Żeby przedsiębiorstwo odniosło sukces czy też nie decyduje jego potencjał strategiczny. Chodzi głównie o dobranie dobrych zasobów oraz zdolności do ich innowacyjnego i efektywnego wykorzystania. Czasami strategia jest latami wypracowywana i mozolnie doskonalona, innym razem jest efektem nowatorskiej koncepcji menadżera firmy.
Zarządzanie relacjami jako strategia podnoszenia konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw.
Rozdział I
Istota konkurencyjności przedsiębiorstw
1.1 Charakterystyka i istota konkurencyjności przedsiębiorstwa.
Każde przedsiębiorstwo musi konkurować z innymi firmami o zainteresowanie klienta. Konkurencja pomiędz...
Planowanie jako podstawa procesu zarządzania
1.1. ISTOTA PLANOWANIA
Klasyczna nauka zarządzania, stawia planowanie na początku ciągu funkcji zarządzania, jako projekt wszystkich przewidzianych do osiągnięcia celów i koniecznych do tego środków. Z uwagi na to, że wszystk...
Globalizacja a światowa przewaga konkurencyjna
.ROZUMIENIE GLOBALIZACJI, DEFINICJE, STRATEGIA GLOBALNA
Globalizacja jest stosunkowo młodym terminem. Termin ten ściśle związany jest z Unią Europejską. Spowodowane jest ujednolicaniem gospodarek unijnych i łączeniem się tamtejszych fir...
Oligopol.
1.Wprowadzenie.
W strukturze rynku niedoskonałego obok konkurencji monopolistycznej wyróżnić można inną jej formę, tj. oligopol. Sytuacja oligopolu ma miejsce wówczas, gdy dana gałąź zdominowana jest przez niewielką liczbę prod...
Makro ściąga z WSBIF
Przedmiotem badań makroekonomicznych i makroekonomii jest poziom rozwoju. W tym zakresie są prowadzone badania, analizy, związki, współzależności, oceny, programy. W badaniu poziomu rozwoju możemy wyróżnić 4 poziomy:
- mikroekonomia �...