Charakterystyka Jakość jest jednym z najważniejszych parametrów usługi hotelarskiej. W branży hotelarskiej podstawowymi czynnikami determinującymi poziom jakości są: * poziom wykonania i stan techniczny obiektu * ilość, jakość i nowoczesność wyposażenia * dobór, profesjonalne przygotowanie oraz zachowanie personelu * rozwiązania funkcjonalne i organizacyjne * uwarunkowania zewnętrzne, (np. kultura i zamożność społeczeństwa, poziom rozwoju gospodarczego kraju, istnienie konkurencji) * niezawodność realizacji * szybkość obsługi * pewność i fachowość obsługi * indywidualne podejście do klienta * konkretyzacja usług poprzez zapewnienie cech realności w postaci sprzętu, personelu i uczestniczących środków komunikacji.
Funkcjonowanie przedsiębiorstw hotelarskich i turystycznych - opracowany zestaw pytań
STUDIA ZAOCZNE
PYTANIA NA EGZAMIN FUNKCJONOWANIE PRZEDSIĘBIORSTW HOTELARSKICH I TURYSTYCZNYCH
Co to jest przedsiębiorstwo i z jakich elementów się składa? (1)
PRZDSIĘBIORSTWO-* podst. jednostka organizacyjna gospodarki narodowej, w...
Odpowiedzialność Prawna Biura Turystycznego
WSTĘP
W epoce dynamicznego rozwoju turystyki, gdy mówi się wręcz o „eksplozji turystycznej", czy też o „wkraczaniu świata w złotą erę tury-styki" , działalność przedsiębiorstw turystycznych - a wśród nich biur podróży ...
Ekonomika turystyki-wykłady AWF
Przesłanki rozwoju i upowszechniania się turystyki: *cywilizacja (ułatwienie,śr.masow prz, wykształcenie) *urbanizacja (rozwój miast) *mobilność (rozwój transportu) *czas wolny *siła nabywcza ludności (fundusz konsumpcji swobodnej) *środ...
Tezy do egzaminu z Zarządzania (II TiR)
1. Zarządzanie – pojęcia podstawowe, definicje
Zarządzanie - umiejętność prowadzenia działalności gospodarczej, która przynosi efekty, jest także współdziałaniem osób, które umożliwi zneutralizowanie słabości i maksymalnie wy...
Organizacja i Zarządzanie
ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Dr Zdzisław Bujanowski
02.10.2001.
Literatura :
James A. F. Stoner, R. Edward Freeman, Daniel R. Gilbert „Kierowanie” PWE Warszawa 2001
Ricky W. Griffin „Podstawy zarządzania organizac...