Projekt Marketingowy

PROJEKT MARKETINGOWY

Spis treści

I. Ogólny opis firmy?????????????..2
II. Elementy otoczenia firmy??????????..3
III. Wybór lokalizacji firmy ???????????4
IV. Polityka asortymentowa???????????.4
V. Polityka cenowa??????????????.5
VI. Działania promocyjne????????????5
VII. Personel i zasady obsługi??????????.. 6
VIII. Fizyczne otoczenie?????????????.7


I. Ogólny opis firmy

Przedmiotem naszego projektu będzie stworzenie firmy usługowej a mianowicie salonu fryzjersko- kosmetycznego o nazwie ?EWELINA?.

Celem działalności firmy będą profesjonalne usługi z zakresu strzyżenia, modelowania i farbowania włosów, prócz tych podstawowych zabiegów upiększających, ważną ofertą będzie doradztwo w zakresie doboru fryzur dla indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.

Salon ?EWELINA? będzie również oferował szeroki zakres usług kosmetycznych ? zabiegi upiększające takie jak: makijaż tradycyjny i makijaż permanentny, bezbolesne przekuwanie uszu, zabiegi pedicure i manicure, przedłużenie i zdobienie paznokci, depilacja i henna.
Podstawowym celem naszej firmy będzie uzyskanie dużej ilości klientów i zdobycie ich zadowolenia poprzez wysoką jakość i poziom świadczonych usług .







II. Elementy otoczenia firmy

Klienci - poprzez liczne ulotki reklamowe i ogłoszenia w internecie będziemy dążyć do zdobycia potencjalnych klientów głównie wśród osób odwiedzających i kupujących Galerię Bałtycką. Jednak przede wszystkim oferta będzie skierowana do kobiet w różnym wieku, ponieważ to panie odwiedzają salony piękności. Oczywiście dla panów salon będzie stał otworem, ze względu na różnorodność oferowanych usług.

Konkurenci ? na rynku obejmującym obszar naszej działalności istnieją już dwa salony fryzjerskie, w związku z tym musimy przyciągnąć klientów wyższym i bardziej wszechstronnym poziomem usług niż konkurencyjne zakłady. Planujemy wprowadzić profesjonalne porady w zakresie doboru kolorów włosów, fryzur i makijażu. Ponadto chcemy zachęcić i zaangażować klienta do aktywnego uczestnictwa w tworzeniu swojego wizerunku. Chcemy również wprowadzić zniżkę dla stałych klientów.
Dostawcy ? odnośnie zaopatrzenia salonu we wszystkie niezbędne materiały i produkty jest wiele firm i hurtowni, ale my skorzystamy z ofert firm, które przede wszystkim udzielają kredytów kupieckich , np. firma L?oreal i firma Wella .

III. Wybór lokalizacji firmy
Miejscem działania naszej firmy byłaby Galeria Bałtycka znajdująca się w Gdańsku-Wrzeszczu przy ul. Grunwaldzkiej. Jest to największe centrum handlowe na Pomorzu, w którym można zrobić zakupy ale także się zrelaksować się w salonie piękności. Godziny otwarcia naszego salonu byłyby takie same jak godziny otwarcia Galerii tj. poniedziałek? sobota 9 00 ? 21 00 , natomiast w niedzielę 10 00 - 20 00.


IV. Polityka asortymentowa
Firma nasza oferuje pełen zakres usług fryzjerskich:
Modne strzyżenie
Różnorodną technikę koloryzacji włosów
Trwała ondulację
Fantazyjne i okazyjne fryzury.
Dla panów szczególna oferta to zabiegi przywracające naturalny kolor włosów.
Firma nasza oferuje również szereg zabiegów kosmetycznych:
Makijaż tradycyjny i permanentny
Bezbolesne przekuwanie uszu
Zabiegi pedicure i manicure
Przedłużenie i zdobienie paznokci
Zabiegi depilacyjne
Henna.
Salon piękności ?EWELINA? działał będzie wyłącznie na bazie ekskluzywnych kosmetyków firmy L?oreal i firmy Wella. Są to bezpieczne, nowoczesne i skuteczne kosmetyki.

V. Polityka cenowa
W naszym salonie ceny będą ustalone w zależności od ilości zużytego materiału, od długości włosów i od czasu trwania zabiegu .
Nasi klienci będą mogli płacić kartą płatniczą i kartą kredytową, również będziemy przyjmować bony podarunkowe ( obecnie często zakłady pracy oferują swoim pracownikom).

VI. Działania promocyjne
Chcąc otrzeć do jak największej liczby klientów, zamierzamy w dużym stopniu zainwestować w reklamę. Polegałaby ona na licznych ogłoszeniach zamieszczanych w internecie, również w formie plakatów na budynkach i tablicach ogłoszeń. Ponadto chcielibyśmy również rozesłać pocztą oraz przez akwizytorów broszury informujące o otwarciu salonu oraz o jego szerokiej ofercie, wraz z krótkimi, zachęcającymi komentarzami, dotyczącymi szerokiej i kompleksowej gamy usług oraz o występujących promocjach.
Innym elementem promocji, który chcielibyśmy zastosować to sprzedaż osobista, polegająca na rozpoznaniu oczekiwań naszych klientów, oraz profesjonalne doradztwo w podjęciu decyzji odnośnie np. wyboru odpowiedniej fryzury.
Kolejnym elementem promocji jest promocja sprzedaży, która polegałaby na obniżce cen za uczesanie w nadchodzącym okresie karnawału. Drugim sposobem byłoby zastosowanie karty stałego klienta.
Kreowanie wizerunku firmy poprzez przekazanie informacji na temat naszych usług przy użyciu mediów - prasa i radio lokalne.
(public relations).

VII. Personel i zasady obsługi

Dla prawidłowego funkcjonowania naszej firmy należy staranne dobranie personelu, bowiem powodzenie firmy zależy nie tylko od planu działania, ale również od osób zatrudnionych, które będą w stanie jak najlepiej go wykonać.
Ponieważ bardzo zależy nam aby oferowane w naszym salonie usługi były na wysokim poziomie, co wiąże się z wysokimi umiejętnościami zatrudnionych pracowników, wobec tego niezbędnym jest więc przeprowadzenie właściwej rekrutacji.
Rozpoczniemy ogłoszeniem o naborze wykwalifikowanych osób na stanowiska fryzjerów i kosmetyczek w lokalnej pasie i radio.
Następnie zaprosimy chętnych na rozmowę kwalifikacyjną, w czasie, której zapoznamy się z prezentowanymi przez nich umiejętnościami i kwalifikacjami zawodowymi potwierdzonymi odpowiednimi dokumentami i referencjami.
Wymagania, stawione wobec pracowników to :
Doświadczenie zawodowe: praktyka w innych salonach fryzjersko-kosmetycznych,
Umiejętności dotyczące obsługi komputera i kasy fiskalnej.
Odnośnie zaś predyspozycji osobistych przyszłych pracowników oczekujemy:
Uprzejmości,
Łatwości w nawiązywaniu kontaktów z ludźmi,
Poczucia taktu.
Kolejnym krokiem z naszej strony będzie analiza wszystkich kandydatów i wybranie tych najodpowiedniejszych, którym zaproponujemy zatrudnienie.

VIII. Fizyczne otoczenie

Wobec wciąż rozwijającej się techniki i elektroniki nie sposób odizolować się od nowoczesnej technologii i równocześnie zaspokoić wymagania potencjalnych klientów w sposób umożliwiający ich zachęcenie do korzystania z naszych usług . Dlatego naszym zamiarem będzie nowoczesne wyposażenie salonu, co z pewnością ułatwi zaistnienie nam na rynku .
Podstawowym sprzętem, w który zamierzamy wyposażyć nasz salon to:
meble tworzące stanowiska fryzjerskie i kosmetyczne,
łóżka do zabiegów kosmetycznych,
lampy naświetlające,
urządzenie do nowoczesnej trwałej,
nożyczki, szczotki, grzebienie, maszynki fryzjerskie, miseczki, pędzle, rękawice, ręczniki,
suszarki ręczne i stojące,
lustra i fotele fryzjerskie,
umywalki i wyposażenie sanitarne
zabudowa i wyposażenie mini kawiarni,
dwa komputery i oprogramowanie,
kasa fiskalna i drukarka,
aparat telefoniczny,
biurko, fotel, szafy, odzież dla pracowników,
podstawowe produkty kosmetyczne i fryzjerskie.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Projekt marketingowy na zaliczenie - badania marketingowe - zadanie : przenanalizować wyimaginowana cukiernię i rozważyć poszerzenie jej działalności w oparciu o przeprowadzone badania marketingowe - ankieta - SWOT - i inne.

SPIS TRE...

Marketing

Plan marketingowy część 2 - praca zaliczeniowa z marketingu w handlu i usługach

plan marketingowy czesc 2
SPIS TREŚCI

1. Marketingowa istota produktu
1.1 Cechy identyfikacyjne przedsiębiorstwa
1.2 Krótka charakterystyka zasobów
1.3 Główne segmenty nabywców
1.4 Marketingowa istota produktu (...

Marketing

Projekt z marketingu sportowego.

Produkt: „Mityng lekkoatletyczny Libiąż’2002”


Wybranym zadaniem z zakresu sportu jest organizacja mityngu lekkoatletycznego Libiąż’2002. Rozegranie tej pięciodniowej imprezy sportowej planowane jest w na stadionie miejskim...

Ekonomia

Analiza rynku - AE Wrocław - wykłady

BADANIA RYNKU, A PODEJMOWANIE DECYZJI 5.03.2001r.


Dla rozwiązania wielu problemów decyzyjnych potrzebne są różne dane, w tym zwłaszcza o rynku. Jest to przyczyną bezpośrednią podejmowania w przedsiębiorstwie specjalnych dzia�...

Ekonomia

Marketing - pojęcia

1. Co to jest marketing, kto jest podmiotem marketingu, co jest jego przedmiotem, kto kupuje i korzysta z marketingu?
MARKETING - Jest to cały biznes widziany z punktu widzenia jego ostatecznego wyniku , to jest z punktu widzenia klienta..... P...