Zebrania jako takie są po prostu jedną z form komunikowania się. Wykorzystuje się je do : analizy i rozwiązywania problemu(ów) przekazu informacji wymiany poglądów motywowania do pracy zażegnywania konfliktów oraz pozyskiwania informacji zwrotnych szkolenia i rozwoju perswazji wzmocnienia obecnego stanu rzeczy zachęty do zdobycia wiedzy / umiejętności zachęty do zmian wzmocnienia więzi interpersonalnych wymiany doświadczeń. Spotkanie formalne to spotkanie większej grupy osób w odgórnie wcześniej ustalonym celu,miejscu,godzinie i czasie natomiast nieformalne to np spotkanie znajomych w celu przedyskutowania jakiegoś problemu-czyli niezobowiązujące. Do spotkania i to nieważne czy formalnego czy też nie należy się odpowiednio przygotować,zarówno jeśli chodzi o ubiór i prezencję,ale również popracować wcześniej i przemyśleć sobie cel spotkania,po co się zbieramy,formę jaką będzie miała nasza wypowiedz ,potrzebne są jasne i wyraźne cele zebrania . Trzymamy się ram takich jak: -porządek zebrania -kolejność poruszanych kwestii -forma pisemna -wcześniejsze podanie do wiadomości osób zainteresowanych -uwzględnienie ich propozycji. Potrzebne jest też odpowiednie miejsce-spokojne przestronne,miejsca dla wszystkich zebranych,stosowne do okoliczności wyposażenie,o wentylacji i właściwej temperaturze oraz oświetleniu nie wspominając-to oczywiste. To samo dotyczy zebrań: ktoś musi im przewodniczyć. Nie oznacza to bynajmniej, że powinna to być osoba zajmująca najwyższe stanowisko lub też, że osoba ta musi najwięcej mówić. Oznacza to, że powinna ponosić odpowiedzialność za kierowanie zebraniem. Trzeba mówić w sposób jasny,klarowny,interesujący,trzymać się tematu,mówić pewnie i przekonująco.Aktywnie zachęcać pozostałych uczestników do dyskusji. Ważną sprawą po zakończeniu zebrania jest praktyczna realizacja ustaleń podjętych na spotkaniu w sposób zamierzony i w określonym czasie, tak, aby zebranie rzeczywiście było warte poświęconej mu uwagi. Realizacja postanowień może polegać zarówno na przekazaniu określonej informacji, jak i na wdrożeniu dużego projektu. Cokolwiek by to było, wymaga formalnego bodźca do działania, jakim może być protokół zebrania. Aby mógł on służyć celom praktycznym, musi być: Dokładny bez pominięć w kwestiach zasadniczych, aby zapobiec ewentualnym sporom Obiektywny to, co rzeczywiście miało miejsce, nie zaś własna "upiększona" interpretacja Zwięzły "krótki, ale zawierający wszystkie istotne zagadnienia" Zrozumiały jasna i prosta forma przekazu, aby nie zagmatwać problematyki Profesjonalny wyjaśniający, jakie ustalono działania, kto ma je wykonać i kiedy. Czasem warto, aby osoba prowadząca spotkanie, szczególnie jeśli jego celem jest dyskusja i podjęcie ustaleń, była neutralna w stosunku do meritum sprawy. Oznacza to, że nie zabiera ona głosu w dyskusji i nie opowiada się za żadnym rozwiązaniem. Prowadzący, z racji swojej funkcji, ma możliwość wpływania na przebieg spotkania i promowania preferowanego przez niego punktu widzenia. Jeśli naprawdę chcesz usłyszeć wszystkie racje i nie ograniczać otwartej wymiany zdań, a zarazem być równoprawnym członkiem spotkania, który wypowiada swoje poglądy, poproś o prowadzenie kogoś innego. Osoba taka najlepiej, aby miała doświadczenie w prowadzeniu spotkań i nie była osobiście zaangażowana w omawiane zagadnienia. Mam nadzieję,że pomogłam;):)
Postępowanie wyjaśniające w postępowaniu administracyjnym
Wstęp.
Tematem poniższej pracy jest „Postępowanie wyjaśniające w postępowaniu administracyjnym.”
Praca ta zbudowana jest z sześciu rozdziałów, które obrazują kolejność przeprowadzania procedury postępowania wyjaśni...
"Pomoc psychologiczna dla dzieci alkoholików" Bryan Robinson.
„POMOC PSYCHOLOGICZNA DLA DZIECI ALKOHOLIKÓW-ROBINSON”
ROZDZIAŁ I
Przypadek I-I (10 lat chłopak)
Wyznanie dyrektora cyrku.
Życie chłopca, którego ojciec pił, alkoholizował się (choroba pogłębiała się coraz ...
Organizacja polityczna posłów w Sejmie
Plan pracy
Rozdział I Kształtowanie się klubów poselskich
1. I Rzeczypospolita
2. XIX wiek
3. Polska międzywojenna
4. Okres PRL
5. Rozwiązania współczesne
Rozdział II Ustrojowy status posła
1. Nabycie i...
Źródła prawa międzynarodowego korba.pl
Prof. dr hab. Jan Barcz
Prawo międzynarodowe publiczne
javascript: void(0);
(zapisz)
Wykłady nr 5 i 6
Źródła prawa międzynarodowego
1. Uwagi wstępne
2. Umowa międzynarodowa
3. Międzynarodowe pr...
Postępowanie administracyjne
Postępowanie administracyjne
1.Pojęcie sprawy administracyjnej
Sprawa administracyjna – jest to zespół okoliczności prawnych i faktycznych, w których organ administracji publicznej stosuje normę prawa administracyjnego w celu u...