Zarządzanie firmą.

Kazda Organizacja,opracowuje swoja strategie dzialania w nastepujacy sposob: 1)okresla cele strategiczne,2)przeprowadza analize swojego potencjalu oraz analize otoczeniaw ktorym dziala,3)opracowuje ogolny kierunek dzialan ktore prowadza do osiagniecia celow strategicznych./Wyraza sie 3 podstawowe strategie rynkowe:--przewodnictwa kosztowego(zastos. niskich cen, nastawienie sie na rynek masowy,zdobywanie klientow preferujace niskie ceny przy zachowaniu zadawalajacej jakosciproduktow)--odroznienia sie od konkurentow(opracowywanie unikatowej marki,opracowanie specjalistycznego sposobu swiadczenia uslug)--konkurenci na wybranym fragmencie rynku (prowadzenie dzialalnosci w niszy rynkowej,doskonalenie sie w waskiej specjalizacji tak aby nie bylo na rynku wielu konkurentow)./ Planowanie-jest jedna z funkcji zarzadzania polega na wytoczeniu celow i ustaleniu przyszlych dzialan prowadzacych do ich osiagniecia.planowanie w przedsiebiorstwie:a)cel(co chcemy osiagnac),b)miejsce i czas(gdzie i kiedy bedziemy to robic),c)metoda(jak bedziemy to robic),d)ludzie i srodki (kto to bedzie robil i jakie materialy i urzadzenia beda potrzebne)./Planowanie dzielimy na 3 rodz.:--krotko okresowe(kilka-kilkanastu dni),--srednio okresowe (rok-5lat),--dlugo okresowe(nawet do kilkanastu lat).W zaleznosci od przedsieb. mozemy planowac na dzien,zmiane lub godzine./Struktura organizacyjana- jest to uporzadkowany uklad elementow.Elementami sa stanowiska i komorki organiza. oraz powiazania miedzy nimi. Rozrozniamy struktury organiza.:--liniowa(kazdy podwladny ma swojego przelozonego, dzieki czemu nie powstaja konflikty na tle podporzadkowania organiza.--liniowo-sztabowa (oprocz komorek wykonawczych znajduja sie komorki sztabowe zajmujace sie sprawami dotyczacymi wszystkich dzialow,np.przepisy prawne,bezpieczenstwo i higiena pracy). --maciezowa(wystepuja piony ktore sa stalymi elementami struktury oraz poziomy ktore sa zwiazane realizowaniem zadania.Poziom zlozony jest z pracownikow roznych pionow na czas wykonania zadania.Wada to kazdy czlonek zespolu ma 2 przelozonych), --funkcjonalna(wyznaje zasade jednosobowego kierownictwa.Podwladny w roznych sprawach podlega innemu przelozonemu.Wystepuja konflikty interesow,powstaja w wyniku sprzecznych polecen wydawanych pracownikom).,--dywizjonalna(stosowana w duzych korporacjach,ktore maja oddzialy w roznych miastach lub krajach.Poszczegolne oddzialy (dywizyjne)maja duza samodzielnosc ale musza sie podporzadkowac polityce ustalonej dla calej korporacji)./ Dobra organizacyjne pracy sprzyja realizacji zadan w poszczegolnych komorkach organiza. przedsieb.:1)zaprojektowanie stanowiska pracy:-narzedzia i przybory, -rodzaj pracy,-jakie uprawnienia bedzie posiadac osoba pracujaca na danym stanowisku pracy.2)rozmieszczenie stanowisk pracy:-stanowiska pracy powinny byc usytuowane tak aby:a)materialy byly dostarczane we wlasciwej ilosci i czasie,b)pracownik unikal zbednych ruchow i podnoszenia ciezkich materialow,c)zapewnienie bezpieczenstwa pracy.3)Zadbanie o spelnienie wymagan ergonomi w zakresie oswietlenia,mikroklimatu,poziomu halasu i pozycji ciala czlowieka.4)zaprojektowanie technologi wykonywania pracy.5)zadbanie o konfort psychologiczny-spoleczny.Ergonomia-zajmuje sie dostosowaniem warunkow pracy do celu fizycznych i psychicznych czlowieka.Na warunki te skladaja sie:-mikroklimat, -oswietlenie.

Dodaj swoją odpowiedź
Podstawy przedsiębiorczości

Napisz biznes plan. Wytyczne: 1. Opis przedsiębiorstwa. 2. Charakterystyka firmy. 3. Analiza rynku. 4. Strategia marketingowa. 5. Oferowane produkty. 6. Zarządzanie firmą. 7. Plan finansowy. 8. Kalendarium zadań.  

Napisz biznes plan. Wytyczne: 1. Opis przedsiębiorstwa. 2. Charakterystyka firmy. 3. Analiza rynku. 4. Strategia marketingowa. 5. Oferowane produkty. 6. Zarządzanie firmą. 7. Plan finansowy. 8. Kalendarium zadań.  ...

Zarządzanie jakością

Zarządzanie przez jakość

(ang. Total Quality Management, inaczej: kompleksowe zarządzanie przez jakość, kompleksowe zarządzanie jakością, totalne zarządzanie jakością) - podejście do zarządzania organizacją, w którym każdy aspekt działalności jest realizowan...

Zarządzanie

Ściąga wykłady Weiss-organizacja,zarządzanie

1.Organiz-ład porządek.Pewna całość podzielona na części,które harmonijnie składają się na tę całość.Jest cechą określonych przedmiotów złożonych,których elementy współprzyczyniają się do powodzenia całości.Org nazwiemy ta...

Zarządzanie

zarządzanie strategiczne

Zarządzanie strategiczne – Wykład I 26.10.02r.
Rozwój koncepcji zarządzania:
1 Orientacja przedsiębiorcza, zarządzanie przez intuicję doświadczenie
2.Zarządzanie funkcjonalne i orientacja produkcyjna rośnie skala przedsiębi...

Zarządzanie kadrami

Zarządzanie kadrami

25.09E. McKenna, Nick Beeck „Zarządzanie zasobami ludzkimi”
- cele zarządzania zasobami ludzkimi
- funkcje kierownictwa do spraw personelu
James Stoner, Charles Wankel „Kierowanie”
- proces kadrowy
- pułapki oceny pra...

Zarządzanie

Zarządzanie strategiczne w/g definicji Gryfina.

Zarządzanie jest to zestaw działań obejmujących planowanie, organizowanie, przewodzenie
i kontrolowanie skierowanych na zasady organizacji ludzkie, rzeczowe i informacyjne, podejmowanych z zamiarem osiągnięcia celów organizacji sprawnie ...