jakie sa cele reklamy i rodzaje jej?

jakie sa cele reklamy i rodzaje jej?
Odpowiedź

                                              Cele i rodzaje reklamy Oglądając reklamy myślimy, że każda z nich jest podobna do siebie i że mają ten samo przeznaczenie - nakłonić nas do kupna proponowanego produktu lub skorzystania z usług danej firmy. Otóż nie! Wyróżnia się kilka rodzajów reklam. Reklama indywidualna, której koszty obciążają w całości nadawcę spotu. Kolejnym rodzajem reklamy jest reklama wspólna gdzie koszty ponosi grupa przedsiębiorców. Występuje również reklama ciągła. Nadawana jest tylko przez jakiś czas, ale po jakimś czasie następuje jej wznowienie. Natomiast spot pół masowy kierowany jest do grupy odbiorców(szkół, mechaników), a indywidualny trafia wyłącznie do jednej osoby. Cele reklamy nie zawsze są takie same! Jej cele zależą od kilku czynników., a mianowicie od konkretnej sytuacji rynkowej, w jakiej znajduje się firma. Celem nowej firmy jest poinformowanie potencjalnych klientów o firmie i wypromowanie się. Firma, która wprowadza nowy produkt lub usługę w swoich spotach będzie informowała o nowym produkcie, rozpowszechniała o nim informacje, przekonywała do nowości. Firma, która chce zwiększyć sprzedaż znanego produkty lub usługi będzie miała na celu poinformowanie klientów o nowych, korzystnych warunkach zakupu albo o gadżetach dodanych do produktu. Celami firmy, która chce powstrzymać spadek sprzedaży będzie wzmocnienie lojalności klientów, poinformowanie ich o dodatkowych korzyściach wynikających z zakupu, o ewentualnych zmianach czy ulepszeniach produktu. Musimy pamiętać, że celem reklamy nie jest tylko nakłanianie nas do kupna towaru!

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Ocena efektywności reklamy

Mierzenie skuteczności i efektywności reklamy jest jednym z ważniejszych proble-mów firmy. Efektem reklamy mogą być: pobudzenie świadomości u jej odbiorców, wzmoc-nienie lub zmiana ich postaw, dotarcie do nowych klientów, przygotowanie odp...

Zarządzanie produkcją

Wpływ reklamy na człowieka

Od jakiegoś czasu media zagościły na stałe w naszych domach. Obecnie nasze życie jest bardzo ściśle z nimi powiązane. Codziennie kupujemy gazety, oglądamy telewizję, czy nawet wychodzimy na spacer. Niemal wszędzie, gdzie się tylko znajdu...

Reklama

Reklama- od histrorii reklamy po event marketing i ADVERTAINMENT

Formę komunikacji handlowej uznawane za najbardziej pierwotna prareklamę:
· Krzyk to instrument promocji, medium reklamowe,
· Rysunek, bo czytelny dla osób niepiśmiennych,
· Ryty, symbole.
Okres z którego pochodzi najstarsze...

Reklama

Dziecko jako odbiorca reklamy

Najbardziej radykalnym czynnikiem zmian jest prawdopodobnie rozpowszechnienie telewizji. Często w pokoju dziecka znajduje się drugi telewizor, który w wielu rodzinach traktowany jest jako członek rodziny, towarzyszący jej w ciągu całego dnia....

Marketing

Produkt turystyczny jako element strategii rozwoju Miasta i Gminy Barwice

Spis treści:

Wstęp??????????????????????????????????..4

Rozdział 1. Turystyka jako jedna z szans rozwoju rolniczych gmin w Polsce???..?..6
1.1. Pojęcie produktu turystycznego???????????????...???????6
1.2. Rynek turysty...