Mikroekonomia

MIKRO- zajmuje się badaniem rynku konsumenck (konkret badanie). EKON. POZYT.- nie dokonuje oceny, wychwytuje wartości. EKON. NORMATY.- zaczyna dokonywać oceny. KOSZT ALTER.- koszt zaniechanych możliwości
Wybieramy 1 kosztem 2).
POPYT- zapotrzebo na dane dobro za które nabywca jest gotowy zapłacić. PODAŻ- zaoferowanie dobra przez producenta na rynku. ELASTYCZ POPYT- a)cenowa (pokazuje siłę reakcji popytu na zmianę ceny. b)dochodowa(jak zmienia się popyt kiedy zmieniają się dochody. C) mieszana. ELAST PODAŻY- elastyczność cenowa podaży bada siłę reakcji podaży na zmianę ceny.(znak+). RYNEK- jest to miejsce gdy spotyka się kupujący ze sprzedawcą by dokonać transakcję(lokalny; regionalny; krajowy; zagraniczny; międzynarodowy).UŻYTECZNOŚĆ- to zadowolenie, przyjemność, radość jaką czerpie konsument w wyniku konsumpcji lub dobra. 3 WARUNKI BY SPEŁNIĆ TEN CEL: A)osoba musi mieć możliwość dokonania wyboru b) dokonanie wyboru musi pociągnąć rezygnację z innego dobra c) osoba musi się kierować w wyborze skalą korzyści.
KOSZT ALTERN MA 4 CECHY: a) zawsze są określone w momencie podjęcia decyzji; b) koszt ponosi osoba podejmująca decyzję c) zawsze mają charakter subiektywny d) jest zawsze wielkością niezrealizowaną. KRZYWA OBOJĘT- przedstawia kombinacje 2 dóbr, które sprawiają taką samą przyjemność. PRODUCENT- to podmiot który prowadzi swoją działalność by osiągnąć zysk.

MIKRO- zajmuje się badaniem rynku konsumenck (konkret badanie). EKON. POZYT.- nie dokonuje oceny, wychwytuje wartości. EKON. NORMATY.- zaczyna dokonywać oceny. KOSZT ALTER.- koszt zaniechanych możliwości
Wybieramy 1 kosztem 2).
POPYT- zapotrzebo na dane dobro za które nabywca jest gotowy zapłacić. PODAŻ- zaoferowanie dobra przez producenta na rynku. ELASTYCZ POPYT- a)cenowa (pokazuje siłę reakcji popytu na zmianę ceny. b)dochodowa(jak zmienia się popyt kiedy zmieniają się dochody. C) mieszana. ELAST PODAŻY- elastyczność cenowa podaży bada siłę reakcji podaży na zmianę ceny.(znak+). RYNEK- jest to miejsce gdy spotyka się kupujący ze sprzedawcą by dokonać transakcję(lokalny; regionalny; krajowy; zagraniczny; międzynarodowy).UŻYTECZNOŚĆ- to zadowolenie, przyjemność, radość jaką czerpie konsument w wyniku konsumpcji lub dobra. 3 WARUNKI BY SPEŁNIĆ TEN CEL: A)osoba musi mieć możliwość dokonania wyboru b) dokonanie wyboru musi pociągnąć rezygnację z innego dobra c) osoba musi się kierować w wyborze skalą korzyści.
KOSZT ALTERN MA 4 CECHY: a) zawsze są określone w momencie podjęcia decyzji; b) koszt ponosi osoba podejmująca decyzję c) zawsze mają charakter subiektywny d) jest zawsze wielkością niezrealizowaną. KRZYWA OBOJĘT- przedstawia kombinacje 2 dóbr, które sprawiają taką samą przyjemność. PRODUCENT- to podmiot który prowadzi swoją działalność by osiągnąć zysk.

Dodaj swoją odpowiedź
Mikroekonomia

Mikroekonomia- zagadnienia

MIKROEKONOMIA
I. Czym zajmuje się ekonomia?
Ekonomia - jest nauką badającą, w jaki sposób ludzie wykorzystują zasoby będące w ich dyspozycji w celu zaspokojenia różnorodnych potrzeb materialnych i niematerialnych. Celem ekonomii je...

Mikroekonomia

Mikroekonomia zarys wykładów


I. PODSTAWOWE KATEGORIE GOSPODARKI RYNKOWEJ
1. Pieniądz – pojęcie, ewolucja, istota
- Funkcje pieniądza
2. Cena - rodzaje (absolutna, relatywna), funkcje, mechanizmy powstawania cen
3. Towar - pojęcie, wartości towar

Mikroekonomia

Mikroekonomia - Zagadnienia

MIKROEKONOMIA - ZAGADNIENIA

1. Klasyfikacja podmiotów gospodarczych wg rodzajów działalności
· Gospodarstwa domowe
· Przedsiębiorstwa
· Małe rodzinne gospodarstwa rolnicze
· Banki parabanki
· Państwowe instyt...

Ekonomia

Mikroekonomia

1. PRZEDMIOT EKONOMII W UJĘCIU MIKRO I MAKRO
Ekonomia jest nauka badającą, w jaki sposób ludzie (pojed. lub w zorg. zespołach) wykorzystują zasoby będące w ich dyspozycji w celu zaspokajania różnych potrzeb mat. i nie mat. Zasoby, kt�...

Finanse i bankowość

Mikroekonomia-testy

mikroekonomia-testy...

Mikroekonomia

Mikroekonomia

Mikroekonomia...