Jak poprawić wydajność pracy w firmie? cz.1
Przedsiębiorcy coraz większą uwagę skupiają na aktywizacji swoich pracowników. Część z nich mylnie utożsamia jednak wysoką wydajność pracy z długim czasem jej wykonywania.Powodem spadku efektów pracy często jest mentalność, niska motywacja, złe przepisy oraz brak inwestycji. Jest jednak sposób, aby nieefektywny system pracy zmienić w przejrzyste procedury i jasne mechanizmy działania.
Wydajność pracy jest jednym z najważniejszych czynników decydujących o powodzeniu każdego biznesu. Istotne jest więc monitorowanie skuteczności podejmowanych działań, tworzenie alternatywnych rozwiązań, dobra organizacja pracy nastawiona na efekty i wzmocnienie mechanizmów motywowania i kontroli.
W czym tkwi sukces firmy?
Współczesna firma, posiadająca szefostwo skutecznie mobilizujące zespół do pracy, to połowa sukcesu. Druga połowa to zapobieganie problemom, umiejętność rozwiązywania tych, które już się pojawiają oraz stałe poprawianie wydajności i jakości pracy. Szkolenia, audyt pracowniczy, Mystery Shopping czy Coaching to te metody sprawdzania pracowników, które powinny występować w każdej liczącej się na rynku firmie. Dzięki ich zastosowaniu, słabe ogniwa są eliminowane, a w szeregach firmy następuje większa mobilizacja. Pracodawcy zdają sobie sprawę, że najsłabszymi punktami pracowników są: wydajność, pracowitość, lojalność i zaangażowanie w sprawy firmy. Co zatem zrobić, aby poprawić wydajność pracy w firmie?
Szkolenia, warsztaty, kursy, konferencje
Dobry pracownik to zadowolony pracownik. Ale aby był zadowolony, należy o niego zadbać i zainwestować w niego. Pracodawcy mają do dyspozycji różne metody doskonalenia umiejętności zawodowych pracowników w różnych obszarach. Najpopularniejsze z nich prowadzone są w zakresie:
komunikacji interpersonalnej
zarządzania czasem
radzenia sobie se stresem
kierowanie zespołem
negocjacje
asertywności
kreatywności
dobrej organizacji pracy
pracy w grupie
szkoleń BHP
ratownictwa przedmedycznego
kursów językowych - business language
zmiany przepisów branżowych
Szkolenia, warsztaty, kursy, konferencje to inwestycje, z których skorzysta i pracownik i pracodawca. Pamiętaj, że im lepiej jest wykwalifikowana kadra, tym przedsiębiorstwo ma większe szanse na rozwój i utrzymanie swojej pozycji. Ważne jest, aby Twoi pracownicy stale zdobywali wiedzę i praktyczne umiejętności. Zatrudnione w firmie osoby powinny być stale szkolone, ponieważ wyszkolony pracownik to inwestycja w przyszłość firmy. Oczywiście nie można wysyłać pracowników na wszystkie możliwe kursy. Należy wybierać tylko te, które są im faktycznie potrzebne a ich tematyka jest dostosowana do specyfiki firmy, charakteru branży i stanowiska pracownika.
Tajemniczy Klient
Mystery Shopping to zawód tajemniczego klienta - audytora przeprowadzającego tajne obserwacje. Jest on w Polsce dość nowy. Na rynku działa kilkanaście profesjonalnych firm oferujących tego typu usługi. Zamawiana kontrola jest niezapowiedziana i dyskretna. Taki tajemniczy klient bada poziom obsługi i zadowolenia jako osoba korzystająca z usług firmy. Wczuwa się w rolę zwykłego klienta i ocenia pracowników na podstawie ich wydajności pracy, zaangażowania, podejścia. Mystery Shopping sprawdza jakość oferowanych usług i podejście do klienta.
Następnie na podstawie przeprowadzonych badań sporządza raport, w którym ocenia funkcjonowanie firmy i efektywność pracy personelu, a następnie przedstawia swoje sprawozdanie pracodawcy.
Co daje badanie Mystery Shopping?
Wzmożona konkurencja na rynku sprawia, że jakość obsługi klienta jest różna w różnych miejscach. Jednym pozwala ona odnieść sukces rynkowy, dla drugich jest przyczyną porażki. A konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i mniej wyrozumiali wobec wszelkich nieprawidłowości.
Coraz częściej wskazuje się na to, że obsługa Klienta jest w firmie priorytetem, ponieważ poziom usług jest kluczowym czynnikiem odróżniającym od konkurencji, jak też i podstawą budowania więzi. Badanie mystery shopping „tajemniczy klient” pomaga więc uzyskać rzetelną i obiektywną informację dotyczącą jakości obsługi Klienta w placówkach danej firmy
Celem tego badania jest pokazanie realnej sytuacji panującej w firmie
oraz zwiększenie efektywności systemu informacyjnego dotyczącego jakości obsługi klientów przez pracowników, a co za tym idzie, poprawę efektywności obsługi klienta.
Mocną stroną badania jest obiektywizm - zbierane są fakty, a nie deklaracje. Dzięki temu, że kontrola jest niezapowiedziana, pracownicy nie mają motywacji do zachowania innego niż zwykle i znacznie podnosi to jakość badania.
Jest to metoda stosowana wszędzie tam, gdzie występuje osobisty kontakt pracownika z konsumentem: handel, branża finansowa, hotelarska, turystyczna, telefoniczna, gastronomiczna czy komunikacyjno – motoryzacyjna.