Cechy skutecznego negocjatora? 

Cechy skutecznego negocjatora? 
Odpowiedź

Negocjacje to przede wszystkim proces decyzyjny więc powinni brać w nich udział ludzie nie mający problemów z podejmowaniem decyzji. Z punktu widzenia interesów przedsiębiorstwa, muszą to być osoby efektywne w działaniach, a więc także skuteczne w osiąganiu zakładanych celów. Skuteczny negocjator koncentruje się w procesie negocjacyjnym na celu i rezultatach negocjacji, a nie na przebiegu i stronie technicznej samego procesu. Powinien pamiętać również o jednej z podstawowych prawd zarządzania według P.F. Druckera: „… człowiek, który skupia się na wysiłkach i kładzie nacisk na władzę wobec tych poniżej, jest podwładnym, niezależnie od tego, jak wysoki ma tytuł i pozycje. Ale człowiek, który skupia się na swoim wkładzie i bierze odpowiedzialność za wyniki, należy, choćby nie wiem jak nisko stał w hierarchii, do kręgu najwyższego kierownika. Poczuwa się bowiem do odpowiedzialności za osiągnięcia całości.”  Skuteczny negocjator, musi być kompletny w zakresie meritum sprawy. Nie wystarczy tylko wiedza, odbicie i znajomość języków. Powinien on zatem cały czas pogłębiać swoją wiedzę, aktualizować ją jak również wykorzystywać wiedzę swoich współpracowników. Skuteczny negocjator w swoim działaniu powinien umieć szanować własny czas i koncentrować się na najważniejszej sprawie i tylko jednej w danej chwili. Negocjator często podejmuje złożone decyzje, ważne dla przedsiębiorstwa czy instytucji. Powinien więc umieć ocenić ich hierarchię i wybrać dogodne dla siebie tempo negocjacji.

nie da sie go sie przebic i nie da nizszej ceny

Dodaj swoją odpowiedź
Negocjacje

Negocjacje wielostronne

Spis treści:

1. Wprowadzenie 3
1.1. czym są negocjacje 4
1.2. etapy negocjacji 5
1.3. style i typy negocjacji 8
2. Negocjacje wielostronne 9
2.1. metody stosowane w negocjacjach 10
2.2. przykłady negocjacji ...

Zarządzanie

Organizacja i Zarządzanie

ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA
Dr Zdzisław Bujanowski

02.10.2001.

Literatura :
James A. F. Stoner, R. Edward Freeman, Daniel R. Gilbert „Kierowanie” PWE Warszawa 2001
Ricky W. Griffin „Podstawy zarządzania organizac...

Zarządzanie

Wizerunek współczesnego menadżera- czyli jak powinien wyglądać menadżer jutra

BIBLIOGRAFIA :

1. Józef Penc Menedżer w uczącej się organizacji , Wydawnictwo : Menadżer , Łódź 2002, ISBN 83-912624-2-1

2. Leszek Kozioł Motywacja w pracy. Determinanty ekonomiczno-organizacyjne , Wydawnictwo Naukowe PWN ...

Zarządzanie

Podstawy zarządzania

Zarządzanie to zestaw czynności skierowanych na zasoby organizacji i wykonywanych z zamiarem sprawnego i skutecznego osiągnięcia celów.
Menedżer to osoba, której obowiązki polegają przede wszystkim na realizacji zakresu zarządzania.. ...

Psychologia

Umiejętności kierownicze.

Kierowanie określono jako sztukę realizowania czegoś za pośrednictwem innych ludzi. Kierownicy osiągają cele organizacji powodując wykonanie potrzebnych zadań przez innych, nie zaś drogą wykonania ich przez nich samych.
Proces kierowan...