Praca i relacje między pracownikiem a pracodawcą.Kodeks pracy.
1.W rozumieniu przepisów prawa pracy:
Pracownik - to osoba zatrudniona na podstawie umowy o pracę
Pracodawca ? to osoba fizyczna lub jednostka organizacyjna,która zatrudnia pracownika.
2.Relacje między pracodawcą a pracownikiem szczegółowo określają przepisy prawa pracy zawarte w ustawie kodeksu pracy opublikowanej w Dzienniku Ustaw nr 21,poz. 91 z 1998 r. Ustawa ta była wielokrotnie nowelizowana,ostatni raz 21 grudnia 2001 r. (DzU nr 154,poz. 1805).
3.Umowa o pracę musi być zawarta na piśmie.Ma ona określac rodzaj i czas pracy oraz miejsce jej wykonywania (np.zakład gastronomiczny lub sieć zakładów gastronomicznych w określonej miejscowości).
4.Do podstawowych obowiązków pracodawcy należą prawidłowe i terminowe wypłaty wynagrodzeń,których dokonuje się co najmniej raz w miesiącu w stałym i z góry określonym terminie.