Charakterystyka Poniższy rysunek przedstawia schematycznie proces budowy strategii firmy poczynając od etapu formułowania celów i określania aspiracji kierownictwa poprzez etapu analizy otoczenia i przedsiębiorstwa, określania wariantów rozwoju i wyboru wariantu optymalnego. Efektem tych działań jest sformułowany i zaakceptowany przez kierownictwo plan strategiczny. Grafika:Proces budowy strategii przedsiebiorstwa.gif Rys.1. Proces budowy strategii przedsiębiorstwa Źródło: (J. Penc 1993, s.42) Odmienną koncepcję procesu formułowania strategii przedsiębiorstwa można zauważyć na rysunku 2, który przedstawia proces dostosowywania strategii (orientacji strategicznej) przedsiębiorstwa do zmieniającego się otoczenia. Zdarzeniem uruchamiającym ten proces jest wystąpienie potrzeby zmian strategii. Następuje po tym uporządkowany ciąg działań prowadzący do zmiany orientacji strategicznej przedsiębiorstwa. Każdy z tych etapów powinien być w dostatecznym stopniu wspomagany przez sprawny system informacyjny przedsiębiorstwa. Grafika:Proces generowania strategii.gif Rys.2. Proces generowania strategii
Projekt Systemu Zarządzania Firmy MLEK-POL
1. Charakterystyka przedsiębiorstwa
1.1 Określenie przedsiębiorstwa – nazwa, forma prawna oraz jego lokalizacja
Firma MLEK-POL z o.o. zawiązana została z inicjatywy xxx oraz xxx13 czerwca 2009 roku w Mielcu. Wybrana przez na...
Makrootoczenie firmy. Potencjał firmy. Metody badania potencjału. Strategie firmy
Otoczenie firmy.
I. Wstęp.
Definicję otoczenia firmy można przedstawić następująco:
1. zbiór uwarunkowań rynkowych, prawnych, politycznych, społecznych i geograficznych w jakich działa firma;
lub prościej
2. ...
Implementacja, strategia, kontrola startegiczna, controlling menadżerski, analiza produktywności
Implementacja oznacza wdrożenie w życie rozwiązań teoretycznych i projektów użytkowych. Rolą jest wprowadzanie do praktyki wszelkiego rodzaju innowacji i usprawnień, czemu odpowiada realizacja określonych pomysłów i koncepcji. Proces ten ...
Sytuacja strategiczna Polkomtel S.A. oraz proponowane strategie rozwojowe tej firmy
Sytuacja strategiczna
Polkomtel S.A.
oraz
proponowane strategie rozwojowe
tej firmy
Spis treści:
1. OPIS FIRMY. 3
2. KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU. 5
3. SYTUACJ...
Biznesplan firmy spedycyjnej "SPEDPOL"
SPIS TREŚCI
strpona tytułowa 1
STRESZCZENIE BIZNESPLANU
CHARAKTERYSTYKA FIRMY
ANALIZA RYNKU
Klienci
STRATEGIA MARKETINGOWA
ZARZĄDZANIE
naszym największym inwestorem jest„schenker sp.zo.o.”...