Struktura organizacyjna – układ stanowisk i składających się z nich komórek organizacyjnych wewnątrz organizacji. Jest ona zazwyczaj w większych organizacjach ujmowana w schemat organizacyjny i wyznaczana jest przez szereg czynników, do których należą: formalizacja, departamentalizacja, centralizacja - decentralizacja, rozpiętość kierowania, podział pracy, linia podporządkowania
Struktury organizacyjne
Temat: Rodzaje struktur organizacyjnych.
Typologia struktur
Struktury organizacyjne można podzielić ze względu na:
• Spiętrzenie i rozpiętość kierowania
• Układ więzi organizacyjnych
• Dominujące kr...
Struktury organizacyjne
STRUKTURA LINIOWA Podstawą wyróżnienia struktury liniowej jest fayolowska zasada jedności rozkazodawstwa w myśl której każdy podwładny może mieć tylko jednego Przełożonego, stanowiącego pierwszy element tzw. drogi służbowej. W praktyc...
Zachowania organizacyjne "Budowanie zespołu"
3 Budowa i funkcjonowanie zespołu.
Budowanie zespołu. Role w zespole. Funkcjonowanie zespołu.
Budowanie zespołu może odbywać się w obrębie grupy lub pomiędzy grupami.
Rozwój w obrębie grupy dotyczy „rodzin organizacyjny...
Struktury organizacyjne firmy
Struktura liniowa
Zaletą jej jest zasada jednosobowego kierownictwa oraz wyraźne, ścisłe rozgraniczenie zadań i odpowiedzialności. Zależność funkcjonalna pokrywa się z zależnością hierarchiczną. Droga przepływu informacji jest kr�...
Struktury organizacyjne w służbie cywilnej
Cele służby cywilnej
Celem powołania służby cywilnej jest zapewnienie i wykonywania przez urzędników administracji powierzonych im zadań w sposób bezstronny i profesjonalny. Podstawą działalności służby cywilnej jest założen...