O życiu ludzi w metropoliach

Czym jest metropolia? To wielkie miasto, w którym pulsuje życie. Wchłonęło sąsiednie miasta i teraz kreuje rozwój regionu. W biurach wielkich korporacji siedzą tam "mózgi" decydujące o polityce firmy, a w laboratoriach naukowcy i inżynierowie obmyślają nowe wynalazki.

Tu są najlepsze uczelnie, najznakomitsze instytuty badawcze. Najmodniejsze sklepy, najnowocześniejsze galerie, najlepsze kina. To w metropoliach odbywają się międzynarodowe konferencje, które odwiedzają wielcy uczeni, prestiżowe festiwale z udziałem światowych gwiazd, tu spotykają się finansiści i bankowcy.

To tutaj ciągną zastępy młodych ludzi szukających swego miejsca w życiu. Prężni, kreatywni, dynamiczni. Rozpaleni energią metropolii wzmacniają ją własną siłą.

Taki jest Londyn, Frankfurt czy Toronto. W tych miastach, choć coraz bardziej rozrośniętych, dobrze się żyje. Dlaczego? Bo komunikacja chodzi jak w zegarku, są świetne połączenia z całym światem, przemyślana gospodarka odpadami. Do tego dbałość, by człowiek miał kawałek zieleni za oknem - skwery, parki, błonia.

W Polsce jedynym miastem, które może uchodzić za metropolię, jest Warszawa. W dodatku, jak podkreśla nawet prof. Michał Kulesza, twórca reformy metropolitalnej, w skali międzynarodowej dosyć niskiego rzędu. Można ją porównać z półmilionowym niemieckim Hanowerem.

Jednak to tutaj znajdują się siedziby polskich i zagranicznych firm.

Dodaj swoją odpowiedź
Historia

Najważniejsze przemiany polityczno–gospodarcze i społeczne na świecie w XIX wieku.

Rewolucja przemysłowa

W latach 1815 - 1870 w Europie Zachodniej i w krajach Ameryki Północnej nastąpił gwałtowny rozwój przemysłu i gospodarki. Było to głównie związane z przemianami technicznymi w przemyśle i rozwojem masowej ...

Geografia

Charakterystyka wybranej religii świata: Islam

ISLAM- wprowadzenie

Islam jest religią i wspólnotą liczącą czternaście wieków historii. Posiada niezwykle bogate dziedzictwo kulturowe oraz wartości religijne, którymi żyje dzisiaj około miliarda ludzi. Założycielem jest Mahome...

Ekonomia

Teoria potrzeb i konsumpcji.

TEROIA POTRZEB I KONSUMPCJI Wykład I13.10.02r.
Konsumpcja a spożycie – traktujemy je jako synonimy, jedyna różnica to: schematyczna, etymologiczna, Konsumpcja z łać spożywanie używania spożycie-pol
Istota konsumpcji – wszelkie z...

Edukacja dla bezpieczeństwa

Zagrożenia współczesnego świata wywołane działalnością człowieka w czasie pokoju

Zagrożenia współczesnego świata wywołane działalnością człowieka w czasie pokoju


W naszej rzeczywistości XXI wieku czyha na nas wiele niebezpieczeństw. Gdy osobiście nie mamy styczności z pewnymi problemami tego świata, z...

Kulturoznawstwo

Wizerunek kobiety we współczesnej reklamie prasowej

Spis treści:

Wstęp 5
Rozdział I 9
Charakterystyka reklamy prasowej 9
Reklama 9
Prasa 14
Reklama prasowa 16
Współczesna reklama, jej cel i środki 18
Rozdział II 20
Kobieta w reklamie 20
Wizerunek ko...