Promocja - instrumenty ,cele, etapy

Bankowość internetowa - czy tradycyjne banki przestaną być potrzebna?


Internet jest najwygodniejszym kanałem do wykonywania operacji. Aby dostać się do swojego konta, potrzebny jest komputer podłączony do globalnej sieci i wyposażony w przeglądarkę WWW obsługującą: szyfrowanie SSL/SGC, JavaScript oraz Cookies. Niektóre systemy bankowe używają również appletów Java w przeglądarce. Te wszystkie wymagania spełniają popularne przeglądarki: Internet Explorer i Netscape Navigator w wersjach od 4 wzwyż.
W przeglądarce internetowej czytelnie możemy przeglądać historię operacji do kilku miesięcy wstecz. Na stronie WWW możemy zobaczyć tytuły przelewów, nazwy nadawców, czy miejsca dokonania zakupów za pomocą karty płatniczej. Przy wykonywaniu comiesięcznego przelewu można wybrać z listy odbiorcę, który wcześniej został zapisany w systemie. Jedyne co trzeba podać z klawiatury to: kwota oraz tytuł przelewu.
Wszystkie banki internetowe stosują protokół SSL służący do szyfrowania wszelkiej transmisji między przeglądarką a serwerem bankowym. Dzięki temu nie jest możliwe odczytanie informacji o naszym koncie podczas ich przesyłania przez sieć komputerową. Najprostszym ograniczeniem dostępu do konta jest, podobnie jak w telefonie, hasło plus identyfikator. Rozwiązanie takie może być do przyjęcia, jeśli bank w zamian bierze część odpowiedzialności na siebie za ewentualne oszustwa hakerów, którzy znają wymyślne metody podsłuchiwania oraz wykradania haseł. Tymczasem regulaminy banków w Polsce nie dopuszczają reklamacji operacji, które zostały potwierdzone hasłem. Klient jest całkowicie odpowiedzialny za tajność swojego hasła. Banki amerykańskie stosują całkiem inny, poza techniczny, sposób zabezpieczania interesów klienta: regulamin chroniący klienta lub ubezpieczenie transakcji. Banki chronią się przed oszustami na bieżąco śledząc operacje wykonywane przez klientów. System automatycznie wyłapuje podejrzane transakcje, dla których operator dzwoni do klienta w celu potwierdzenia.
Bezpieczną ochronę konta internetowego mogą zapewnić tylko bardziej zaawansowane rozwiązania techniczne. Banki mają do dyspozycji: tokeny generujące jednorazowe hasła, podpisy elektroniczne, certyfikaty cyfrowe czy karty elektroniczne z wbudowaną kryptografią. Silne sposoby zabezpieczeń w połączeniu z hasłem znanym tylko klientowi dają bardzo niezawodny system ochrony konta bankowego.







Bankowość elektroniczna to przede wszystkim dostęp do własnego konta z mieszkania, z pracy lub z domku w górach. Dzięki nowoczesnym technologiom nie trzeba się męczyć z niekompetencją pracowników. W banku internetowym jesteśmy zawsze pierwsi w kolejce.
Korzyści z konta on-line to głównie:
rzadkie wizyty w banku,
bieżący wgląd w saldo konta,
bieżący wgląd w historię operacji,
możliwość wykonywania operacji w dowolnym miejscu świata, przez całą dobę.
Bieżący wgląd w saldo konta umożliwia lepsze zarządzanie finansami. Np. prowizje z lokat tygodniowych czy kilkunastodniowych mogą zrekompensować miesięczne koszty utrzymania konta. Zwykle nam się nie chce odwiedzać banku w celu założenia jednej lokaty na 300 zł, a przez telefon można to zrobić w krótkim czasie. Za pomocą przelewów można płacić wszelkie rachunki nie ruszając się z domu. Częste śledzenie historii operacji pozwala szybciej wykryć oszustwa wykonywane za pomocą naszych kart płatniczych. Wczesne zgłoszenie reklamacji do banku - to szybsze zakończenie wyjaśniania i ewentualny zwrot pieniędzy na konto.
Wyróżniamy dwa modele banków elektronicznych:
oddział elektroniczny,
dostęp elektroniczny.
W oddziale elektronicznym wymagane jest założenie nowego konta. W innych oddziałach tego samego banku dostęp do tego konta jest mocno ograniczony albo wręcz niemożliwy. Utrudniony jest również dostęp do dużych kwot gotówki (karty bankowe zwykle posiadają limity dzienne). Oddział elektroniczny jest silnie wyspecjalizowany w nowoczesnej obsłudze i zwykle jego oferta jest tańsza i lepiej dostosowana do potrzeb Internauty. W przypadki korzystania z takiego konta ważne jest archwizowanie wyciągów, które mogą się przydać np. przy ubieganiu o kredyt w innym banku. Uzyskanie historii konta z oddziału elektronicznego potrwa przynajmniej 1 tydzień.








W dostępie elektronicznym konto może zostać założone w dowolnym oddziale lub placówce banku. Kanały elektroniczne tylko rozszerzają możliwości rachunku bankowego. Usługi elektroniczne można w każdej chwili zamówić, jak również później z nich zrezygnować pozostawiając nadal czynne konto. W tym modelu działa większość banków. Zaletę tego modelu jest równoległa obsługa konta w placówce banku.
Aby się zalogować w systemie należy otworzyć witrynę internetową np. https://bank.cui.pl/knurow/www/home lub stronę z wybranym przez siebie bankiem. Następnie otzworzyć pole logowania się i w polu Nazwa użytkownika wprowadzamy identyfikator - 6 znaków (znajdziemy go w Umowie na str. 3 oraz w instrukcji, dołączonej do Tokena). W polu Klucz wpisujemy aktualny odczyt cyfr z Tokena i klikamy myszą na przycisku Zatwierdź. Otworzy się strona, na której należy wprowadzić sobie tylko znane hasło dwukrotnie i zatwierdzić. Zostanie ponownie wyświetlona strona Autoryzacji.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Wykłady z Podstaw Marketingu (AE)

TEMAT 1

PRZESŁANKI ROZWOJU KONCEPCJI MARKETINGOWEJ:
 Trudności sprzedaży rosnącej ilości towarów, występują nadwyżki
 Wzrost koncentracji w przemyśle i handlu, powstają duże przedsiębiorstwa i stosuje się marketi...

Politologia

Proces ewolucji modelu polityki rolnej i wiejskiej Unii Europejskiej

Spis treści:

Rozdział 1. Przesłanki i powstanie wspólnej polityki rolnej
Rozdział 2. Założenia i cele wspólnej polityki rolnej
Rozdział 3. Podstawowe założenia organizacji rynków rolnych
Rozdział 3.1 Instrumenty I ...

Marketing

Opracowane zagadnienia na egzamin - marketing

Marketing- zintegrowany zbiór instrumentów i działań związanych z badaniem i kształtowaniem rynku, opartych na rynkowych regułach postępowania.
Orientacja rynkowa- cechy: określony punkt wyjścia podejmowania działań (konsument), pro...

Marketing

Marketing usług

MARKETING USŁUG

1. Pojęcia:
Marketing – system działalności ekonomicznej, która kreuje produkty i usługi, ustala ich cenę, promuje je i sprzedaje dla zaspokojenia potrzeb nabwców. /w. Stanton/
- działalność, która zmie...

Marketing

Semestr II marketing - streszczenie

KLASYFIKACJA PRODUKTÓW ma duże znacznie, ponieważ poszczególne grupy produktów wymagają odmiennych strategii marketingowych.
Najbardziej ogólna klasyfikacja, oparta na kryterium przeznaczenia, wyróżnia:
produkty konsumpcyjne, zaspok...