Kodeks asertywności

I. Nie bojĘ siĘ mówiĆ TAK lub NIE
II. MówiĘ co myślĘ nawet gdy inni majĄ odmienne zdanie
III. Nie bojĘ siĘ wyraziĆ tego co czujĘ
IV. Nie muszĘ wiedzieĆ i rozumieĆ wszystkiego

V. Zawsze mogĘ zmieniĆ zdanie
VI. Nie jestem nieomylny
VII. PonoszĘ odpowiedzialnoŚĆ za moje decyzje
VIII. Nie obawiam siĘ o coŚ poprosiĆ

IX. SzanujĘ innych i oczekujĘ szacunku
X. Nie przepraszam jeśli nie zawiniĘ
XI. Nie atakujĘ swojego rozmówcy
XII. BroniĘ siĘ gdy jestem atakowany
XIII. POTRAFIĘ BRONIĆ SWOJEGO ZDANIA

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Pomoc postpenitencjarna w Polsce po roku 1997 w kręgu teorii i praktyki penitencjarnej.

Idea więzienia jako narzędzia redukcji przestępców, pojawiła się w XVI wieku i przybierała różne formy w zależności od tego, jaki przyjmowano psychologiczny model do popełniania czynów niezgodnych z prawem. Jednym
z modeli był ?b�...

Pedagogika

Metodyka i metodologia pracy socjalnej

METODYKA I METODOLOGIA PRACY SOCJALNEJ
(w) Proces postępowania metodycznego w porządku chronologicznym.
1. Życzenie lub problem społeczny. (czynność informacyjna o tym, czego chce klient)
2. Analiza sytuacji ? oznacza zebranie wsz...

Pedagogika

Metodyka pracy opiekuńczo - wychowawczej

Plan:
Pewien opis , rozumiany jako wytwór zmysłowo uchwytny, pewien znak złożony, zbudowany ze znaków; np. układ wypisanych zdań albo wykres graficzny. Okazuje, jakie będzie to co zamierzone jeżeli będzie takie jakim zamierzamy je mie�...

Prawo

Pomoc postpenitencjarna w Polsce

Pomoc postpenitencjarna polega na świadczeniu pomocy socjalnej więźniom przebywającym w zakładzie karnym i tym wychodzącym na wolność, a także na tworzeniu i realizowaniu różnego typu programów, które mają na celu pomóc skazanym ponow...

Historia

Podstawy prawne resocjalizacji

Zasady wychowania resocjalizującego
Wśród zasad wychowania resocjalizującego znajdują się następujące zasady (M. Kalinowski Zasady wychowania resocjalizującego s. 237-239
1. Wszechstronności rozwoju wychowana wyraża konieczność ...