Marketing- Strategie cenowe

Strategia najwyzszej jakosci- stosowana przez przed które oferuja swoje produkty osobom o wysokich dochodach. Wysoka jakosc produktu za która gotowe sa zapłacic wysoka cene

Strategia sredniej wartosci-stosowana przez te przed które oferuja produkty sredniej jakosci po srednich cenach

Strategia oszczednosci- stosowana przez przed które oferuja swoje produkty osobom o niskich dochodach- niska cena.

Strategia wysokeij wartosci superokazji i dobrej okazji- poziom cen produktow jesy nizszy a porownaniu z ich jakoscia

Strategia przeladowania ,zdzierstwa i pozornej oszczednosci- cena jest zawyzona w porownaniu z jakoscia produktu

cena penetracyjna jest niższa od cen porównywalnych produktów konkurencyjnych, już znajdujących się na rynku. Ta strategia cenowa może dać producentowi nowego wyrobu istotne korzyści:- umożliwia szybkie uzyskanie dużego udziału w rynku, zanim konkurenci zdążą wejść ze swoimi wersjami produktu,- niska cena zniechęca wielu konkurentów do wejścia na rynek nowego produktu,- cena penetracyjna kreuje duży popyt, co umożliwia szybkie obniżenie kosztów produkcjiCena penetracyjna jest najczęściej stosowana dla produktów o prostej technologii i usług o prostej procedurze, które mogą być szybko skopiowane przez konkurentów ? większość produktów żywnościowych, odzieży, usług bankowych

strategia ?zbierania śmietanki? jest odwróceniem strategii ceny penetracyjnej i polega na wyznaczaniu wysokiej ceny produktu nowo wprowadzonego na rynek. Strategia ta jest szczególnie efektywna w wypadku rzeczywistych nowości, a więc produktów, które zaspokajają określoną potrzebę odbiorców w sposób istotnie doskonalszy niż produkty już oferowane na rynku. Nowe produkty znajdują wielu nabywców mimo wysokiej ceny, a ich producenci ?zbierają monopolistyczną śmietankę? aż do czasu, gdy na rynek wejdą konkurenci ze swoimi wersjami nowego produktu. Gdy na rynek wchodzą konkurenci cena jest stopniowo obniżana

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Marketing usług

MARKETING USŁUG

1. Pojęcia:
Marketing – system działalności ekonomicznej, która kreuje produkty i usługi, ustala ich cenę, promuje je i sprzedaje dla zaspokojenia potrzeb nabwców. /w. Stanton/
- działalność, która zmie...

Marketing

Marketing-ściąga

1. ORIENTACJE MARKETINGOWE FIRMY: Wyróżnia się 4 podstawowe fazy rozwoju ogólnej orientacji przedsiębiorstw: •Orientacja produkcyjna – jest to faza związana z przyśpieszonym życiem gospodarczym XVII w; na podstawie odkryć i wdrażania n...

Marketing

Marketing ściąga

Marketing proces społeczny dzięki któremu jednostki lub grupy otrzymują to czego potrzebują i chcą,poprzez
kreowanie oferowanie i swobodną wymianę produktów i usług.
Marketing-sztuka kształtowania i zaspokajania klienteli z zyskie...

Podstawy przedsiębiorczości

Marketing cena, strategie cenowe, negocjacje dotyczące cen

Cena- pieniężny ekwiwalent wartości produktu, stosowany w transakcjach kupna-sprzedazy.
Ceny skupu stosuje się przy nabywaniu produktów pochodzących z rolnic?twa, leśnictwa i rybołówstwa oraz odpadów użytkowych (m.in. butelek). Trud?n...

Podstawy przedsiębiorczości

Czym jest marketing?

System funkcjonowania firm na rynku dający jej możliwość osiągnięcia sukcesu nie jest jednoznacznie zdefiniowany. Pojęcie marketingu ulega ciągłym zmianom. Według encyklopedii PWN marketing to zespół działań, które mają na celu kreow...