POZYCJONOWANIE MAREK JAKO ELEMENT STRATEGII MARKETINGOWEJ PRZEDSIĘBIORSTWA.

Pozycjonowanie jest czymś więcej niż tworzeniem wizerunku (image) firmy. Jest kreowaniem takiego wizerunku marki, który pozwoli na jej korzystne wyróżnienie wśród marek konkurencyjnych oraz zajęcie optymalnej pozycji na mapie percepcji rynku.
Pozycjonowanie polega na wyborze najlepszych cech danej marki i określeniu stopienie nasilenia tych cech dla różnych marek.
Przykładem może być pozycjonowanie marek produktów elektronicznych: Sony, Panasonic, Philips oraz Elemis i Aiwa. Biorąc pod uwagę dwie cechy, a mianowicie stopień znajomości marki przez użytkowników i oceny tym markom przypisane, najkorzystniejsza jest sytuacja pierwszych trzech marek. Charakteryzują się one wysokim współczynnikiem znajomości marki przez nabywców i wysokimi ocenami. Gorsza jest sytuacja marek Elemis i Aiwa.
Oczywiste jest, że planując promocyjne działania, firmy te ustalały będą inne cele , inne argumenty promocyjne i także, inne formy promocji oraz środki przekazu. Firma Elemis podkreślać będzie w swej kampanii promocyjnej, fakt że w telewizorach o tej marce są zawarte podzespoły wielu znanych producentów, co spowoduje poprawę oceny tych produktów przez nabywców telewizorów.
Do tego typu metod pozycjonowania można wykorzystać różne pary cech, które uzna się za ważne dla danej grupy produktów.
Np. jeśli producent mydła marki „Rexona” uważałby, że sukces rynkowy wymaga zmiany pozycjonowania w kierunku akcentowania cechy świeżości, powinno to znaleźć wyraz w promocji jego firmy.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Marketing-ściąga

1. ORIENTACJE MARKETINGOWE FIRMY: Wyróżnia się 4 podstawowe fazy rozwoju ogólnej orientacji przedsiębiorstw: •Orientacja produkcyjna – jest to faza związana z przyśpieszonym życiem gospodarczym XVII w; na podstawie odkryć i wdrażania n...

Marketing

Marketing ściąga

Marketing proces społeczny dzięki któremu jednostki lub grupy otrzymują to czego potrzebują i chcą,poprzez
kreowanie oferowanie i swobodną wymianę produktów i usług.
Marketing-sztuka kształtowania i zaspokajania klienteli z zyskie...

Marketing

Marketing usług

MARKETING USŁUG

1. Pojęcia:
Marketing – system działalności ekonomicznej, która kreuje produkty i usługi, ustala ich cenę, promuje je i sprzedaje dla zaspokojenia potrzeb nabwców. /w. Stanton/
- działalność, która zmie...

Marketing

Wykłady z Podstaw Marketingu (AE)

TEMAT 1

PRZESŁANKI ROZWOJU KONCEPCJI MARKETINGOWEJ:
 Trudności sprzedaży rosnącej ilości towarów, występują nadwyżki
 Wzrost koncentracji w przemyśle i handlu, powstają duże przedsiębiorstwa i stosuje się marketi...

Turystyka i rekreacja

Produkty markowe w turystyce Polskiej

Marka produktu jest jednym z istotnych elementów kształtujących działalność podmiotów na współczesnym konkurencyjnym rynku. Element ten traktowany jest jako część marketingowej struktury produktu. Należy jednak najpierw wyjaśnić poję...