowe i prawidłowe sporządzanie wewnętrznych i zewnętrznych sprawozdań finansowych,
· należyte przechowywanie i zabezpieczanie ksiąg i dokumentów księgowych oraz sprawozdań finansowych,
· kontrola wewnętrzna w zakresie kontroli wstępnej i bieżącej dokumentów finansowych i operacji gospodarczych,
3. Kierowanie pracą podległych pracowników oraz udzielanie wytycznych metod pracy, toku postępowania i organizacji pracy oraz podnoszenia kwalifikacji zawodowych,
4. Zabezpieczenie harmonijnej współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi,
5. Bieżące informowanie Dyrektora Firmy o przebiegu i realizacji zadań finansowych oraz nieprawidłowościach,
6. Wnioskowanie w sprawie przyjmowania, zwalniania, awansowania i karania podległych pracowników,
7. Opracowanie potrzeb finansowych Firmy.
Główny Księgowy / Z-ca Głównego Księgowego ponosi odpowiedzialność za:
1. Odpowiednie zgodnie z obowiązującymi przepisami zorganizowanie i prowadzenie nadzoru i kontroli finansowo księgowej w Firmie.
2. Wykonywanie obowiązujących w Firmie zarządzeń, instrukcji, regulaminów i uchwał w zakresie rachunkowości.
3. Terminowe, prawidłowe i rzetelne opracowanie:
· sprawozdawczości finansowej,
· materiałów informacyjnych dla Dyrektora Firmy,
· planów finansowych.
4. Systematyczne i bieżące kontrolowanie działalności podległych pracowników pod względem prawidłowości i terminowości obiegu dokumentów.
5. Przedstawianie Dyrektorowi Firmy wniosków o podjęcie środków zaradczych wobec winnych naruszeń przepisów i zarządzeń obowiązujących oraz we wszystkich przypadkach naruszeń interesu Firmy.
W siedzibie firmy pracuje Główny Księgowy wraz z Zastępcą
2.2 Dział Finansowy
Samodzielny referent do spraw finansowo Księgowych
Do zakresu działań pracowniczych należy:
1. Prowadzenie księgowości w sposób bieżący i prawidłowy umożliwiający :
- terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych
- prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych,
- przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych,
2. Księgowanie na kontach syntetycznych i analitycznych i sporządzanie zestawień obrotów i sald
3. Sporządzanie przelewów,
4. Prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania,
5. Prowadzenie rejestru przychodzących faktur, rachunków, not obciążeniowych,
Prowadzenie zaangażowania wydatków
W każdym ze sklepów pracuje jedne referent rozliczający działalność podległej placówki, raportując do centrali o comiesięcznych wynikach, lub na wezwanie Dyrektora Księgowości i Administracji na podany przez niego dzień lub okres.
Specjalista – kasjer
Do zakresu działań pracowniczych należy:
Prowadzenie kasy Firmy tj:
a) pobieranie i odprowadzanie gotówki do banku
b) prowadzenie dokumentacji kasowej,
c) czuwanie nad właściwym przebiegiem operacji kasowych
d) terminowe przekazywanie rzetelnych informacji dot. operacji kasowych
e) prawidłowe i terminowe prowadzenie rozliczeń finansowych,
f) przestrzeganie zasad rozliczeń pieniężnych.
W każdym ze sklepów pracuje dwóch kasjerów w systemie dwuzmianowym, obsługujących klientów płacących gotówką. Kasjerzy ponoszą odpowiedzialność materiałową za niezgodności w stanie kasy w stosunku 50% / 50%.
2.3 Dział Płac
Samodzielny referent do spraw wynagrodzeń
Do zakresu działań pracowniczych należy:
1. Sporządzanie list wypłat wynagrodzeń pracowników oraz osób wykonujących umowę zlecenie
2. Sporządzanie list wypłat świadczeń pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa
3. Naliczanie i odprowadzanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od pracowników i osób wykonujących pracę na podstawie umowy zlecenia
4. Sporządzanie deklaracji rozliczeniowej oraz informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach i potrącanych zaliczkach dla urzędu skarbowego
5. Sporządzanie rocznych zestawień podatkowych
6. Sporządzanie rocznych zestawień wynagrodzeń
7. Przygotowanie zgłoszeń do ubezpieczenia emerytalno - rentowego i zdrowotnego pracowników Firmy
8. Przygotowanie miesięcznych dokumentacji ( deklaracji rozliczeniowych ) celem odprowadzenia składki ZUS,
9. Sporządzanie raportów miesięcznych dotyczących przekazywanych składek,
10. Zgłaszanie do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego oraz wyrejestrowywanie świadczeniobiorców i pracowników FIRMY,
11. Dostarczenie wymaganych druków do ZUS
Zadania Działu Zaopatrzenia i utrzymania ruchu
realizowane są w poszczególnych działach przez:
3.1 Dział zaopatrzenia
Specjalista do spraw zaopatrzenia sieci handlowej
Do zakresu działań pracowniczych należy:
1. zapewnienie dostępność najpopularniejszych modeli sprzętów, najbardziej rotujących części, programów, aplikacji, materiałów eksploatacyjnych
2. w odpowiedzi na pisemne zamówienie działu sprzedaży, lub pozostałych działów do obowiązków specjalisty zaopatrzenia należy przewertowanie rynku i udziela pisemnej odpowiedzi w trakcie 24 godzin o dostępności i ewentualnej cenie produktu
3. w przypadku pisemnego zamówienia działu sprzedaży specjalista zobowiązany jest w możliwie najszybszym czasie pozyskać na stan zamawiane pozycje
W siedzibie firmy pracuje 4 specjalistów. Każdy z nich obsługuje dwa sklepy firmowe. Pracują na umowę o pracę a elastyczny element pensji stanowi procentowa premia od obrotu podległych sklepów.
3.2 Dział utrzymania ruchu
Specjalista do spraw utrzymania ruchu
Do zakresu działań pracowniczych należy:
1. pracownik dokonuje przeglądów okresowych sprzętów wpisanego w ewidencję sklepów
2. pracownik dokonuje archiwizacji danych księgowych i finansowych na nośnikach zabezpieczając dane przed utratą
3. pracownik w odpowiedzi na pisemną sugestię któregokolwiek działu zobowiązany jest w jak najszybszym czasie nawiązać kontakt w celu ustalenia problemu i jeżeli sytuacja tego wymaga zobowiązany jest dokonać szybkich napraw (bądź wymiany) sprzętu celem zapewnienia ciągłości pracy
W siedzibie firmy pracuje dwóch specjalistów do spraw utrzymania ruchu w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę.
Zadania Działu Montażu
realizowane są w poszczególnych działach przez:
4.1 Dział montażu home PC
Specjalista do spraw montażu komputerów stacjonarnych
Do zakresu działań pracowniczych należy:
7. specjalista dokonuje montażu sprzętu z podzespołów wskazanych przez Dyrektora Montażu jako biorące udział w aktualnych promocjach sprzętowych
8. w odpowiedzi na pisemne zamówienie działu sprzedaży, specjalista zobowiązany jest udzielić pisemnej odpowiedzi w trakcie 24 godzin o dostępności komponentów i możliwości montażu, w przypadku ich braku o przewidywanym czasie oddania sprzętu do klienta i o cenie samego sprzętu
9. specjalista w porozumieniu z Dyrektorem Montażu w odpowiedzi na trendy panujące na rynku dokonuje montażu sprzęt w różnej rozpiętości cenowej i jakościowej
W siedzibie firmy pracuje dwóch montażystów na podstawie umowy o pracę. W przypadku przygotowywania akcji promocyjnych z potrzebą dużego nakładu produktów, firma podpisuje umowę zlecenie z specjalistami montażu.
4.2 Dział montażu mobile PC
Specjalista do spraw montażu komputerów stacjonarnych
Do zakresu działań pracowniczych należy:
1. specjalista dokonuje montażu sprzętu z podzespołów wskazanych przez Dyrektora Montażu jako biorące udział w aktualnych promocjach sprzętowych
2. w odpowiedzi na pisemne zamówienie działu sprzedaży, specjalista zobowiązany jest udzielić pisemnej odpowiedzi w trakcie 24 godzin o dostępności komponentów i możliwości montażu, w przypadku ich braku o przewidywanym czasie oddania sprzętu do klienta i o cenie samego sprzętu
3. specjalista w porozumieniu z Dyrektorem Montażu w odpowiedzi na trendy panujące na rynku dokonuje montażu sprzęt w różnej rozpiętości cenowej i jakościowej
W siedzibie firmy pracuje dwóch montażystów na podstawie umowy o pracę. W przypadku przygotowywania akcji promocyjnych z potrzebą dużego nakładu produktów, firma podpisuje umowę zlecenie z specjalistami montażu.
Zadania Działu Serwisu
realizowane są w poszczególnych działach przez:
5.1 Serwis właściwy
Specjalista serwisant
Do zakresu działań pracowniczych należy:
1. Serwisant dokonuje serwisu sprzętu złożonego przez Firmę
2. Serwisant dokonuje serwisu sprzętów zakupionych w firmie i zamontowanych przez firmie z zakresu właściwego podłączenia i konfiguracji
3. W odpowiedzi na pisemną wiadomość o problemie użytkownika nadesłaną przez Call – center serwisant zobowiązany jest ustalić z klientem termin wizyty
4. W przypadku braku możliwości rozwiązania problemy u klienta, serwisant zobowiązany jest za pokwitowaniem odebrać sprzęt od klienta celem diagnozy w stacji serwisowej, a w ciągu 7 dni dostarczyć naprawiony sprzęt do klienta, podłączając go i dokonując prezentacji poprawności działania
W siedzibie firmy pracuje 2 serwisantów w dwuzmianowym systemie pracy na umowę o pracę, w przypadku sklepów firmowych podpisane zostały umowy o świadczeniu usług przez punkty regionalne, zobowiązane wypełniać zadania serwisu firmy.
5.2 Call – center
Konsultant telefoniczny
Do zakresu działań pracowniczych należy:
1. konsultant zobowiązany jest o każdej porze doby służyć dla klientów firmy pomocą i doradzać w zakresie pomocy w rozwiązywaniu problemów
2. w przypadku braku możliwości pomocy telefonicznej konsultant zobowiązany jest pisemnie zawiadomić serwis właściwy o konieczności wizyty serwisowej u klienta
W siedzibie firmy pracuje 4 konsultantów telefonicznych w systemie trzyzmianowej pracy. Pracują oni na mocy umowy o pracę.
5.3 Serwis mobilny
Serwisant mobilny
1. Serwisant mobilny zobowiązany jest do wizyty u klientów i montażu zakupionego sprzętu na stanowisku pracy
2. serwisant odpowiedzialny jest za prawidłową instalację zakupionego przez klienta oprogramowania i dokonanie testu poprawności działania w obecności klienta
W siedzibie firmy pracuje 2 serwisantów w dwuzmianowym systemie pracy na umowę o pracę, w przypadku sklepów firmowych podpisane zostały umowy o świadczeniu usług przez punkty regionalne, zobowiązane wypełniać zadania serwisu firmy.
5.4 Serwis kontaktowy
Serwisant pośredni
1. Serwisant po otrzymaniu pisemnej informacji od call-center zobowiązany jest do kontaktu z klientem celem wstępnej diagnozy sprzętu
2. Serwisant dokonuje opisu wady / niezgodności z umową zakupu i odbiera sprzęt za pokwitowaniem od klienta
3. Serwisant wysyła lub dowozi sprzętu do serwisów producenckich
4. Serwisant nadzoruje terminowość wykonania przez serwis naprawy i sprawdza odbierany sprzętu w obecności serwisanta, a później klienta
5. Serwisant pośredni zobowiązany jest do działania w przypadkach urządzeń zakupionych bezpośrednio u producenta, przez niego skonfigurowanych i oddanych do sprzedaży jako produkt finalny.
W siedzibie firmy pracuje 2 serwisantów w dwuzmianowym systemie pracy na umowę o pracę, w przypadku sklepów firmowych podpisane zostały umowy o świadczeniu usług przez punkty regionalne, zobowiązane wypełniać zadania serwisu firmy.
5.5 Dział montażu i fiskalizacji kas fiskalnych
Specjalista do spraw montażu i legalizacji kas fiskalnych
Do zakresu działań pracowniczych należy:
1. transport i montaż kasy fiskalnej w wyznaczone przez klienta miejsce
2. dokonanie fiskalizacji kasy fiskalnej
3. specjalista wykonuje test z zakresu poprawności działania kasy fiskalnej w obecności klienta
W siedzibie firmy pracuje 1 specjalista montażu kas fiskalnych na umowę o pracę. W przypadku sklepów firmowych podpisane zostały umowy o świadczeniu usług przez punkty regionalne, zobowiązane wypełniać zadania serwisu firmy. W przypadku legalizacji kas fiskalnych do przeprowadzenia wzywany jest specjalista – fiskalizator, wynajmowany na umowę o dzieło do wykonania określonego zadania.
Zadania Działu Rozwoju Myśli Informatycznej
realizowane są w poszczególnych działach przez:
6.1 Dział szkoleń ogólnych
Pracownik do spraw szkoleń dla bezrobotnych
Ponieważ firma posiada swoje oddziały w siedmiu miastach w każdym oddziale znajduje się jeden szkoleniowiec, który przeprowadza szkolenia dla osób bezrobotnych. Szkolenia są finansowane przez Urząd Pracy. Szkolenia obejmują obsługę i użytkowanie środowiska Windows, pakietu Office, podstawy Internetu, jak również szkolenia z zakresu obsługi i użytkowania sprzętu komputerowego (drukarki, skanery itp.). Pracownicy Ci pracują na podstawie umowy zlecenie.
Pracownicy ds. szkoleń ze środków UE
Firma posiada jednego szkoleniowca w każdym z oddziałów. Szkolenia obejmują obsługę i użytkowanie sprzętu komputerowego, obsługę środowiska Windows, pakietu Office, użytkowanie Internetu i programów specjalistycznych dla firm.
Szkolenia przeznaczone są dla dwóch grup odbiorców:
1. szkolenia dla młodzieży szkolnej
2. szkolenie dla osób z terenów wiejskich
3. szkolenie dla firm podnoszących zatrudnienie lub wdrażających systemy ISO
Pracownicy Ci pracują na podstawie umowy zlecenie.
Pracownicy ds. szkoleń pracowników oświatowych
Firma posiada dwóch szkoleniowców pracujących na umowę zlecenie w siedzibie firmy, którzy szkolą pracowników oświatowych. Szkolenia przeprowadzane są na specjalne zamówienia, obejmują obsługę i użytkowanie sprzętu komputerowego i oświatowych programów komputerowych.
Pracownicy ds. szkoleń pracowników biurowych
Firma posiada dwóch szkoleniowców, którzy przeprowadzają szkolenia pracowników biurowych. Szkolenia przeprowadzane są wewnątrz firm do których zapraszani są szkoleniowcy, obejmują obsługę sprzętu komputerowego, a przede wszystkim różnych programów księgowych, typu : Access, Mała księgowość. Pracownicy pracują na podstawie umowy zlecenie.
Pracownicy ds. szkoleń w zakresie obsługi kas fiskalnych, urządzeń GPS i PALMTOP
Firma rozprowadza kasy fiskalne. Posiada dwóch pracowników pracujących na podstawie umowy zlecenie, którzy raz w miesiącu lub według zamówień indywidualnych organizują szkolenia z zakresu obsługi kas fiskalnych. Pracownicy Ci wdrażają również klientów w zagadnienia i aplikacje związane z pracą w systemie PALM OS w PALMTOPACH i systemami SYMBIO w NAWIGATORACH GPS
6.2 Call-center szkoleniowe
Specjaliści ds. środowiska Windows i pakietu Office
Dwóch specjalistów, którzy udzielają precyzyjnych porad z zakresu obsługi i użytkowania środowiska Windows i pakietu Orfice. Pracownicy udzielają również porad z pozostałych programów które firma posiada w ofercie szkoleniowej. Osoby te pracują przez telefon w systemie dwuzmianowym na podstawie umowy o pracę.
Specjaliści ds. obsługi sprzętu komputerowego
Osoby pracujące w systemie dwuzmianowym, telefonicznie, udzielają porad z zakresu użytkowania jak również instalacji sprzętu komputerowego (drukarki, skanery, kamery internetowe, karty pamięci itp.). Osoby te pracują na podstawie umowy o pracę.
Specjaliści ds. Internetu
Dwie osoby w formie telefonicznej udzielają porad z zakresu korzystania z sieci Internet – użytkowanie poczty elektronicznej, wyszukiwarek, serwerów, witryn internetowych. Pracownicy Ci pracują na podstawie umowy o pracę.
6.3 Dział wdrożeń
Specjalista ds. wdrażania nowych programów
Firma pisze programy na specjalne zamówienia. Po otrzymaniu takiego programu od programistów, pracownik zajmuje się dostarczeniem i zainstalowaniem programu u zamawiającego. Pracownik przeprowadza również szkolenie programowe dla kupującego. W firmie pracuje jeden mobilny pracownik tego typu na podstawie umowy o pracę.
Zadania Działu Marketingu realizowane są w poszczególnych działach przez:
7.1 Dział Marketingu Produktowego
Specjalista d/s marketingu Produktowego
Do zadań specjalisty należą:
1. specjalista w porozumieniu z zespołem i dyrektorem ustala strategie promocji w zakresie doboru sprzętu
2. specjalista przeprowadza analizę rynku w poszukiwaniu produktów nowych, następnie pisemnie składa zamówienie na nie do działu zaopatrzenia
3. współpraca a agencjami reklamowymi, studiami graficznymi i nadzór w tym zakresie
4. specjalista pracujący w sklepie poza miejscem docelowym firmy (siedzibą) zobowiązany jest swoje pomysły marketingowe konsultować z kierownikiem sklepu, uzyskując jego aprobatę zobowiązany jest do pisemnego składania propozycji bezpośrednio do Dyrektora Marketingu
W siedzibie firmy pracuje dwóch tego typu specjalistów na podstawie umowy o pracę. W każdym ze sklepów pracuje jeden specjalista konsultujący swoje uwagi z kierownikiem sklepu
7.2 Dział Marketingu Sprzedażowego
Specjalista d/s marketingu sprzedażowego
1. specjalista w porozumieniu z zespołem i Dyrektorem Marketingu opracowuje programy motywacyjne dla sprzedawców (pracowników)
2. specjalista odpowiedzialny jest za właściwą dystrybucję materiałów reklamowych i promocyjnych
3. opracowuje koncepcje reklamy użytkowej oraz nadzoruje zasadami zakupu i gospodarowania przedmiotami reklamy użytkowej; współpracuje w tym zakresie z agencjami reklamowymi, studiami graficznymi i agencjami promocji pozamedialnej
4. specjalista w porozumieniu z zespołem i Dyrektorem Marketingu opracowuje i nadzoruje przestrzeganie systemu jednolitej identyfikacji wizualnej
5. specjalista w porozumieniu z zespołem i Dyrektorem Marketingu opracowuje programy lojalnościowe dla klientów
W siedzibie firmy pracuje trzech tego typu specjalistów na podstawie umowy o pracę
Specjalista d/s headhuntingu – tajny klient
1. odpowiedzialny jest za okresowe wizyty w sklepach firmy i przeprowadzanie rozmów z pracownikami sklepu symulując osobę klienta
2. specjalista sprawdza wiedzę sprzedawcy i jego podejście do klienta
3. specjalista przekazuje pisemny raport z wizyty najpóźniej 24 godziny od wizyty do Dyrektora Sprzedaży
4. specjalista przeprowadza rozmowy z klientami (klient-klient) celem ustalenia zadowolenia innych klientów z obsługi i programów promocyjnych w sklepie
W firmie pracuje dwóch headhunterów zatrudnianych na podstawie umowy zlecenie.
7.3 Dział Analizy Marketingowej
Specjalista Analizy Marketingowej
1. prowadzi stały nadzór nad skutecznością akcji marketingowych
2. przedstawia w formie analitycznej zestawienie sprzedaży i skuteczności poszczególnych promocji, zestawienie składa na pisemną prośbę Dyrektora Marketingu
3. prowadzi ewidencje sprzedaży poszczególnych pracowników, ewidencje zobowiązany jest przedstawić na pisemną prośbę Dyrektora Sprzedaży, a na koniec miesiąca Działowi Kadr i Płac