Obsługa ruchu turystycznego

1. Zaspokajanie potrzeb turystów przejawia się:
- okazaniem zainteresowania, ciepła, delikatności i umiejętności słuchania.

2. Animator rekreacji:
a) wiedza: humanistyczna, przyrodnicza, ekonomiczna, organizacyjna i prawna.
b) umiejętności: kierowania oraz samodzielnego planowania i realizacji zajęć na imprezach turystycznych i rekreacyjnych; swobodnego nawiązywania kontaktów ; posługiwania się j.obcym
c) podstawowe czynności:
- stymulowanie aktywności uczestnikó rekreacji
- umiejętny dobór form i metod zajęć rekreacyjnych
- wywieranie wpływu na uczestników zajęć rekreacyjnych za pośrednictwem innych członkó grupy, a więc odpowiednim kierowaniem zespołem.
d) dodatkowe czynniki potrzebne do komunikowania się: gestykulacja, dotyk (głaskanie,poklepywanie), wygląd fizyczny, spojrzenie, pozycja ciała w trakcie rozmowy.

3. BIURO PODRÓŻY - jest to podmiot gospodarczy prowadzący działaność w zakresie organizowania, realizacji i sprzedawania usług niezbędnych dla podróżującego jak i sprzedaży usług towarzyszących i komplementarnych (uzupełniające)..

4. Podstawowe biura turystyki.
a) organizator turystyki:
Przesiębiorca organizucjący imprezę turystyczną. Do obowiązków należy: tworzenie programów, zamawianie świadczeń, zatrudnianie pilotów, zabezpieczenia transportu zgodnego z programem, realizowanie i rozliczanie zamówionych usług.
b) Pośrednik turystyczny:
biuro podróży, którego działalność polega na zawieraniu umów o świadczenie uług turystycznych. Wykonuje na zlecenie klieanta, poszukiwanie wycieczek.
c) Agent turystyczny:
biuro podróży, którego działaność polega na stałym pośredniczeniu w zawieraniu umów na rzecz turoperatorów lub innych usługodawców. Z tytułu pośrednictwa w zawieraniu umowy otrzymuje odpowiednią prowizję od turoperatora lub usługodawcy, która jest wliczona w cenę wycieczki lub usługi.

Dodaj swoją odpowiedź
Turystyka i rekreacja

Obsługa ruchu turystycznego - notatki

OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO


DOKUMENTY W OBSŁUDZE RUCHU TURYSTYCZNEGO:
1. Służą do zabezpieczenia i określenia odpowiedzialności ze strony klienta i biura podróży
2. Ułatwiają porozumienie klient – Biuro podróży

Turystyka i rekreacja

Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego

metody i techniki ort

WYKŁAD I

Definicje: impreza turystyczna, wycieczka, wycieczka fakultatywna itp.

LITERATURA:
Kruczek praca zbiorowa: „Obsługa ruchu turystycznego 2004”
Domańska: Biura podróży na rynk...

Turystyka i rekreacja

Metody i techniki obsługi ruchu turystycznego

Metody i Techniki Obsługi Ruchu Turystycznego


Zakres materiału

1. Podstawowe pojęcia i definicje związane z turystyką i ruchem turystycznym .
2. Systemy organizacji obsługi ruchu turystycznego na świecie .
1. Ś...

Turystyka i rekreacja

Organizacja ruchu turystycznego. Historia Turystyki od 1873 roku

W Polsce, podobnie jak w innych krajach rozwój turystyki został zapoczątkowany w pierwszej połowie XIX wieku. Proces przemian społeczno-gospodarczych kształtujących się w całym świecie, a zwłaszcza w Europie, stworzył korzystne warunku d...

Turystyka i rekreacja

Obsługa Ruchu Turystycznego (ORT)

Ćwiczenia 1 (1.10.2005)

DOKUMENTY W OBSŁUDZE RUCHU TURYSTYCZNEGO:
1. Służą do zabezpieczenia i określenia odpowiedzialności ze strony klienta i biura podróży
2. Ułatwiają porozumienie klient – Biuro podróży
3. Zap...

Turystyka i rekreacja

Charakterystyka ruchu turystycznego

charakterystyka ruchu turystycznego

W literaturze poświęconej turystyce można spotkać wiele definicji ruchu turystycznego. Cechą wspólną tych teorii jest określenie ruchu turystycznego jako przemieszczania się ludzi. Często autorz...