POKOLENIA WIEKOWE

Dostosowanie uzdrowisk do przemian generacyjnych i zmian pozycji klienta.
• the silent generation ur w latach 1992-44
• baby boomers ur w latach 1945-65 pokolenie wyżu demograficznego
• generacja X ur w latach 1965-80 kryzys gosp lat 70
• generacja Y ur po 1980 wychowana w erze gloalizacji i powszechnego dostępu do neta



SILENT GENERATION:

• Silent generation 1925-1945 (pokolenie wojenne) to grupa zgubionych moralnie pesymistów.
• Wydarzenia: II wojna światowa, powstanie państwa izraelskiego,
• Trendy: rozwój fali feminizmu, kobiety zaczynają pracować, wzrost roli edukacji
• Znani przedstawiciele: gen. Jaruzelski, Marilyn Monroe
• cechy charakterystyczne: osoby religijne które nie uznają nie ślubnych dzieci, rozwou, małeństwo jest świętością, odczuwają konieczność wywiązywania się z obywatelskich obowiązków, świadkowie największego rozwoju technologii
• muzyka: jazz, swing, boogie-woogie, rock&roll
• cechy: konserwatywni, zaangażowani, pracowici, lubią porządek, zasady, akceptują hierarchię, znają wartość pieniądza, oszczędni, poświęcenie dla dzieci, rowzowju kariery zawodowej, wiodące wartości, obowiązek przed przyjemnością.

BABY BOOMERS:
• Wydarzenia: dynamiczny rozwój gospodarczy, telewizja, człowiek w kosmosie
• Trendy: walka z rasizmem, zimna wojna, hipisi
• Znani przedstawiciele: Kazik Staszewski, Bill Gates, Donald Tusk
• muzyka: rock&roll, czerwone gitary, czerowono czarni, the beatles, rolling stones, the doors
• Cechy charakterystyczne: egocentryczni, liberalne poglądy, dobre samopoczucie
-oczekują jakości, czas to pieniądz, wydają pieniądze na telefony i dostęp do neta, są bardziej otwarci na dyskusje, ciągle poszukują samospełnienia, najważniejsze wartości to: niezależność, potymizm, zaangażowanie
-poglądy bardziej konserwatywne niż ich rodzice
-szukają samospełnienia


• wyznacznikiem przynależności była abnegacja nonszalancki styl i sposób życia bezbarwność, wykształcenie, pracownicy korporacji, wystawny tryb życia


Cechy pokolenia X.

• Generacja X 1961-1985
• X oznacza niewiadomą, ludzi którzy nie wiedzą dokąd zmierzają, zagubienie w chaosie współczesności
• nowa sytuacja społeczna wywołująca frustracje i lęk
• pracownicy korporacji
• z jednej strony odrzucający świat wykreowany przez marketing z drugiej strony rzucający się w wir konsumpcjonizmu
• Cechy pokolenia:
pamięta dobre czasy PRL, okres bezrobocia, na ich zmiany miały wpływ zmiana ustroju, systemu edukacyjnego, pierwsze w historii pokolenie wychowywanym w rzeczywistości głęboko zmediatyzowanej, media przestają mieć znaczenie informacji astają się istotnym elementem, jej wrażliwość i sposób postrzegania rzeczywistości


POKOLENIE Y
• Generacja Y 1985-2010 "Pokolenie Milenium", "pokolenie cyfrowe"
• często okleślane jest jako rozczeniowe i przeceniające swoje możliwości
• technologie informatyczne są im najlepiej znane
• są to osoby świadome swojej umiejętności technicznej

Cechy:
• żyją w "globalnej wiosce", cechuje ich pewność siebie, często mieszkają dłużej z rodzicami opóźniając przejście w dorosłość, ważniejsze staje sie dla nich jakość życia niż doświadczenie, są dobrze wykrztałceni i gotowi dalej sie rozwijać, lepsza umiejętność języków obcych, odkładanie obowiązków na ternin późniejszy

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Obalono mur berliński, ale niełatwo jest obalić wiekowe uprzedzenia.

Obalono mur berliński, ale niełatwo jest obalić wiekowe uprzedzenia.


Po upływie 15 lat od obalenia muru berlińskiego i zjednoczenia Niemiec pomiędzy byłą Republiką Federalną Niemiec i Niemiecką Republiką Demokratyczną nad...

Dydaktyka

Zagadnienia dydaktyka

1. EDUKACJA RÓWNOLEGŁA: POJĘCIE, CECHY, BADACZE

znaczenie szerokie: całokształt wpływów i oddziaływań zarówno zamierzonych jak i niezamierzonych, intencjonalnych i nieintencjonalnych, świadomie ale i okazjonalnie, przypadkowo na ...

Historia

Szare szeregi

Szare Szeregi był to okupacyjny kryptonim Związku Harcerstwa Polskiego, który podczas 5 lat okupacji niemieckiej (1939-1944) musiał walczyć z oprawcami ludności Polski. Szeregi, jak i inne organizacje podziemne, miały swoich naczelnych dowód...

Biologia

Cechy populacji

Cechy populacji:
rozmieszczenie,
liczebność,
zagęszczenie,
rozrodczość,
śmiertelność,
struktura wiekowa.

Rozmieszczenie to sposób występowania osobników na określonym terenie.
Liczebność to l...

Zarządzanie produkcją

Wpływ reklamy na człowieka

Od jakiegoś czasu media zagościły na stałe w naszych domach. Obecnie nasze życie jest bardzo ściśle z nimi powiązane. Codziennie kupujemy gazety, oglądamy telewizję, czy nawet wychodzimy na spacer. Niemal wszędzie, gdzie się tylko znajdu...