Konspekty
Konspekt do zajęć świetlicowych
temat zajęć: LETNI SPACER
Czas zajęć: 90 minut
Cele operacyjne:
uczeń umie zachować się na spacerze
uczeń umie dostosować się do innych uczniów
uczeń umie aktywnie słuchać i oglądać
uczeń umie dobrze odnieść na kartce papieru swoje letnie wrażenia
Metody pracy:
wspólne wyjście na spacer
praca indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
kartki papieru
kolorowe kredki
mazaki
krzyżówki z tematyka letnią
Przebieg zajęć:
I. część wstępna (30 minut)
1.Wyjście na spacer.
2.Wprowadzenie wychowanków w nastrój letni
3.Oglądanie letniego krajobrazu
II. część zasadnicza (30minut)
1.Powrót ze spaceru.
2.Przygotowanie kartek papieru i kredek oraz odrysowanie stóp na kartce.
3.Malowanie tego co ?widziały stopy?
III .część podsumowująca (30 minut)
1.Prezentacja wykonanych prac
2.Wypowiedzi na temat swojej pracy
3.Wybranie najciekawszej pracy
4.Uporządkowanie miejsca pracy
Konspekt do zajęć świetlicowych
temat zajęć: GRY I ZABAWY DYDAKTYCZNE
Czas zajęć: 45 minut
Cele operacyjne:
uczeń zna zasady gry w ?Domino?, ?Chińczyka?
uczeń przestrzega zasad gry
uczeń pozna jedną z form relaksu
Metody pracy:
wyjaśnienie zasad gier
praktyczne działania
Pomoce dydaktyczne:
gra wraz z instrukcją
Domino
Chińczyk
kostka do gry, pionki,
Przebieg zajęć:
I. część wstępna (10 minut)
1.Powitanie uczniów
2.Wprowadzenie uczniów w tematykę zajęć
3.Rozmowa z dziećmi na temat ich znajomości gier
II. część zasadnicza (25 minut)
1.Zapoznanie dzieci z grą ?Domino? podział dzieci na dwie drużyny gdzie jedna gra w ?Domino? a druga w ? Chińczyka?
2.Zapoznanie dzieci z grą ?Chińczyk? podział dzieci na dwie drużyny gdzie jedna gra w ?Chińczyka? a druga w ? Domino?
III. część podsumowująca (10 minut)
1.Wyłonienie zwycięscy z obu gier
2.Krótka rozmowa z dziećmi na temat gier
3.Uporządkowanie miejsca pracy.
Konspekt do zajęć świetlicowych
temat zajęć: ? POMYŚL I NARYSUJ?
Czas zajęć 45 minut
Cele operacyjne:
uczeń potrafi współpracować w grupie
uczeń rozwija swoją wyobraźnie
uczeń potrafi słuchać
uczeń zdobywa umiejętności empatii
Metody pracy:
praktyczne działanie
Pomoce dydaktyczne:
kartki z bloku kolorowego
kredki, klej
Przebieg zajęć:
I. część wstępna (10 minut)
1.powitanie uczniów
2.wprowadzenie uczniów w tematykę zajęć
3.wyjaśnienie dzieciom sporu wykonywania kolejnych prac
II. część zasadnicza (25 minut)
1.pierwsza praca: ?ćwiczenia w grupie?
2.druga praca: ? zamknięte oczy?
3.trzecia praca: ? magiczny kawałek?
III. część podsumowująca (10 minut)
1.krótka rozmowa z dziećmi na temat ich prac
2.wybór najciekawszych prac
3.uporządkowanie miejsca pracy.
Konspekt do zajęć świetlicowych
temat zajęć: BEZPIECZEŃSTWO NA DRODZE
Czas: 90 minut
Cele operacyjne:
Prawidłowe zachowania na przejściu dla pieszych
znajomość podstawowych znaków drogowych
Metody pracy:
znaki drogowe
plansze ze skrzyżowaniami
dyskusja
Pomoce dydaktyczne:
kartki
kredki
mazaki
nożyczki
wykałaczki
plastelina
taśma klejąca
Przebieg zajęć:
I część wstępna (25 minut)
1.wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć
2.omówienie znaków drogowych
3.zapoznanie ze znakami które muszą znać
II. część zasadnicza (45 minut)
1.dzieci wykonują znaki drogowe z papieru mocują je do wykałaczki i plasteliny
2.zasady które muszą znać dzieci aby bezpiecznie zachowywać się na drodze
3.omawianie wykonanych znaków
III. część podsumowująca (20 minut)
1.uporządkowanie znaków drogowych
2.rozmowa o znajomości znaków
3.uporządkowanie miejsca pracy.
Konspekt do zajęć świetlicowych
temat zajęć: ? MOJA TWARZ W OCZACH INNYCH?
Czas: 45 minut
Cele operacyjne:
przyglądamy się nawzajem sobie
rozwijanie swojej wyobraźni
rozwijanie umiejętności manualnych
Metody pracy:
zapamiętywanie twarzy
umiejętności dorysowania drugiej połowy twarzy
Pomoce dydaktyczne:
karki
ołówki
Przebieg zajęć:
I. część wstępna (10 minut)
wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć
omówienie sposobu wykonywania pracy
II. część zasadnicza (30 minut)
dzieci mają za zadanie dorysować twarz swojego kolegi
omówienie wszystkich prac
III. część podsumowująca (5 minut)
uporządkowanie miejsca pracy
Konspekt do zajęć świetlicowych
temat zajęć: ?POZNAJMY SIEBIE?
Czas: 45 minut
Cele operacyjne:
poznajemy się nawzajem
każde dziecko opowiada coś o sobie
Metody pracy:
rozmowa z dziećmi
zabawa w zapamiętywanie np. koloru oczu, ulubionego zwierzątka
Pomoce dydaktyczne:
kartki
kredki
ołówki
Przebieg zajęć:
I. część wstępna (5minut)
wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć
przedstawienie przebiegu zajęć
II. część zasadnicza (30 minut)
dzieci mają za zadanie odrysować swoją dłoń
koledzy i koleżanki mają za zadanie przekazać kartkę ze swoją ręką sąsiadowi a ten rysuje coś co kojarzy mu się z daną osobą ( kartka musi być podpisana aby było wiadomo komu rysujemy to co się nam z nim kojarzy)
III. część podsumowująca (10 minut)
prezentacja prac
omówienie prac
uporządkowanie miejsca pracy
Konspekt do zajęć świetlicowych
temat zajęć: ?ROZWIJANIE WYOBRAŹNI?
Czas: 45 minut
Cele operacyjne:
dziecko wie co to znaczy wyobraźnia
potrafi rozwijać swoją wyobraźnie
potrafi przenieść swoje uczucia na rysunek
Metody pracy:
dyskusja
wykonywanie przez dzieci rysunków
Pomoce dydaktyczne:
kartki
kredki
ołówki
Przebieg zajęć:
I. część wstępna (5minut)
wprowadzenie dzieci w tematykę zajęć
przedstawienie przebiegu zajęć
pogadanka z dziećmi na temat wyobraźni
II. część zasadnicza (30 minut)
dzieci mają za zadanie narysować wyspę
wykonanie rysunków
omówienie prac
III. część podsumowująca (10 minut)
prezentacja prac
wybór najładniejszej pracy
uporządkowanie miejsca pracy