Życie człowieka z reklamy.

Michał urodził się na początku okresu transformacji ustrojowej. Moda i nowy styl życia dopadły go już w łonie matki – Agnieszki. Całą ciążę bowiem Agnieszka zażywała „Vibovit” – kompleks witamin i minerałów przeznaczony dla kobiet w stanie powszechnie znanym jako błogosławiony – tak zalecały pierwsze kolorowe tygodniki… Michał urodził się w lśniącej czystością klinice i po kilku dniach trafił do domu. Od pierwszych dni był pielęgnowany kosmetykami z serii „Johnson & Johnson’s”, a jego ubrania były prane w proszku „Persil” dla niemowląt. Karmiono go mlekiem w proszku „Bebiko”, a gdy trochę podrósł – kaszką „Nestle”. Kiedy poszedł do przedszkola wszystkie dzieci bawiły się klockami „Lego” w wersji „Duplo”, więc nic dziwnego, że znalazły się one w prezentach gwiazdkowych.

W wieku 7 lat trafił do szkoły podstawowej. Rozkwitła już wtedy moda na markowe ubrania i dodatki. Michał na lekcjach wychowania fizycznego ćwiczył w obuwiu firmy „Nike”, dresie firmy „Adidas” oraz koszulkach firmy „Reebok”. Na codzień chodził w jeansach firmy „Levis” lub „Wrangler”, a książki i zeszyty wkładał do plecaka „Puma”. Rodzice – wyznając zasadę, ze dobre narzędzie wspomaga naukę pisania – zaopatrzyli go w komplet piśmienniczy firmy „Parker”, którego zazdrościły mu wszystkie koleżanki. Wyrósł już wtedy z „Lego – Duplo”. Bawił się dalej klockami ale już serii „Techniks”, a także samochodami firmy „Hot Wheels”. Raz w miesiącu chodził z rodzicami do restauracji „Mc Donald’s”, a z dziadkami do „KFC”. Od czasu do czasu odwiedzali też „Multikino” w Poznaniu przy okazji premiery nowej bajki Disneya. Do jego stałego menu należały batoniki, wafelki, jogurty i soki „Danone”, „Mars”, „Snickers”, „Hortex’ oraz napoje konsorcjum „Coca Cola Company” i „Pepsi”. Na I Komunię otrzymał oczywiście zegarek – marki Swatch.

Gust zmienił mu się odrobinę w gimnazjum. Ponieważ stał się wielkim fanem muzyki Hip – Hop w jego ubraniu zaczęły dominować firmy „Fishbone”, „Converse”, ale nadal nieobcy mu był „Adidas” i „Nike”. Posmakował piwa z browaru „Warka” i „Lech”, a także papierosów – „Marlboro”, „L&M”, „West”. Słuchał płyt wydawanych przez „Pomaton EMI”, w jego pokoju stał telewizor i DVD firmy „Sony”, a na biurku komputer typu PC z procesorem firmy Microsoft – Intel Pentium IV i płaskim monitorem „Samsung”. Z Internetem łączył się przy pomocy stałego łącza „Neostrada TP”. Na 14-te urodziny rodzice kupili mu telefon komórkowy w sieci „Plus GSM” firmy „Siemens”.
W liceum do używanych przez Michała rzeczy dołączyły kosmetyki. Włosy usztywniał żelem „super strong” firmy Wella, twarz mył tonikiem do cery młodej firmy „Dr. Irena Eris”, a do i po goleniu używał kosmetyków firmy „Gilette”. Popularnym miejscem spędzania weekendów stała się dla Michała dyskoteka „Paka” w Karpicku koło Wolsztyna reklamowana przez DJ z Radia RMI FM. Do matury przystąpił w garniturze „Sunset Suit” i koszuli „Pierre Cardine”, co chyba przyniosło mu szczęście, bo zdał ją całkiem przyzwoicie.

Obecnie Michał zaczyna studia na Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Właśnie skończył urządzać swoje studenckie mieszkanie. Meble kupił w „Ikei”, na półkach w kuchni stoją przyprawy „Kamis” i płatki „Nestle”. W lodówce „Bosch” są soki „Helleny” i mleko „Łaciate”. W łazience przy pralce „Whirpool” stoi proszek „Vizir”, płyn do mycia podłóg „Ajax” i mleczko do czyszczenia „Cif”. Na stoliku w salonie leżą gazety „Auto – Świat”, „Playboy” i „CKM”, pod oknem stoi telewizor i komputer przywiezione z domu, a sypialni wiszą jeansy „Lee” i sweter „Levis”.
Cóż – nie każda reklama działa cuda, ale dla Michała wiele z nich było wyznacznikiem robienia zakupów…

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Napisz List do Kolegi lub Koleżanki,w Którym opiszesz wpływ reklamy na życie człowieka :> Potrzebuje na Dziś :)

Napisz List do Kolegi lub Koleżanki,w Którym opiszesz wpływ reklamy na życie człowieka :> Potrzebuje na Dziś :)...

Język polski

Wpływ reklamy na życie codzienne człowieka

Reklama to informacja połączona z komunikatem perswazyjnym. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia lub korzystania z określonych towarów czy usług, popierania określonych spraw lub idei. Reklama przybiera różną postać - od rzetelnej i...

Język polski

„Język reklamowy. Omów funkcję perswazyjną przywołując przykłady reklamy prasowej i telewizyjnej”.

Reklama - to mieszanina informacji i komunikatu perswazyjnego. Zazwyczaj ma na celu skłonienie do nabycia pewnych towarów czy usług, jednakże równie dobrze jej celem może być np. utrwalenie świadomości istnienia określonej marki.
Rekla...

Zarządzanie produkcją

Wpływ reklamy na człowieka

Od jakiegoś czasu media zagościły na stałe w naszych domach. Obecnie nasze życie jest bardzo ściśle z nimi powiązane. Codziennie kupujemy gazety, oglądamy telewizję, czy nawet wychodzimy na spacer. Niemal wszędzie, gdzie się tylko znajdu...

Język polski

Czy swiat bez reklamy byłby piękniejszy?

Celem moich rozważań jest życie bez reklam, brak ich obecności w dzisiejszym świecie. Proponuję najpierw zastanowić się, czym jest reklama. Po co została wymyślona? Dlaczego jest tak ważna we współczesnym świecie? Czemu posiada tak wie...