Opóźniony rozwój mowy
Treść pracy w załączniku
Treść pracy w załączniku
Ogromny wpływ na prawidłowy rozwój osobowości dziecka ma kształcenie mówienia tj. umiejętności komunikowania się za pomocą przekazu werbalnego. Na bazie materiału językowego dziecko konkretyzuje wytwory i przebiegi swoich myśli, uc...
Mówiąc o niepełnosprawności intelektualnej musimy brać pod uwagą wszystkie sfery rozwoju. Niepełnosprawność intelektualna (niepełnosprawność umysłowa, upośledzenie umysłowe) odnosi się nie tylko do sfery poznawczej człowieka, ale do...
OMÓWIENIE WYBRANYCH ZABURZEŃ MOWY – DYSLALIA I MUTYZM
Zaburzenia mowy przejawiają się w sposób różnorodny i mają różny stopień nasilenia. Mogą dotyczyć tylko artykulacji – wymowy niektórych głosek, mogą dotyczyć więks...
SPIS TREŚCI.
WSTĘP
ROZDZIAŁ I. WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ SPECYFICZNYCH TRUDNOŚCI
W NAUCE CZYTANIA I PISANIA
1.1. Terminologia
1.2. Symptomatologia ryzyka dysleksji
ROZDZIAŁ II. DIAGNOSTYKA ORAZ TER...
ZABURZENIE ZACHOWANIA WG WAKEFIELD- określa jako stan psychiczny, który:
Powoduje znaczące cierpienie lub upośledzenie osoby;
Jest czymś więcej niż ogólnie przyjętą formą reakcji na konkretne wydarzenie;
Stanowi pr...