Metody obsługi w punktach sprzedaży

Wchodząc do hipermarketu widać duże pomieszczenie, a przy drzwiach rozmieszczonych jest kilka kas. Dlatego też tworzą się mniejsze kolejki. Przy każdej kasie obsługuje jedna kasjerka. Obsługa jest bardzo uprzejma, sprzedawcy odnoszą się miło i z szacunkiem do usługobiorców. Wnętrze sklepu jest duże, a więc wybór towarów jest większy. Wchodząc do środka możemy swobodnie poruszać się po całym sklepie. Występuje tam samoobsługa, co sprzyja nam w kupnie towarów, ponieważ nie musimy się śpieszyć, możemy produkt dotknąć, powąchać, dokładnie obejrzeć i spokojnie się zastanowić, czy chcemy ten produkt zakupić. Pomimo faktu, że jest samoobsługa, pomiędzy pułkami z towarem stoją ekspedientki, które na nasze życzenie pokazują, bądź doradzają nam w wyborze towarów. W sklepie jest wiele pracowników, a obsługa jest bardzo szybka dzięki dużej ilości kas i pracowników.
W hipermarkecie znajdował się punkt usługowy. Jest to bardzo małe pomieszczenie, sprzedawca jest jeden, którego oddziela od klienta lada. Przy punkcie tworzą się duże kolejki, a obsługa jest bardzo wolna. Nie możemy tam stosować samoobsługi, ponieważ obsługuje nas sprzedawca. Jest to w pewien sposób dla nas uciążliwe, ponieważ nie możemy spokojnie dokonać wyboru kupna z powodu tworzących się za nami kolejek. Ekspedientka stara się obsłużyć jak najlepiej, a więc doradza, miło się odnosi do klientów, chce aby każdy był zadowolony ze swojego wyboru produktu bądź usługi.
Z powyższych opisów wynika, że obsługa zarówno w hipermarkecie jak i w punkcie usługowym jest formą obsługi bezpośredniej, tzn. że klienta obsługuje personel. A więc transakcji nie możemy dokonać w domu.
Obsługa w dużym sklepie zdecydowanie różni się od obsługi w punktach usługowych. W hipermarkecie stosuje się nowoczesną metodę obsługi, a w punktach usługowych tradycyjną.
Różni się ona wielkością pomieszczenia, ilością personelu, szybkością obsługi, ilością oferowanego nam towaru. W dużych sklepach występuje samoobsługa, jest wiele pracowników, są kasy dzięki czemu są mniejsze kolejki niż w punktach usługowych. W punktach sprzedaży jest mała ilość pracowników (zazwyczaj jedna ekspedientka), a więc tworzą się duże kolejki z powodu wolnej obsługi.

Dodaj swoją odpowiedź
Turystyka i rekreacja

Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego

Metody i Techniki Obsługi Ruchu Turystycznego


Zakres materiału

1. Podstawowe pojęcia i definicje związane z turystyką i ruchem turystycznym .
2. Systemy organizacji obsługi ruchu turystycznego na świecie .
1. Ś...

Marketing

Istota marketingu bankowego

Zmiany zasad funkcjonowania rynku finansowego a zwłaszcza wzrost liczby banków, rozwój konkurencji między nimi, upowszechnianie wiedzy o usługach bankowych oraz zmiany kulturowe, polegające na coraz większej orientacji kredytowej społeczeńs...

Marketing

Marketing ściąga

Marketing proces społeczny dzięki któremu jednostki lub grupy otrzymują to czego potrzebują i chcą,poprzez
kreowanie oferowanie i swobodną wymianę produktów i usług.
Marketing-sztuka kształtowania i zaspokajania klienteli z zyskie...

Finanse i bankowość

Bankowość elektroniczna i internetowa jako nowoczesna usługa finansowa banku

Bankowość elektroniczna i internetowa jako nowoczesna usługa bankowa w Polsce

KIELCE 2008

SPIS TREŚCI

Wstęp ................................................................................................................

Finanse i bankowość

Bankowość elektroniczna i internetowa jako nowoczesna usługa bankowa



Bankowość elektroniczna
i internetowa jako nowoczesna usługa bankowa w Polsce

KIELCE 2008

SPIS TREŚCI

Wstęp ..................................................................................................