Co to jest kodeks etyki reklamy ??

Co to jest kodeks etyki reklamy ??
Odpowiedź

Ogólnoświatowa organizacja reprezentująca wspólne działania reklamodawców, agencji reklamowych i mediów. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy zostało założone w 1938 r. w Nowym Jorku. Obecnie ma niemal sto oddziałów na całym świecie. Oddziały IAA w poszczególnych państwach tworzą własne programy, promując odpowiedzialność reklamy i broniąc swobody komunikacji marketingowej. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy w Polsce powstało w 1993 roku. Konsekwentnie budując prestiż branży reklamowej, działa na polach promujących profesjonalizm i współpracę podmiotów działających w ramach branży. IAA prowadzi liczne kampanie informujące o istocie i zadaniach reklamy, przez co dowodzi, że reklama pobudza rozwój gospodarczy, stymuluje zdrową konkurencję i inspiruje aktywność rynkową. Wolność reklamy jest również wyznacznikiem wolności wyboru konsumentów. Profesjonalne metody wypracowane w reklamie mogą i powinny być wykorzystywane także w realizacji cennych inicjatyw społecznych. Dlatego też IAA, w pełni rozumiejąc siłę, jaką dysponuje reklama, promuje i upowszechnia społecznie odpowiedzialny marketing. W tym celu realizowany jest obecnie program Marketing dla Przyszłości, który obejmuje następujące obszary działalności: • ochrona zdrowia i profilaktyka • przedsiębiorczość • edukacja i języki obce • ochrona środowiska Celem IAA jest działalność na rzecz wszechstronnego rozwoju reklamy, podnoszenia standardów etycznych i zawodowych w tej dziedzinie oraz rozszerzenia swobody komunikowania się producentów i konsumentów. Jednym z głównych celów stowarzyszenia jest podnoszenie standardów etycznych i zawodowych w branży reklamowej. Dobra reklama - to reklama uczciwa, rzetelna i profesjonalna. W swojej historii IAA wielokrotnie inspirowało i stymulowało powstawanie kodeksów, przepisów prawnych, badań i raportów na temat reklamy. Do priorytetów Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy IAA w Polsce należy nie tylko promowanie pozytywnego stosunku do reklamy i korzyści z niej płynących dla gospodarki wolnorynkowej ale i budowanie i utrzymywanie prestiżu komunikacji marketingowej. Ponadto zadaniem Stowarzyszenia jest kreowanie płaszczyzn współdziałania agencji marketingowych, środków masowego przekazu i reklamodawców, a także obrona swobody wypowiedzi handlowej, a co za tym idzie - stwarzanie możliwości wyboru dla konsumenta. IAA stawia również na tworzenie samoregulacji w reklamie, zabieganie o powszechną akceptację kodeksów i norm, nadzór nad ich wdrażaniem i przestrzeganiem oraz pobudzanie profesjonalnego rozwoju reklamy przez edukację i szkolenia w dziedzinie komunikacji marketingowej. Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy jest jedyną w Polsce organizacją zrzeszającą twórców reklam, reklamodawców oraz media. Działania, które podejmuje IAA na polskim rynku to: • promowanie pozytywnego stosunku polskiego społeczeństwa do reklamy, jako nieodzownego czynnika nowoczesnej gospodarki, wspierającego rozwój wolnego rynku i wolnych mediów akcja: „Produkt jest legalny… ale jego reklama nie. Sprawiedliwe?”, • realizacja programów edukacji społecznej w zakresie nowoczesnych form komunikacji rynkowej m. in.: szkolenia w ramach programu „Konsumenckie ABC”; wykłady IAA na wyższych uczelniach dotyczące zagadnień CSR i etyki branżowej, • budowanie przychylnego klimatu wokół zjawisk z zakresu reklamy i marketingu: „Nie kupuj kota w worku”, „Reklama Twoje prawo wyboru”, • upowszechnianie tematyki związanej z marketingiem i reklamą, dzięki bogatym kontaktom z kluczowymi mediami, • uczestnictwo w publicznych debatach poświęconych sprawom rynku i komentowanie aktualnych zjawisk i problemów dotyczących branży marketingu i reklamy- kampania: „Twoja gazeta bez reklam będzie 10 razy droższa”, • patronat najważniejszych wydarzeń w branży reklamowej takich jak: Złote Orły, , Festiwal Komunikacji Społecznej, BriefIndex - wskaźnik koniunktury branży komunikacji marketingowej, Brief for Poland, reprezentowanie twórców reklam, reklamodawców i media w najważniejszych gremiach w Polsce, • aktywny udział w pracach legislacyjnych, oraz obrona swobody wypowiedzi handlowej kampania: „Bez reklamy? Już to znamy”, • konsultacja najważniejszych regulacji prawnych dotyczących problematyki rynkowej petycje i debaty dotyczące kwestii reklamy piwa, konsultacje w toku prac legislacyjnych dotyczące ustawy o zwalczaniu nieuczciwych praktyk rynkowych, • działania w ramach struktur międzynarodowych, poprzez bogatą sieć kontaktów na całym świecie w tym systematyczna współpraca grupa IAA ds. konsultacji z Komisją Europejską, • upowszechnianie światowych osiągnięć i najlepszych wzorców z dziedziny reklamy i marketingu, • pośrednictwo w wymianie doświadczeń pomiędzy poszczególnymi sektorami rynku w Polsce. Podstawowe standardy w branży- samoregulacja.

Kodeks etyki reklamy - obejmuje całą działalność marketingową, reklamową, dystrybucyjną, sponsoringową oraz promocję sprzedaży. W potrzebie społecznej odpowiedzialności, świadomości wpływu, jaki działania marketingowe wywierają na rynek i konsumentów, dostrzegając ich wzrastającą rolę w kształtowaniu zachowań i postaw, tak w sferze gospodarczej, światopoglądowej jak i moralnej, uznając kulturotwórczy i obyczajotwórczy charakter tych działań, widząc potrzebę eliminowania w tym zakresie zjawisk negatywnych i stymulowania pozytywnych przez jednoczesne podnoszenie branżowych standardów etycznych oraz rozumiejąc konieczność ujednolicenia danych standardów w ramach rozszerzającego sie rynku jednoczącej sie Europy, zobowiązujemy sie do respektowwania i dołożenia starań, by zasady w nim zawarte przestrzegane były zgodnie z jego literą i duchem.

Dodaj swoją odpowiedź
Reklama

Kodeks etyki reklamy

Kodeks etyki reklamy - obejmuje całą działalność marketingową, reklamową, dystrybucyjną,
sponsoringową oraz promocję sprzedaży. W potrzebie społecznej odpowiedzialności, świadomości wpływu, jaki działania marketingowe wywieraj�...

Administracja

Kodeks etyki- własny przykład

Istnieją różne sposoby omówienia tematu, moim zdaniem należałoby zadać pytanie. Czy urzędnicy powinni odzwierciedlać społeczeństwo, któremu służą? Pytanie zmusza do podjęcia głębszych refleksji koniecznych przed udzieleniem jakiejk...

Administracja

Prawo zwalczania nieuczciwej konkurencji w prawie międzynarodowym

• Konwencja paryska o ochronie własności przemysłowej(1883) – na konferencji rewizyjnej w Brukseli zamieszczono w niej postanowienia chroniące przed nieuczciwą konkurencją (1900)
• Porozumienie madryckie (1891) – dotyczy zwalczania...

Etyka

Etyczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi

ETYKA [gr.]:
1) ogół ocen i norm moralnych przyjętych w danej zbiorowości społecznej (społeczeń-stwie, klasie lub grupie społecznej, środowisku) w określonej epoce historycznej;
2) nauka o moralności, według tradycji filozoficzne...

Etyka

Moralność, prawo a moralność,powinności etyczne zawodów prawniczych.

Na początku swojej pracy chciałbym zdefiniować, co to jest moralność. Więc moralność to zbiór zasad (norm), które określają, co jest dobre (prawidłowe, nieszkodliwe), a co złe (nieprawidłowe, szkodliwe).Moralność można definiować,...