CRM

W czasie ostatnich dziesięcioleci zaczęto przywiązywać coraz większą uwagę do relacji z klientami. Firmy zaczęły zmieniać swoją strategię – zamiast koncentrować się na walce o wielkość udziałów w rynku, skupiły się na walce o utrzymanie klienta. Według badań jest to 5 razy tańsze od pozyskania nowego kontrahenta; lojalny klient generuje ponadto większe zyski dla firmy.
CRM to skrót od Customer Relationship Management, czyli Zarządzanie Relacjami z Klientami. Istnieje wiele systemów CRM które różnią się od siebie wieloma podsystemami. Systemy CRM w naturalny sposób wymieniają informacje z oprogramowaniem wewnętrznym organizacji, tworząc zintegrowany system zarządzania. Istotnym elementem systemów CRM jest optymalizacja przepływu zadań i dokumentów. Dane gromadzone w oprogramowaniu klasy CRM są często bazą dla zaawansowanych analiz realizowanych w hurtowniach danych.
Oznacza to:
• Kontrolowanie wszelkich kontaktów z klientami
• Kontrolowanie zadań wykonywanych przez pracowników w ramach obsługi klientów
• Kontrolowanie całych projektów związanymi z wieloma klientami obsługiwanych przez wielu pracowników.
Wymienione wyżej operacje wykonywane są w notatkach oraz przez wspomagające aplikacje zaś większość danych przechowywana jest w głowach.
Najważniejsze korzyści wdrożenia Systemu CRM to:
• Posiadanie jednej, jednolitej oraz spójnej bazy danych wszelkich informacji o klientach
• Możliwość szybkiego znajdywania informacji o klientach wg różnych warunków
• Uniezależnienie się od wiedzy o klientach posiadanych tylko przez pracowników.
Podstawowa funkcją systemu CRM jest przechowywanie danych o klientach. Informacje te mogą być przechowywane w różnych formach. Oznacza to że samodzielnie można modyfikować strukturę informacji o kliencie.
W skład bazy danych systemu CRM wchodzą następujące tabele: klienci, osoby, kontakty, zadania, projekty.
Funkcje systemu CRM:
• Wyszukiwanie firm według wszystkich cech opisujących firmę i zdarzeń, które miały miejsce w historii firmy.
• Możliwość umieszczania firm w schowku i wykonywania hurtowych operacji na firmach ze schowka.
• Mailing masowy zindywidualizowanych maili i wydruk pism.
• Tworzenie grup firm.
• Analizy firm:
• zestawienie najdroższych klientów w obsłudze.
• struktura klientów pod względem wybranej cechy.
• trendy w ilościach zdarzeń rejestrowanych przez poszczególnych pracowników.
• Raporty transakcji (otwartych – potencjalnych, sfinalizowanych i utraconych).
• Edycja szablonów pism i e-maili z polami korespondencji seryjnej.

Dodaj swoją odpowiedź
Dziennikarstwo

Organizacja reklamy społecznej.

Organizacją reklamy społecznej zajmuje się organizacja pozarządowa, fundacja albo inna instytucja, która ma na celu zgromadzic wokół zbożnej idei wielu ludzi. Wcześniej musi ona także pomyśleć o sponsorach, jeśli nie zdecycuje się pom�...

Finanse i bankowość

Bankowość elektroniczna i internetowa jako nowoczesna usługa finansowa banku

Bankowość elektroniczna i internetowa jako nowoczesna usługa bankowa w Polsce

KIELCE 2008

SPIS TREŚCI

Wstęp ................................................................................................................

Finanse i bankowość

Bankowość elektroniczna i internetowa jako nowoczesna usługa bankowa



Bankowość elektroniczna
i internetowa jako nowoczesna usługa bankowa w Polsce

KIELCE 2008

SPIS TREŚCI

Wstęp ..................................................................................................

Logistyka

Rola informatyki w logistyce

W dzisiejszej gospodarce informacja to jeden z najważniejszych zasobów. Zarządzanie nią stanowi o możliwości działania na rynku. Szczególne dbanie o informację,
jej prawidłowy przepływ i synchronizację, jest podstawową kwestią dla...

Administracja

Wpis do Dzienniczka Praktyk na stanowisku pracownik administracyjno-biurowy

1 tydzień
I dzień: Zapoznanie się ze statutem i przedmiotem działalności firmy i jej formą prawną.
Poznanie regulaminu, zasad BHP oraz przepisów przeciwpożarowych a także z organizacja pracy na poszczególnych...