Cena

CENA, ilość pieniędzy, za którą można nabyć jednostkę towaru, dobra lub usługi; zmiany ceny są środkiem, za pomocą którego w procesie konkurencji zostaje określona w gospodarce wolnorynkowej alokacja zasobów. Cena detaliczna, cena sprzedaży w handlu detalicznym; obejmuje cenę hurtową, zwiększoną o marżę detaliczną; cena hurtowa, cena sprzedaży przedsiębiorstw handlu hurtowego, obejmująca cenę zbytu zwiększoną o marżę hurtową; cena dumpingowa, niska, nie pokrywająca często kosztów produkcji, stosowana w eksporcie w celu zdystansowania konkurentów i opanowania rynku zagr. (dumping); cena monopolowa, ustalana dla wyrobów, których produkcja jest opanowana przez monopol, zawiera zazwyczaj zysk wyższy od przeciętnego; jest ustalana na takim poziomie, przy którym cena pomnożona przez wielkość popytu daje największą sumę zysku; może być stosowana zarówno w warunkach czystego monopolu, jak i oligopolu; cena równowagi, cena przy której rynek jest w równowadze, tzn., przy której popyt na określone dobro jest równy jego podaży; cena światowa, cena danego towaru utrzymująca się na rynku świat.; ceny światowe dotyczą tylko wartości masowych i kształtują się zazwyczaj na podstawie cen na rynku, na którym się dokonuje największych obrotów danym towarem. Cen system, mechanizm przyczyniający się do podwyższenia cen towarów, na które popyt jest nadmierny i do ich obniżenia, gdy podaż; jest nadmierna; działanie tego mechanizmu opiera się na decyzjach niezależnych jednostek; zakłada się zwykle, że jakąś cenę ustala się na każdym rynku i utrzymuje się do chwili wystąpienia jakiejś zmiany kosztów lub popytu; znaczenie systemu cen polega na tym, że: 1) jest on środkiem rozdzielania ograniczonych zasobów pomiędzy konsumentów, 2) sygnalizuje producentom, gdzie w danym momencie jest możliwe osiągnięcie największych korzyści i w ten sposób wskazuje, co powinni oni wytwarzać.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Cena jako instrument marketingu

Cena – jest to określenie w jednostce pieniądza wartości dóbr i usług
- czynnik prestiżu (efekt snoba)
Wybór instrumentu zależ od:
· Celu, jaki stawiamy przed promocją
· Grupy nabywców, do której kierujemy przekaz prom...

Podstawy przedsiębiorczości

Prezentacja: cena i popyt

CENA
Cena - wartość pieniężna (lub określona w inny sposób), za przyjęcie której sprzedający jest gotów zrzec się swoich praw do danego dobra, lub też kupujący jest gotów ją oddać, aby do tego dobra nabyć prawa. Cena może dotyc...

Marketing

Cena

CENA - czyli ilość pieniędzy, który musi wydać nabywca z związku z zakupem określonego produktu, jest jednym zważniejszych elementów wykorzystywanych przez przedsiębiorstwa przy podejmowaniu decyzji marketingowych. Gdy na rynku występuje ...

Makroekonomia

Cena i jej funkcje

Cena - wartość pieniężna (lub określona w inny sposób), za przyjęcie której sprzedający jest gotów zrzec się swoich praw do danego dobra, lub też kupujący jest gotów ją oddać, aby do tego dobra nabyć prawa. Cena może dotyczyć m.in...

Matematyka

cena autka-15zł cena pajacyka-34zł cena misia-43zł cena o ile złotych cena autka jest niższa od ceny pajacyka o ile złotych cena autka jest niższa od ceny misia potrzebuje na jutro!!!!!!!

cena autka-15zł cena pajacyka-34zł cena misia-43zł cena o ile złotych cena autka jest niższa od ceny pajacyka o ile złotych cena autka jest niższa od ceny misia potrzebuje na jutro!!!!!!!...

Marketing

Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tyl...