Ankieta szkolna

diagnoza ankiety
ankieta została przeprowadzona anonimowo na uczniach klasy 2 liceum w zespole szół ekologicznych.
w ankiecie wzięło udział 27 osób, z czego 16 ankietowanych to kobiety a 11 to mezczyżni. celem ankiety było zbadanie klasy na płaszczyżnie:bezpieczeństwa,przemocy,agresji,akceptacji,autoagresji. ankieta zawiera 18 pytań.

k-16 \ m-11
wiek17/18
ankieta

1. czuję się bezpiecznie w szkole

zawsze (15 osób/k-7,m-8); często (12 osób/k-9,m-3); rzadko(nikt); wcale(nikt);

2. czuję się bezpiecznie w klasie

zawsze(18 osób/k-10,m-8); często(8 osób/k-6,m-2); rzadko(m-1); wcale(nikt);

3. uczęszczam na zajęcia

zawsze(5 osób/k-3,m-2); często(20 osób/k-11,m-9); rzadko(2 osoby/k-1,m-1);
wcale(nikt);

4. miejsce w szkole szczególnie niebezpieczne dla ciebie

o szkolne toalety(2 osoby/k-1,m-1);
o korytarz szkolny(2osoby/k-2);
o boisko(3 osoby/m-3);
o najbliższe okolice szkoly(4 osoby/k-3,m-1);
o droga do szkoly i ze szkoly(2osoby/m-2);
o inne miejsca, jakie?....(14 osób/k-9,m-5 odpowiedziało ,że nie ma takich miejsc);

5. czy wobec ciebie stasowano jakies formy przemocy

zawsze(nikt); często(nikt); rzadko(6 osób/k-2,m-4); wcale(21 osób/k-14,m-7);

6. jakie formy przemocy stosowano wobec ciebie

o fizyczna (m-1);
o psychiczna (4 osoby/k-1,m-3);
o moralna(k-1);
o materialna(nikt);
o inne…(nikt)………;

7. sprawcami przemocy wobec ciebie są

o koleżanki i koledzy z klasy(nikt);
o chłopcy i dziewczęta innych klas(m-2);
o nauczyciele(4 osoby/k-1,m-3);
o inni,pracownicy jacy?..(nikt)........;
o inni, kto? …(m-1 odpowiedział ,że koledzy z osiedla);



8. kiedy dzieje mi się krzywda w szkole to zgłaszam to

o wychowawcy(10 osób/k-9,m-1);
o nauczycielowi dyżurującemu(m-1);
o innym nauczycielom(nikt);
o kolegom i koleżankom(7 osób/k-4,m-3);
o pedagogowi szkolnemu(nikt);
o dyrekcji(m-3);
o rodzicom(7 osób/k-5,m-2);
o innym pracownikom, jakim? (k-1odpowiedziała,że portierowi);
o nikomu tego nie zgłaszam(3 osoby/k-1,m-2);


uczniowie przemoc psychiczna odczuli ze strony kadry nauczycielskiej ,nie odczuwaja tego ze strony innych uczniów tak silnie,jedynym silnym zjawiskiem jest stosowana przemoc fizyczna niektórych uczniów wobec siebie lecz bardzo rzadko)

9. czuję strach przed kolegami i koleżankami klasy.

zawsze(nikt); często(nikt); rzadko(m-1); wcale(26osób/k-16,m-10);

10. mogę swobodnie wypowiadac swoje myśli na forum klasy.

zawsze(19 osób/k-10,m-9); często(8 osób/k-6,m-2); rzadko(nikt); wcale(nikt)

11. mogę liczyc na pomoc kolegów i koleżanek w przedmiotach
którymi mam trudności:

zawsze(7 osób/k-3,m-4); często(14 osób/k-10,m-4); rzadko(5 osób/k-2,m-3);
wcale(k-1);

12. odczuwam brak akceptacji

zawsze(k-1); często(nikt); rzadko(9 osób/k-5,m-4); wcale(18 osób/k-11,m-7);

13. moja klasa jest zgrana

zawsze(2 osoby/k-1,m-1); często(7 osób/k-4,m-3); rzadko(9 osób/k-3,m-6);
wcale(2 osoby/k-1,m-1);

14. lubię przebywac z moją klasą

zawsze(nikt); często(27osób tak odpowiedziało, cała klasa); rzadko(nikt); wcale(nikt);

15. gdy jestem zdenerwowany\a to

o duszę to w sobie – „samo przejdzie”(9 osób/k-4,m-5);
o płaczę((k-8);
o zaczepiam kolegów, dokuczam im(m-1);
o wyżywam się sam na sobie, jak?...(m-2 poprzez ćwiczenia, sport).......;
o bije i wyzywam wulgarnie innych((m-1);

6 osób nie odpowiedziało na to pytanie../k-4,m-2


16. w innej klasie byłbym\byłabym bardziej lubiany\a

zawsze(m-1); często(6 osób/k-2,m-4); rzadko(8 osób/k-7,m-1); wcale(12 osób/k-7,m-5);

17. lubię być w centrum uwagi

zawsze(3 osoby/k-1,m-2); często(9 osób/k-6,m-3); rzadko(13 osób/k-7,m-6); wcale(k-2);

18. czego oczekujesz od swojej szkoły i klasy, czy mogę ci w czymś
pomóc?

w tym otwartym pytaniu uczniowie często zwracali się o pomoc w kwestii higieniczno-sanitarnej szkoły tj. renowacja toalet, drugim zaś problemem była troska o odpowiednie przygotowanie do matury, równość w ocenianiu oraz tolerancja nauczycieli względem każdego ucznia.
k-kobiety
m-meżczyźni

przed rozpoczęciem ankiety przeprowadziłyśmy rozmowę z wychowawcą klasy.wychowawczyni powiedziała nam, że klasa nie stwarza zbyt wielu problemów ale także nie należy do zgranych klas tzn. istnieją „podgrupki klasowe” i osoby zupełnie odizolowane od reszty życia klasy. w sumie jest to zauważalne po dłuższej obserwacji atmosfery jaka panuje w klasie. wyłaniają się osoby, które chcą być w centrum uwagi-w sposób negatywny ją na sobie skupiają. mimo wszystko wychowawczyni klasy nie zauważa mocniejszych problemów i panuje nad porządkiem podczas zajęć. sami uczniowie chętnie uczestniczyli w naszej ankiecie i nie stwarzali nam problemów w jej przeprowadzeniu.
dyrekcja szkoły była zaciekawiona naszą ankietą i mile współpracowała z nami, pomogła w doborze klasy do ankietowania i nie stwarzała oporów w jej przeprowadzeniu. zobowiązałyśmy się że wyniki tej ankiety udostępnimy dyrekcji szkoły i wychowawczyni badanej przez nas.

Dodaj swoją odpowiedź
Informacja naukowa i bibliotekoznawstwo

Ankieta o działalności prowadzonej przez biblioteke szkolna





Prosimy Cię o odpowiedź na postawione pytania dotyczące biblioteki szkolnej, jej księgozbioru oraz Twoich zainteresowań czytelniczych. Odpowiadając na pytania zakreśl, albo wpisz krótką odpowiedź. Prosimy o szczere odpo...

Pedagogika

Projekt socjalny (pracownik socjalny)

„Świat niech będzie piękny, ludzie niech będą dobrzy, dzieci niech będą szczęśliwe.”
Szkoła realizuje cele i zadania określone w Ustawie z 7 września, 1991 r. oraz w przepisach wydanych na jej podstawie, w szczególności:
1...

Pedagogika

Czytelnictwo gimnazjalne

SPIS TREŚCI……………………………………………………………………...1

WSTĘP…………………………………………………………………………….2

ROZDZIAŁ I Formy pracy z książką w k...

Pedagogika

Pedagogika

• Pedagogika-nauka o wychowaniu-jej przedmiotem jest dzialalnosc wychowawcza majaca na celu wyposazenie calego spoleczenstwa a przedewszystkim mlodego pokolenia w wiedze, sprawnosci ogolne, zawodowe, systemy wartosci,podstawy i przekoanania oraz p...

Pedagogika

Podstawowe pojęcia z pedagogiki

1. Środowisko wychowawcze – to szkoła, rodzina, środowisko. Podstawą wychowania wg Kowalskiego (zajmujący się socjologią wychowania) to społecznie kontrolowany i nastawiony na realizację celów wychowawczych, system bodźców społecznych...