ekonomia
1. Wprowadzenie.
Firma SCR funkcjonuje na rynku usług marketingowych od 7 lat. Jest członkiem ESOMAR. Jej działalność koncentruje się na opracowywaniu strategii działania, prowadzeniu podstawowych badań rynkowych oraz opracowywaniu systemów wizualizacji firm.
Współpracujemy z wieloma renomowanymi firmami o zróżnicowanej specyfice i potrzebach. Dzięki temu zdobyliśmy szerokie i miarodajne doświadczenie. Wizerunek firmy budujemy dbając o potrzeby naszych klientów poprzez świadczenie usług o wysokim standardzie. Potwierdzeniem jakości naszych usług jest liczba współpracujących z nami firm a miarą naszego sukcesu jest ilość stałych klientów, którzy z dłuższej perspektywy ocenili naszą pracę. Wierzymy, że dzięki własnemu rozwojowi ciągłemu doskonaleniu się umacniamy zaufanie jakim obdarzyli nas klienci. Dzięki wysokiej jakości realizowanych projektów i pełnym zaangażowaniu pracowników zdobyliśmy wysoką pozycję konkurencyjną w branży.
2. Cel badania.
Firma Avon prowadząca sprzedaż katalogową jest liderem światowego przemysłu kosmetycznego i największym producentem zapachów. Skala przedsięwzięcia jest prawdziwie globalna. Avon jest obecny w ponad 140 krajach, a jego produkty docierają do klientów przez 3,5 miliona konsultantek
Celem niniejszych badań jest analiza oczekiwań i preferencji stałych, a także potencjalnych klientów firmy Avon. Uzyskane wyniki pozwolą firmie Avon bardziej efektywnie przygotować ofertę kosmetyków, zgodnie z wymaganiami i potrzebami nabywców.
Całość w załączniku.
Biznes Plan
Koncepcja rozwoju firmy „Maxi”
Streszczenie menedżerskie
Zadaniem opracowanego biznes planu jest zwiększenie udziału produktów firmy „Maxi” na rynku krajowym, oraz wejście z wyrobami własnymi na obszary rynku, w którym materace produkowane przez firmę „Maxi” a wytwarzane z surowców naturalnych dotychczas nie występowały.
Firma prowadzi działalność w zakresie produkcji materaców z naturalnych wypełnień kokosowych i lateksowych ich dystrybucję i sprzedaż.
Produkty firmy używane są w branży meblarskiej, produkujące wysokiej jakości meble wypoczynkowe takie jak: kanapy, fotele i łóżka. Wyroby firmy „Alfa” stanowią około 30 % udziału w ogólnym zapotrzebowaniu rynku krajowego. Pozostałe 70 % zapotrzebowania rynku zaspakajają inne firmy z kraju i zagranicy.
Firma jest jedyną firmą w Europie, która do wytworzenia materaców używa naturalnych surowców. Firmy konkurencyjne, do produkcji swoich materacy używają surowców sztucznych takich jak: pianki, gąbki i włókna sztuczne.
Firma „Maxi” oprócz produkcji materaców prowadzi również działalność handlową w zakresie sprzedaży towarów i materiałów stanowiących półprodukty w postaci wypełnień lateksowych używanych w tapicerstwie, których udział w wielkości sprzedaży jest czterokrotnie większy.
Udział w rynku materaców z naturalnych surowców jest ograniczony z uwagi na znacznie wyższą cenę w stosunku do produktów wytwarzanych z surowców sztucznych oferowanych przez konkurencję. Na wysoką cenę produktu firmy „Maxi” składa się zarówno wysoki koszt surowców naturalnych sprowadzanych z krajów afrykańskich jak i błędna polityka cenowa oparta na formule kosztów.
Przychody netto ze sprzedaży wykazane na podstawie rachunku zysków i strat sporządzonego na dzień 31. 12. 2002 r wynoszą 128 220 980,-zł w tym udział przychodów ze sprzedaży produktów własnych wynosi 23 158 152,-zł .
Celem na przyszłość jest zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów poprzez zwiększenie udziału na rynkach dotychczasowych jak i wejście na nowe obszary rynku oraz rozszerzenie asortymentu o produkcją materacy używanych do wyrobu krzeseł i foteli w środkach komunikacji miejskiej i krajowej.
Podstawowym celem jest zwiększenie udziału w rynku w branży meblarskiej z 30 % na 35 % w pierwszym roku wprowadzenia strategii, 45 % udziału w rynku w drugim roku i 50 % udziału w rynku w trzecim roku. Aby osiągnąć taki wzrost udziału w rynku bez zaangażowania dodatkowych środków inwestycyjnych należy wygospodarować konieczne środki na sfinansowanie inwestycji poprzez oszczędności uzyskane ze zmniejszenia kosztów działalności operacyjnej o 10 %.
Drugim celem jest wejście na rynek świadczący usługi komunikacyjne.
W pierwszym roku wprowadzania strategii planujemy wejście na rynek z pilotażową partią produktów opartą na cenach promocyjnych i agresywnej reklamie uwypuklającej przewagę naszych wyrobów nad wyrobami konkurencyjnymi wytykając im to, że są nieekologiczne oraz stanowią możliwe zagrożenie dla zdrowia użytkowników spowodowane toksycznymi, trującymi związkami uwalnianymi w procesie spalania materaców z tworzyw sztucznych w razie pożaru środka komunikacji.
W drugim i w trzecim roku po pomyślnej realizacji I fazy i uzyskaniu zleceń na nowe wyroby, planuje się uruchomienie produkcji przemysłowej w celu zaspokojenia pełnego zapotrzebowania rynku.
Ostatecznym celem strategii jest uzyskanie przewagi przychodów firmy otrzymywanych ze sprzedaży wytwarzanych produktów nad przychodami osiąganymi ze sprzedaży towarów i materiałów.
Strategia taka podyktowana jest coraz większym zainteresowaniem na rynku produktami ekologicznymi.
Całość w załączniku.