Cechy produktu i ich klasyfikacja marketingowa.

1. Cechy komponentów rzeczowych i usługowych
a) cechy fizyczne (gabaryty, ciężar świeżość smak itp)
b) cechy techniczne i technologiczne (trwały niezawodny skuteczny)
c) cechy chemiczne (skład surowców materiałów i ich właściwości)
d) cechy organoleptyczne ( smak zapach)
e) cechy funkcjonalne ( zastosowanie łatwość obsługi serwis uniwersalność)
f) cechy ekonomiczne ( cena koszt eksploatacji wydajność )
g) cechy estetyczne (kształt kolor styl )
h) cechy bezpieczeństwa ( zdrowotność urazowość szkodliwość)
Na korzyści z usług wpływa wizerunek usługodawcy i jakość jego działalności a przede wszystkim terminowość i sposób świadczonych usług a także nowoczesność wyposażenia technicznego dobrze wykwalifikowani pracownicy.
2. Dla celów marketingu produkty klasyfikuje się następująco:
a) produkty 1 potrzeby (cedziennego zakupu)
b) produkty ogólnego użytku (okresowego zakupu)
c) produkty specjalnego przeznaczenia (epizodycznego, sporadycznego zakupu)
3. Cykl życia produktów

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Marketing ściąga

Marketing proces społeczny dzięki któremu jednostki lub grupy otrzymują to czego potrzebują i chcą,poprzez
kreowanie oferowanie i swobodną wymianę produktów i usług.
Marketing-sztuka kształtowania i zaspokajania klienteli z zyskie...

Marketing

Poczta polska i dhl - praca magiasterska

Spis treści

WSTĘP?????????????????????????????..
ROZDZIAŁ I
MARKETING USŁUG?????????????????..
1.1 Koncepcje marketingu w usługach i jego elementy??????????.
1.2 Marketing-mix w usługach???????????????????.
1.3 Ma...

Zarządzanie

Zarządzanie w przedsiębiorstwie.

ZAGADNIENIA Z PRZEDMIOTU: ZARZĄDZANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
1. Pojęcie, istota, i funkcje zarządzania
2. Charakterystyka podstawowych funkcji zarządzania, planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola
3. Geneza nauki zarządzani...

Marketing

Marketing usług

MARKETING USŁUG

1. Pojęcia:
Marketing – system działalności ekonomicznej, która kreuje produkty i usługi, ustala ich cenę, promuje je i sprzedaje dla zaspokojenia potrzeb nabwców. /w. Stanton/
- działalność, która zmie...

Marketing

Plan marketingowy część 2 - praca zaliczeniowa z marketingu w handlu i usługach

plan marketingowy czesc 2
SPIS TREŚCI

1. Marketingowa istota produktu
1.1 Cechy identyfikacyjne przedsiębiorstwa
1.2 Krótka charakterystyka zasobów
1.3 Główne segmenty nabywców
1.4 Marketingowa istota produktu (...