Operacjonalizacja celów

OPERACJONALIZACJA CELU

Temat lekcji : Formy ochrony przyrody w Polsce.
Cel ogólny : Zapoznanie się z formami ochrony przyrody w Polsce.
Cele operacyjne:

I. Uczeń wymieni 5 form ochrony przyrody (parki narodowe, rezerwaty, pomniki przyrody, parki krajoznawcze, ochrona gatunkowa roślin i zwierząt)

· zachowanie końcowe - wymieni
· warunek - brak
· kryterium jakościowe - prawidłowo
· kryterium ilościowe - 5
· taksonomia - A

II. Uczeń wymieni 6 parków narodowych w Polsce.

· zachowanie końcowe - wymieni
· warunek - brak
· kryterium jakościowe - prawidłowo
· kryterium ilościowe - 6
· taksonomia - A

III. Uczeń wskaże na mapie 6 parków narodowych w Polsce.

· zachowanie końcowe - wskaże
· warunek - mapa Polski
· kryterium jakościowe - prawidłowo
· kryterium ilościowe - 6
· taksonomia - C

IV. Uczeń wymieni 5 roślin będących pod całkowitą ochroną i 5 zwierząt będących pod całkowitą ochroną w Polsce.

· zachowanie końcowe - wymieni
· warunek - brak
· kryterium jakościowe - prawidłowo
· kryterium ilościowe - 5 i 5
· taksonomia - A


OPERACJONALIZACJA CELU

Temat lekcji: Budowa i funkcje oka człowieka.
Cel ogólny: Zapoznanie się z budową i funkcją oka człowieka.
Cele operacyjne:

I. Uczeń wymieni 5 elementów budowy oka człowieka.

· zachowanie końcowe - wymieni
· warunek - brak
· kryterium jakościowe - prawidłowo
· kryterium ilościowe - 5
· taksonomia - A

II. Uczeń prawidłowo wskaże na rysunku 5 elementów budowy oka człowieka.

· zachowanie końcowe - wskaże
· warunek - rysunek budowy oka człowieka
· kryterium jakościowe - prawidłowo
· kryterium ilościowe - 5
· taksonomia - C

III. Uczeń wymieni 3 schorzenia oka człowieka.

· zachowania końcowe - wymieni
· warunek - brak
· kryterium jakościowe - prawidłowo
· kryterium ilościowe - 3
· taksonomia - A

Dodaj swoją odpowiedź
Dydaktyka

Operacjonalizacja celów nauczania

Operacjonalizacja celów nauczania
Temat lekcji: Narkotyki i społeczeństwo

Analiza historii środków odurzających i ich miejsce w kulturze
• Uczeń analizuje historię środków odurzających w kulturach świata
 zachow...

Pedagogika

Teoria Wychowania ćw dr Zając

1. WYCHOWANIE I JEGO WŁAŚCIWOŚCI. PRÓBA PODPORZĄDKOWANIA UJĘĆ DEFINICYJNYCH. RÓŻNE KONCEPCJE WYCHOWANIA, ICH ANALIZA I PRÓBA WARTOŚCIOWANIA.

DEFINICJE WYCHOWANIA WYRÓŻNIONE ZE WZGLĘDU NA DYSCYPLINY NAUKOWE.

Antonina G...

Pedagogika

Dydaktyka

Zagadnienia z dydaktyki
1. Co to są cele kształcenia ogólnego? Podaj sposoby ich konkretyzacji. (Taksonomia i operacjonalizacja celów ).
Cele kształcenia według W. Okonia
Celem kształcenia ogólnego jest zapewnienie uczniom ich op...

Pedagogika

Zasady operacjonalizacji

ZASADY OPERACJONALIZACJI CELÓW KSZTAŁCENIA
Formułując cele kształcenia musimy być świadomi tego, co ma robić uczeń, oraz kiedy jego działanie uznamy za osiągnięcie celu.
Cele ogólne wyrażają kierunek dążeń pedagogicznych. ...

Pedagogika

Dydaktyka-zagadnienia

Dydaktyka jest nauką o nauczaniu i uczeniu się, jej przedmiot stanowi nauczanie i uczenie się. Dydaktyka jest nauką o kształceniu.
Dydaktyka to nauka o celach, treściach, metodach i środkach i organizacji.

GŁÓWNE POJĘCIA DYDA...