Mikroekonomia
MIKRO- zajmuje się badaniem rynku konsumenck (konkret badanie). EKON. POZYT.- nie dokonuje oceny, wychwytuje wartości. EKON. NORMATY.- zaczyna dokonywać oceny. KOSZT ALTER.- koszt zaniechanych możliwości
Wybieramy 1 kosztem 2).
POPYT- zapotrzebo na dane dobro za które nabywca jest gotowy zapłacić. PODAŻ- zaoferowanie dobra przez producenta na rynku. ELASTYCZ POPYT- a)cenowa (pokazuje siłę reakcji popytu na zmianę ceny. b)dochodowa(jak zmienia się popyt kiedy zmieniają się dochody. C) mieszana. ELAST PODAŻY- elastyczność cenowa podaży bada siłę reakcji podaży na zmianę ceny.(znak+). RYNEK- jest to miejsce gdy spotyka się kupujący ze sprzedawcą by dokonać transakcję(lokalny; regionalny; krajowy; zagraniczny; międzynarodowy).UŻYTECZNOŚĆ- to zadowolenie, przyjemność, radość jaką czerpie konsument w wyniku konsumpcji lub dobra. 3 WARUNKI BY SPEŁNIĆ TEN CEL: A)osoba musi mieć możliwość dokonania wyboru b) dokonanie wyboru musi pociągnąć rezygnację z innego dobra c) osoba musi się kierować w wyborze skalą korzyści.
KOSZT ALTERN MA 4 CECHY: a) zawsze są określone w momencie podjęcia decyzji; b) koszt ponosi osoba podejmująca decyzję c) zawsze mają charakter subiektywny d) jest zawsze wielkością niezrealizowaną. KRZYWA OBOJĘT- przedstawia kombinacje 2 dóbr, które sprawiają taką samą przyjemność. PRODUCENT- to podmiot który prowadzi swoją działalność by osiągnąć zysk.
MIKRO- zajmuje się badaniem rynku konsumenck (konkret badanie). EKON. POZYT.- nie dokonuje oceny, wychwytuje wartości. EKON. NORMATY.- zaczyna dokonywać oceny. KOSZT ALTER.- koszt zaniechanych możliwości
Wybieramy 1 kosztem 2).
POPYT- zapotrzebo na dane dobro za które nabywca jest gotowy zapłacić. PODAŻ- zaoferowanie dobra przez producenta na rynku. ELASTYCZ POPYT- a)cenowa (pokazuje siłę reakcji popytu na zmianę ceny. b)dochodowa(jak zmienia się popyt kiedy zmieniają się dochody. C) mieszana. ELAST PODAŻY- elastyczność cenowa podaży bada siłę reakcji podaży na zmianę ceny.(znak+). RYNEK- jest to miejsce gdy spotyka się kupujący ze sprzedawcą by dokonać transakcję(lokalny; regionalny; krajowy; zagraniczny; międzynarodowy).UŻYTECZNOŚĆ- to zadowolenie, przyjemność, radość jaką czerpie konsument w wyniku konsumpcji lub dobra. 3 WARUNKI BY SPEŁNIĆ TEN CEL: A)osoba musi mieć możliwość dokonania wyboru b) dokonanie wyboru musi pociągnąć rezygnację z innego dobra c) osoba musi się kierować w wyborze skalą korzyści.
KOSZT ALTERN MA 4 CECHY: a) zawsze są określone w momencie podjęcia decyzji; b) koszt ponosi osoba podejmująca decyzję c) zawsze mają charakter subiektywny d) jest zawsze wielkością niezrealizowaną. KRZYWA OBOJĘT- przedstawia kombinacje 2 dóbr, które sprawiają taką samą przyjemność. PRODUCENT- to podmiot który prowadzi swoją działalność by osiągnąć zysk.