Rynek producenta, rynek sprzedawcy, określenie stosowane do rynku określonego produktu, na którym istnieje względnie trwały niedobór rynkowy (podaż jest mniejsza od popytu). Producent jest na takim rynku w sytuacji uprzywilejowanej, ponieważ wszystko, co wytworzy, zostanie przez nabywców wykupione, bez względu na jakość, kolor, kształt, termin dostawy i inne cechy produktu i warunki realizacji transakcji, dyktowane przez producenta (sprzedawcę). Rynek producenta jest przeciwieństwem rynku konsumenta.
1. duża liczba kupujących i sprzedających, pojedyncza transakcja nie wpływa na warunki, w jakich zawierane są pozostałe transakcje 2. homogeniczność towarów – jednorodność towarów pod względem konsystencji fizycznej i ekonomicznej 3. bliski kontakt uczestników – całkowita przejrzystość rynku co do cen i zamiarów poszczególnych uczestników ( doskonała informacja ) 4. brak dyskryminacji – kupujący i sprzedający nie są skrępowani przy zakupie żadnymi ograniczeniami ( łatwość wejścia i wyjścia ) 5. analogie to rynki formalne – giełdy i jarmarki Między popytem i podażą zachodzą ścisłe relacje i powiązania, które są regulowane przez cenę. Popyt, podaż i cena to 3 podstawowe elementy rynku. Cena jest rynkowym wyrazem wartości dobra, podlega negocjacji i może mieć różne formy. Podaż oznacza oferowanie dóbr i usług po określonej cenie, natomiast popyt oznacza zgłaszane zapotrzebowanie na te dobra poparte odpowiednimi funduszami. Fundusz nabywczy to ten dawany na rynek przez konsumenta. Popyt to kategoria mniejsza od kategorii potrzeb. Popyt to potrzeba poparta środkami. Popytem efektywnym nazywa się potrzeby mające pokrycie w sile nabywczej, czyli w funduszu nabywczym przy odpowiednim poziomie cen. popytem potencjalnym nazywa się sumę odczuwanych potrzeb rynkowych niezależnie od aktualnych możliwości ich zaspokojenia. Popyt potencjalny przeradza się czasem w popyt efektywny w wyniku wzrostu realnej siły nabywczej ludności.
Konkurencyjność samochodów Skoda na polskim rynku
PRACA W CZĘŚCI PRZEPISYWANA Z INTERNETU PRZEZ REZOLUTNEGO I ZARADNEGO AUTORA. W ZAŁĄCZNIKU PRACA WRAZ ZE ZDJĘCIAMI. MIŁEGO KORZYSTANIA!
WYDZIAŁ EKONOMIKI BIZNESU, STOSUNKÓW
MIĘDZYNARODOWYCH i TURYSTYKI
Konkurencyjność sam...
Prawo zobowiazań- odpowiedzialność producenta, szczególne przypadki.
Przepisy o odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez produkt niebezpieczny stanowią implementację dyrektywy z 1985 r. i zostały ulokowane w odrębnym tytule VI1 co karze przypuszczać iż są to extra regulacje. Różnica między odpowiedzia...
Analiza rynku FMCG
Wstęp
Spośród wszystkich sektorów sprzedaży najbardziej prężnie rozwijającą się w ostatniej dekadzie jest branża FMCG ( Fast Moving Consumer Goods) określana również jako CPG ? Consumer Packed Goods. W tłumaczeniu określenia...
Popyt Podaż NBP Funkcje pieniądza cechy pieniądza przedsiębiorstwo
Człowiek przedsiębiorczy to człowiek zaradny życiowo, samodzielny i niezależny. To także człowiek który dązy do osiągnięcia sukcesu ekonomicznego i pragnie wprowadzić pewne innowacje w życie. Nie zawsze ten kto kieruje firmą jest jej w...
Mikroekonomia (ściąga)
Z GÓRY PRZEPRASZAM Z BRAK WYKRESÓW, ALE DO TEJ SĆIĄGI RYSOWAŁAM JE RĘCZNIE.
POWINNY BYĆ ONE TAM GDZIE SĄ WOLNE LUKI W TEKŚCIE.
Cechy przedsiębiorstwa INDYWIDUALNEGO WŁAŚCICIELA:
- przedsiębiorstwo jest właściciel...