Marketing- Strategie cenowe
Strategia najwyzszej jakosci- stosowana przez przed które oferuja swoje produkty osobom o wysokich dochodach. Wysoka jakosc produktu za która gotowe sa zapłacic wysoka cene
Strategia sredniej wartosci-stosowana przez te przed które oferuja produkty sredniej jakosci po srednich cenach
Strategia oszczednosci- stosowana przez przed które oferuja swoje produkty osobom o niskich dochodach- niska cena.
Strategia wysokeij wartosci superokazji i dobrej okazji- poziom cen produktow jesy nizszy a porownaniu z ich jakoscia
Strategia przeladowania ,zdzierstwa i pozornej oszczednosci- cena jest zawyzona w porownaniu z jakoscia produktu
cena penetracyjna jest niższa od cen porównywalnych produktów konkurencyjnych, już znajdujących się na rynku. Ta strategia cenowa może dać producentowi nowego wyrobu istotne korzyści:- umożliwia szybkie uzyskanie dużego udziału w rynku, zanim konkurenci zdążą wejść ze swoimi wersjami produktu,- niska cena zniechęca wielu konkurentów do wejścia na rynek nowego produktu,- cena penetracyjna kreuje duży popyt, co umożliwia szybkie obniżenie kosztów produkcjiCena penetracyjna jest najczęściej stosowana dla produktów o prostej technologii i usług o prostej procedurze, które mogą być szybko skopiowane przez konkurentów ? większość produktów żywnościowych, odzieży, usług bankowych
strategia ?zbierania śmietanki? jest odwróceniem strategii ceny penetracyjnej i polega na wyznaczaniu wysokiej ceny produktu nowo wprowadzonego na rynek. Strategia ta jest szczególnie efektywna w wypadku rzeczywistych nowości, a więc produktów, które zaspokajają określoną potrzebę odbiorców w sposób istotnie doskonalszy niż produkty już oferowane na rynku. Nowe produkty znajdują wielu nabywców mimo wysokiej ceny, a ich producenci ?zbierają monopolistyczną śmietankę? aż do czasu, gdy na rynek wejdą konkurenci ze swoimi wersjami nowego produktu. Gdy na rynek wchodzą konkurenci cena jest stopniowo obniżana