Charakterystyka Zasady kalkulacji cen są to metody, które wykorzystując takie dane jak koszty własne, popyt zgłaszany przez nabywców lub ceny konkurencji pomagają ustalić po jakiej cenie przedsiębiorstwo powinno wprowadzić dane dobro lub usługę na rynek. Przystępując do ustalania ceny końcowej posługuje się danymi odnośnie: popytu ze strony konsumentów, kosztów wytworzenia produktu czy usługi oraz cen konkurencji. W działaniach marketingowych popyt ustala górną granicę ceny, a koszty jej dolny pułap. Firma potrzebuje, więc informacji o tym jak kształtują się koszty przy różnym poziomie produkcji. Analizując ceny konkurencji możemy natomiast określić taki poziom cen, który zostanie zaakceptowany przez nabywców. [edytuj] Zasady kalkulacji cen Przy kalkulacji cen korzystać możemy z następujących zasad, które uwzględniają jedno lub więcej z powyższych ograniczeń: zasada narzutu na koszty, zasada zysku docelowego, zasada postrzeganej wartości, zasada kalkulacji ceny według wartości, zasada naśladownictwa, zasada przetargu utajnionego.
Zasady kalkulacji cen są to metody, które wykorzystując takie dane jak koszty własne, popyt zgłaszany przez nabywców lub ceny konkurencji pomagają ustalić po jakiej cenie przedsiębiorstwo powinno wprowadzić dane dobro lub usługę na rynek. Przystępując do ustalania ceny końcowej posługuje się danymi odnośnie: popytu ze strony konsumentów, kosztów wytworzenia produktu czy usługi oraz cen konkurencji. W działaniach marketingowych popyt ustala górną granicę ceny, a koszty jej dolny pułap. Firma potrzebuje, więc informacji o tym jak kształtują się koszty przy różnym poziomie produkcji. Analizując ceny konkurencji możemy natomiast określić taki poziom cen, który zostanie zaakceptowany przez nabywców. [edytuj] Zasady kalkulacji cen Przy kalkulacji cen korzystać możemy z następujących zasad, które uwzględniają jedno lub więcej z powyższych ograniczeń: zasada narzutu na koszty, zasada zysku docelowego, zasada postrzeganej wartości, zasada kalkulacji ceny według wartości, zasada naśladownictwa, zasada przetargu utajnionego.
Ekonomika pytania politechnika czestochowska dr Stanisław Podczarski
1. Ekonomika przedsiębiorstw i zakres jej badań
Ekonomika przedsiębiorstw jest dyscypliną naukową, która syntetyzuje całokształt wiedzy o przedsiębiorstwie.
Zajmuje się ona zasadami i metodami funkcjonowania przedsiębiorstwa.
Finanse- 28 pytań z odpowiedziami (54 str.)
ZESTAW 1
1. Przedstaw różnice między ubezpieczeniami społecznymi i gospodarczymi.
2. Omów różnice między wekslem własnym i trasowanym.
ZESTAW 3
1. Przedstaw funkcje finansów
2. Omów elementy techniki podatkowej. <...
Zarządzanie ryzykiem - opracowanie - Full wypas 44 strony. Mnóstwo odpowiedzi na pytania z książek UŁ
1. Pojęcie ryzyka bankowego, rodzaje
2. Przyczyny wpływające na wzrost ryzyka
3. Zarządzanie ryzykiem bankowym
4. Pojęcie ryzyka stopy procentowej
5. Zarządzanie ryzykiem luki funduszowej
6. Zarządzanie ryzykiem skumulowa...
Mikroekonomia
ZESTAW 1
1 Rynki według przedmiotu obrotu:
· Rynek towarów i usług
· Rynek pracy
· Rynek finansowy: pieniężny , kapitałowy, walutowo-dewizowy:
Waluta to każdy prawny środek płatniczy państwa. Dewizy są to obce nale�...
Polityka państwa działania samorządu terytorialnego i gospodarczego. Biura podróży i ich zadania w turystyce.
Polityka państwa działania samorządu terytorialnego i gospodarczego.
Turystyka – ogół czynności osób, które podróżują i przebywają w celach wypoczynkowych, służbowych lub innych, nie dłużej niż 1 rok bez przerwy, poza swo...