Operacjonalizacja celów nauczania

Operacjonalizacja celów nauczania
Temat lekcji: Narkotyki i społeczeństwo

Analiza historii środków odurzających i ich miejsce w kulturze
• Uczeń analizuje historię środków odurzających w kulturach świata
 zachowanie końcowe – analiza
 Warunek - brak
 Kryterium jakościowe – prawidłowo
 Kryterium ilościowe – brak
 Taksonomia - C

• Uczeń ocenia miejsce i wpływ narkotyków na poszczególne kultury
 Zachowanie końcowe – ocena
 Warunek - brak
 Kryterium jakościowe – brak
 Kryterium ilościowe – brak
 Taksonomia - C

• Uczeń charakteryzuje obecne postrzeganie narkotyków przez społeczeństwa w różnych miejscach na świecie
 Zachowanie końcowe – charakterystyka
 Warunek - brak
 Kryterium jakościowe – prawidłowo
 Kryterium ilościowe – brak
 Taksonomia - C

Zapoznanie się z podziałem substancji psychoaktywnych
• Uczeń wymieni podział substancji psychoaktywnych ze względu na pochodzenie (konopie indyjskie, amfetamina, środki halucynogenne, barbiturany, kokaina, opiaty)
 Zachowanie końcowe – wymieni
 Warunek - brak
 Kryterium jakościowe – prawidłowo
 Kryterium ilościowe – 6
 Taksonomia - A

• Uczeń opisze wpływ poszczególnych substancji na ludzki organizm
 Zachowanie końcowe – opis
 Warunek - brak
 Kryterium jakościowe – prawidłowo
 Kryterium ilościowe – 6
 Taksonomia - A

• Uczeń analizuje powody dla których ludzie sięgają po narkotyki
 Zachowanie końcowe – analiza
 Warunek - brak
 Kryterium jakościowe – prawidłowo
 Taksonomia - A

• Uczeń wyjaśnia pojęcia psychicznego i fizycznego uzależnienia
 Zachowanie końcowe – wyjaśnienie
 Warunek - brak
 Kryterium jakościowe – prawidłowo
 Kryterium ilościowe – brak
 Taksonomia - A

Społeczne efekty uzależnienia
• Uczeń przeżywa wewnętrznie rozmowę z byłym narkomanem na temat jego nałogowej przeszłości
 Zachowanie końcowe – przeżycia wewnętrzne
 Warunek – spotkanie z byłym narkomanem
 Kryterium jakościowe – brak
 Kryterium ilościowe – brak
 Taksonomia - A

• Uczeń piszę wypracowanie na temat wpływu uzależnienia narkotykowego na człowieka i społeczeństwo
 Zachowanie końcowe – praca pisemna
 Warunek – spotkanie z byłym narkomanem oraz film o tematyce narkomanii
 Kryterium jakościowe – brak
 Kryterium ilościowe – brak
 Taksonomia - A

• Uczeń wykonuje plakat o tematyce antynarkotykowej
 Zachowanie końcowe – wykonanie plakatu
 Warunek – spotkanie z byłym narkomanem oraz film o tematyce narkomanii
 Kryterium jakościowe – brak
 Kryterium ilościowe – brak
 Taksonomia - A

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Dydaktyka

Zagadnienia z dydaktyki
1. Co to są cele kształcenia ogólnego? Podaj sposoby ich konkretyzacji. (Taksonomia i operacjonalizacja celów ).
Cele kształcenia według W. Okonia
Celem kształcenia ogólnego jest zapewnienie uczniom ich op...

Pedagogika

Dydaktyka-zagadnienia

Dydaktyka jest nauką o nauczaniu i uczeniu się, jej przedmiot stanowi nauczanie i uczenie się. Dydaktyka jest nauką o kształceniu.
Dydaktyka to nauka o celach, treściach, metodach i środkach i organizacji.

GŁÓWNE POJĘCIA DYDA...

Dydaktyka

Dydaktyka - opracowane zagadnienia z ćwiczeń

Dydaktyka jest nauką o nauczaniu i uczeniu się, jej przedmiot stanowi nauczanie i uczenie się. Dydaktyka jest nauką o kształceniu.
Dydaktyka to nauka o celach, treściach, metodach i środkach i organizacji.

GŁÓWNE POJĘCIA DYDA...

Dydaktyka

Dydaktyka od a-z

Dydaktyka
1. Dydaktyka jako nauka.
1. Geneza i znaczenie nazwy dydaktyka.
Nazwa dydaktyka pochodzi z języka greckiego, w którym didaktikós znaczy pouczający, a didasko uczę.
Dydaktykę traktuje się obecnie jako naukę o naucz...

Pedagogika

Dydaktyka

I ETYMOLOGIA TERMINU DYDAKTYKA
- Greckie didaktikós ? ?pouczający? i didasko ? ?uczę?
- Termin zastosowany po raz pierwszy w Niemczech w 1613r. Krzysztof Helwig i Joachim Jung opisali działalność językoznawcy niemieckiego Wolfganga Ra...