Popyt - Ściąga

POPYT-zapotrzebowanie w danym momencie i w danej cenie na towary i usługi; wielkość popytu może ulec zmianie, ale cena musi pozostać ta sama.
Prawo popytu-jeśli cena maleje popyt rośnie
Produkty substytucyjne-produkty zastępcze
Produkty komplementarne-produkty, które spożywamy równocześnie
PODAŻ-strona producenta
Koszty+Zysk+Fiskus=Cena Wyjściowa Hurtowa+Marża=Cena Wyjściowa Detaliczna wahnięcia cenowe >>Ceny Transakcyjne
I strategia: koszt „plus”
II strategia: zbieranie śmietanki z rynku; nazywana jest ona strategią cen wysokich dlatego że przy jej kształtowaniu nie bierzemy pod uwagę kosztów
1. Produkt ma b. krótki „cykl życia”
2. Kiedy chcemy zselekcjonować klienta
3. Kiedy chcemy stworzyć dobry wizerunek produktu
4. Niestabilność rynku
III strategia: kształtowanie cen niskich
IV strategia: cena średnia
V strategia: wartość w stosunku do ceny
Dyskonto cenowe=rabat=promocja (obniżenie ceny towaru pełnowartościowego w ściśle określonym okresie czasu)
Dyskonto ilościowe-kupując większą ilość towaru, otrzymujemy upust cenowy
Dyskonto ilościowe nie kumulowane-wtedy kiedy jednorazowo dokonujemy dużego zakupu
Dyskonto ilościowe skumulowane-gromadzimy w małych ilościach
Dyskonto gatunkowe- dostajemy obniżkę ceny towaru za to, że płacimy gotówką
Dyskonto terminowe-last minute, zakup w ostatnim momencie
Dyskonto zamienne-oddajemy stary produkt, a nowy otrzymujemy za niższą ceną
Dyskonto funkcjonalne-uzyskujemy obniżenie ceny w zamian za wykonanie jakiś czynności reklamowych
Dyskonto psychologiczne-np.: 100,- => 40,-
Przedsiębiorstwo uspołecznione (publiczna)
• PAŃSTWOWA-własność skarbu państwa np.: PKP, PKS ,PKO BP S.A.
• KOMUNALNA-własność samorządu terytorialnego np.: ZKM, PKM, ZOMO, SANIPOR
Przedsiębiorstwo prywatne
• Własność osób fizycznych
• Własność osób prywatnych
W niektórych opracowaniach istnieje wyróżnienie właścicieli zagranicznych.
Jednostki organizacyjne ze wzg. na bud. wew. i właściwości:
• Przedsiębiorstwo państwowe
• Spółdzielnie
• Stowarzyszenia
• Fundacje
• Indywidualna działalność gosp.
Spółki:
• OSOBOWE-właściciele muszą osobiście się zaangażować w zarządzanie np.: jawną,partneską
• KAPITAŁOWE-np.: zoo, S.A.
Promocja-jest to oddziaływanie na odbiorców produktu danej firmy polegające na przekazywaniu im inf.,które mają w odpowiedni sposób zwiększyć wiedzę na temat prod. I samej firmy w celu stworzenia dla nich preferencji na rynku
FUNKCJE REKLAMY:
• Informacyjna
• Kształtowanie imagu firmy
• Notowanie do pozytywnych reakcji i postaw innych os.
CELE PROMOCJI:
• Zwiększenie sprzedaży
• Pozyskanie klientów
• Utrzymanie poziomu sprzedaży


Dodaj swoją odpowiedź
Podstawy przedsiębiorczości

Formy przedsiębiorstw, podaż, popyt (ściąga)

Przedsiębiorstwo: to podstawowa jednostka gospodarcza, działająca w różnych dziedzinach: przemyśle, handlu, usługach, finansach, ma określoną organizację i znak towarowy. Formy przedsiębiorstw: własność osoby, lub rodziny, spółka, pr...

Podstawy przedsiębiorczości

Popyt, podaż, funkcje pieniądza

Krótka ściąga w załączniku...

Ekonomia

Makroekonomia - ściąga

 Czym zajmuje się ekonomia?
Celem ekonomii jest poznanie rzeczywistości gospodarczej, opisanie jej i wyjaśnienie przyczyn i natury zjawisk oraz procesów zachodzących w gospodarce rynkowej, w których podmiotem jest człowiek.
Za pods...

Makroekonomia

Makroekonomia ściąga

1.POJĘCIE MAKROEKONOMII
Makroekonomia koncentruje się na funkcjonowaniu gospodarki jako całości.
Przedmiotem badań makroekonomicznych są zmienne agregatowe, a przede wszystkim globalny poziom produkcji i dochodu, poziom zatrudnienia i ...

Mikroekonomia

Mikroekonomia (ściąga)

Z GÓRY PRZEPRASZAM Z BRAK WYKRESÓW, ALE DO TEJ SĆIĄGI RYSOWAŁAM JE RĘCZNIE.
POWINNY BYĆ ONE TAM GDZIE SĄ WOLNE LUKI W TEKŚCIE.


Cechy przedsiębiorstwa INDYWIDUALNEGO WŁAŚCICIELA:
- przedsiębiorstwo jest właściciel...