- Rynek olgopolistyczny danego produktu opanowany jest przez niewielką liczbę producentów. - Na rynku oligopolistycznym przedsiębiorstwa mogą sprzedawać zarówno produkty jednorodne i produkty zróżnicowane. - Niewielka liczba sprzedawców i wielu kupujących. - Ograniczony dostęp do rynku - Pełna informacja o rynku - współpraca oparta na zmowie. - W oligopolu firmy konkurują innymi sposobami, na przykład: jakością, zabiegami marketingowymi; pozdrawiam.
Charakterystyczną cechą dla oligopolu jest brak konkurencji cenowej między uczestnikami takiego rynku. Oligopol jest formą konkurencji niedoskonałej, charakteryzuje się najwyższym stopniem monopolizacji.
Mikroekonomia
ZESTAW 1
1 Rynki według przedmiotu obrotu:
· Rynek towarów i usług
· Rynek pracy
· Rynek finansowy: pieniężny , kapitałowy, walutowo-dewizowy:
Waluta to każdy prawny środek płatniczy państwa. Dewizy są to obce nale�...
Konkurencja cenowa i niecenowa
Edyta Trybuszkiewicz
Wyższa Szkoła Umiejętności
Finanse i Bankowość
I rok I semestr
Konkurencja cenowa i niecenowa
Działalność przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce rynkowej opiera się na racjonalno...
Konkurencyjność samochodów Skoda na polskim rynku
PRACA W CZĘŚCI PRZEPISYWANA Z INTERNETU PRZEZ REZOLUTNEGO I ZARADNEGO AUTORA. W ZAŁĄCZNIKU PRACA WRAZ ZE ZDJĘCIAMI. MIŁEGO KORZYSTANIA!
WYDZIAŁ EKONOMIKI BIZNESU, STOSUNKÓW
MIĘDZYNARODOWYCH i TURYSTYKI
Konkurencyjność sam...
Mikro i makro ekonomia
1. Czym zajmuje się ekonomia?Jakie są podstawowe problemy ekonomii?Ekonomia jest nauką badającą w jaki sposób ludzie wykorzystują zasoby będące w ich dyspozycji w celu zaspokajania różnorodnych potrzeb materialnych i niematerialnych.Zasob...
Makroekonomiczne i mikroekonomiczne teorie bezpośrednich inwestycji zagranicznych
Spis treści
1. Pojęcie bezpośrednich inwestycji zagranicznych 3
2. Teorie przepływu kapitału w formie bezpośrednich inwestycji zagranicznych 5
2.1. Makroekonomiczne teorie bezpośrednich inwestycji zagranicznych 5
2.1.1. Teoria...