Obydwoje- ojciec i syn- użalają się nad sobą i swoim losem. Syn chciałby miec więcej odpoczynku, czasu dla siebie, natomiast stary ojciec jest zmęczony swoim długim życiem i chciałby miec więcej swobody. W wierszu chodzi o to, żeby zrozumiec, że każdy wiek ma swoje zalety: młodośc czas nauki, ale także radości, natomiast starośc to doświadczenie, mądrośc życiowa.
Pytania na ustny polski 2005 z gramatyką
STAROŻYTNOŚĆ
1.Etymologiczne i realne znaczenie stałych związków frazeologicznych wywodzących się z Mitologii i z Biblii.
Mitologia:
ZŁOTE JABŁKO- jabłko, które było przyczyną kłótni Hery, Ateny, Afrodyty; rzucone ...
Wybrane lektury.
a...b...c... Eliza Orzeszkowa
"A...B...C" to opowiadanie zaadresowane do inteligencji, zawierające wyraźny nakaz "pracy u podstaw". Bohaterką jest młoda dziewczyna, Joanna Lipska, córka nauczyciela, mieszkająca w "wielkim mieście wielkich...
Lektury - ściąga
ANTYK – 2000 lat p.n.e – 476 (upadek Cesarstwa Zachodnio-rzymskiego)
„Biblia” – jako źródło kultury europejskiej (księga Hioba wystawionego na próbę)
„Antygona” Sofoklesa – (Antygona,Kreon,ciało Polinejkesa) wybór czy...
Matura
Miłość w poezji barokowej. Rozwiń temat na podstawie interpretacji wierszy Cuda miłości oraz Do trupa J. A. Morsztyna.
Interpretacja wiersza Cuda miłości
1. rozpoznanie sonetu jako gatunku literackiego
2. określenie cech gatunko...
Powtórka do matury z polskiego.
Słowem wstępu
Mi pomogło mam nadzieje, że i wam pomorze. Siedziałam nad tym ponad mies. Jest tego dużo ale wszystko co potrzeba na 100%. Mature zdałam więc jest chyba ok :) Tym bardziej że nauczycielka patrzyła i czytała z niedowierza...