BIZNESPLAN

KONSTANCIN 2003-04-12

BIZNESPLAN
BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH
TRAP
Z SIEDZIBA W LESZNIE



OPRACOWANY PRZEZ
XXX
KLASA IIIBL

________________ ____________TRAP

DANE O INWESTORZE



 SIEDZIBA INWESTORA

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP POWSTAŁO W KWIETNIU 2003 ROKU
SIEDZIBĄ FIRMY JEST LESZNO
ADRES:
64-100 LESZNO
UL. JANA PAWŁA II
TEL. 0-65 520 TRAP czyli 0-65 520 8272
WWW. TRAP.PL
[email protected]
OBSZAREM DZIAŁANIA B.U.T. TRAP JEST CAŁY ŚWIAT


 PRZEDMIOT DZIALALNOLCI

- ORGANIZACJA IMPREZ WAKACYJNYCH DLA DZIECI, MŁODZIERZY I DOROSŁYCH
- ORGANIZACJA OBOZÓW JĘZYKOWYCH W KRAJU I ZA GRANICĄ
- PRAKTYKI SZKOLNE ZA GRANICĄ A TAKŻE ROK SZKOLNY W USA
- SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH ORAZ LEGITYMACJI ISCI I IYTC

 STRUKTURA KAPITALOWA FIRMY

JEDYNYM WŁAŚCICIELEM JEST TOMASZ MILEWSKI
BIURO POSIADA RACHUNEK BANKOWY W KREDYT BANKU
NR RACHUNKU 123000-124569-111-353


 POZYCJA FINANSOWA INWESTORA

BIURO JEST WŁASNOŚCIĄ PRYWATNĄ.
KWOTA PRZEZNACZONA NA DZIAŁALNOŚĆ I ZDEPONOWANA NA RACHUNKU BANKOWYM BIURA WYNOSI 50,000 ZŁOTYCH

 SPRAWY SADOWE I ZOBOWIAZANIA

WŁAŚCICIEL FIRMY NIE POSIADA ŻADNYCH ZOBOWIĄZAŃ SĄDOWYCH TAK W KRAJU JAK I ZA GRANICĄ WŁAŚCICIEL NIE POSIADA RÓWNIEŻ ŻADNYCH WIERZYTELNOŚCI DŁUGO TERMINOWYCH.

________________ ____________TRAP

CEL I ZAKRES INWESTYCJI

 CEL

BIURO STAWIA SOBIE ZA CEL OFEROWANIE SZEROKIEGO WACHLARZA USŁUG TURYSTYCZNYCH O WYSOKICH WALORACH WYPOCZYNKOWYCH.
BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ORGANIZUJE TAKŻE WYJAZDY NA ROK SZKOLNY DO USA A TAKŻE PRAKTYKI WAKACYJNE ZA GRANICĄ.
OPRÓCZ SPRZEDAŻY OFERT TURYSTYCZNYCH TRAP BĘDZIE OFEROWAŁO TAKŻE LEGITYMACJE ISCI I IYTC A TAKŻE BILETY LOTNICZE.
BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP MA TAKŻE NA CELU ZDOBYCIE PRZEWAGI NA RYNKU A TAKŻE ROZSZERZENIE DZIAŁALNOŚCI O INNE MIASTA.

 LOKALIZACJA FIRMY

FIRMA MA SIEDZIBĘ W LESZNIE W CENTRUM HANDLOWYM „CENTRUM” PRZY ULICY JANA PAWŁA II.

 SRODKI REALIZACJI

- POŚREDNICTWO SPRZEDAŻY IMPREZ TURYSTYCZNYCH FIRM ALMATUR, TRIADA, NECKERMAN
- PRZYJMOWANIE WNIOSKÓW O WYRÓB LEGITYMACJI ISCI ORAZ IYTC ORAZ ICH REALIZACJA
- POŚREDNICTWO W SPRZEDAŻY BILETÓW LOTNICZYCH
- KAMPANIA REKLAMOWA

 UZASADNIENIE DLA INWESTYCJI

- ZWIEKSZAJĄCE SIĘ ZAPOTRZEBOWANIE NA ZORGANIZOWANE IMPREZY TURYSTYCZNE
- BRAK FIRMY O PODOBNEJ DZIAŁALNOŚĆI W LESZNIE
- DUŻY POPYT NA PRAKTYKI ZAWODOWE POZA GRANICAMI POLSKI
- DUŻY POPYT NA PRACĘ AU-PAIR W OKRESIE WAKACYJNYM






________________ ____________TRAP

 WSPÓLPRACOWNICY BIURA USLUG TURYSTYCZNYCH TRAP

PO WSTĘPNYCH ROZMOWACH O WSPÓŁPRACY Z BIURAMI TURYSTYCZNYMI ORAZ BIURAMI SPRZEDAŻY BILETÓW LOTNICZYCH WYBRANO NASTĘPUJĄCE FIRMY OFERUJĄCE WYSOKI STANDARD USŁUG W WYŻEJ WYMIENIONYM ZAKRESIE USŁUG

- ALMATUR - ORGANIZATOR OFERT TURYSTYCZNYCH DLA MŁODZIEŻY I STUDENTÓW .
- TRIADA - BIURO PODRÓŻY I CENTRUM KSZTAŁCENIA
- NECKERMAN POLSKA – ORGANIZATOR OGÓLNO ŚWIATOWYCH IMPREZ TURYSTYCZNYCH
- LOT – LINNIE LOTNICZE – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH
- BRITISH AIRLINES – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH
- BELAVIA AIRLINES – SPRZEDAŻ BILETÓW LOTNICZYCH






























________________ ____________TRAP

OTOCZENIE INWESTYCJI

 SYTUACJA PODATKOWA

BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP BĘDZIE DZIAŁAĆ NA NORMALNYCH ZASADACH PODATKOWYCH WEDŁUG OBOWIĄZUJĄCEGO PRAWA.
WSZELKIE USŁUGI ZOSTANĄ OPODATKOWANE WEDŁUG TARYFIKATORA

 ZASADY POSREDNICTWA SPRZEDAZY

ZASADY POŚREDNICTWA SPRZEDAŻY USŁUG W KTÓRYCH SPECJALIZUJE SIĘ BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ZOSTANIE USTALONA INDYWIDUALNIE, Z KAŻDĄ Z WYMIENIONYCH W PUNKCIE „WSPÓŁPRACOWNICY BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP” - STRONA 4.






























________________ ____________TRAP

ANALIZA MARKETINGOWA

 OPIS I ANALIZA KONKURENCJI

NA RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE BRAKUJE FIRM SPECJALIZUJĄCYCH SIĘ W SPRZEDAŻY USŁUG TURYSTYCZNYCH, ZATEM W POCZĄTKOWEJ FAZIE FUNKCJONOWANIA BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP BIURO TO BĘDZIE MONOPOLISTĄ JEŚLI CHODZI O RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE. WYNEGOCJOWANIE W FIRMACH WSPÓŁPRACUJĄCYCH ODPOWIEDNIO NISKICH CEN NA USŁUG TURYSTYCZNE ORAZ POPYT NA TE USŁUGI W MIEŚCIE LESZNO I OKOLICY MOŻE SPOWODOWAĆ POWSTANIE INNYCH JEDNOSTEK ZAJMUJĄCYCH SIĘ POŚREDNICTWEM TURYSTYCZNYM. MOŻNA SIĘ JEDNAK SPODZIEWAĆ, ŻE WYPRACOWANA W TYM CZASIE PRZEZ B.U.T TRAP POZYCJA NA RYNKU SPOWODUJE ŻE BIURO TO STANIE SIĘ CZOŁOWYM SPRZEDAWCĄ USŁUG TURYSTYCZNYCH W LESZNIE.
PLANOWANY ROZWÓJ B.U.T. TRAP O INNE MIASTA W POLSCE MOŻE SPOWODOWAĆ KAMPANIE OBNIŻENIA CEN NA USŁUGI TURYSTYCZNE OFEROWANE PRZEZ FIRMY DZIAŁAJĄCE JUŻ NA TYCH RYNKACH

 OPIS I ANALIZA RYNKU

 ODBIORCY USLUG

ODBIORCAMI USŁUG BIURA TRAP BĘDĄ PRZEDE WSZYSTKIM MIESZKAŃCY LESZNA ORAZ OKOLIC


 CZYNNIKI WPLYWAJACE NA WZROST ZAPOTRZEBOWANIA NA USLUGI TURYSTYCZNE

- WZROST ZAINTERESOWANIA LUDZI PODRÓŻAMI ORAZ UDANYM WYPOCZYNKIEM BEZ PLANOWANIA I MARTWIENIA SIĘ O BAZE NOCLEGOWĄ, POSIŁKI ITP.
- ŚWIADZCZENIE USŁUG NA WYSOKIM POZIOMIE I W UMIARKOWANEJ CENIE
- POSZERZANIE OFERTY TURYSTYCZNEJ
- RELATYWNE OBNIŻANIE CEN OFERT W OPARCIU O NEGOCJACJE Z FIRAMAMI WSPÓŁPRACUJĄCYMI


________________ ____________TRAP

 OPIS I ANALIZA RYNKU ZAOPATRZENIA (WSPÓLPRACOWNIKÓW)

NA OGÓLNOPOLSKIM RYNKU USŁUG TURYSTYCZNYCH KONKURENCJA W ZAKRESIE OFEROWANIA IMPREZ TURYSTYCZNYCH O WYSOKIM STANDARDZIE TO KONKURENCJA POMIĘDZY CZTEREMA KONKURENTAMI, Z CZEGO B.U.T. TRAP BĘDZIE STALE WSPÓŁPRACOWAŁO Z TRZEMA:
NECKERMANEM, ALMATUREM ORAZ Z TRIADĄ.
WSPÓŁPRACA Z LINNIAMI LOTNICZYMI KTÓRYCH RYNEK NACECHOWANY JEST DUŻĄ KONKURENCYJNOŚCIĄ CO POWODUJE ŁATWOŚĆ W NEGOCJACJI CEN ZAKUPU BILETÓW OCZYWIŚCIE W ZALEŻNOŚCI OD ICH ILOŚCI.

ZARÓWNO W PRZYPADKU LINNI LOTNICZYCH JAKI I BIUR TURYSTYCZNYCH KTÓRYCH IMPREZY OFERUJE B.U.T. TRAP PŁATNOŚĆI BĘDĄ DOKONYWANE PO ZAWARCIU UMOWY Z KLIENTEM ORAZ ZABUKOWANIU MIEJSCA DLA TEGOŻ KLIENTA W BAZIE DANEJ FIRMY.
ODBYWAĆ SIĘ TO BĘDZIE ZA POMOCĄ INTERNETU, ZATEM B.U.T. TRAP BĘDZIE W STALYM KONTAKCIE Z WSPÓŁPRACOWNIKAMI, CO POZWOLI DOSTOSOWAĆ OFERTĘ OPTYMALNIE DO ILOŚCI ZAJĘTYCH MIEJSC.
PŁATNOŚCI TE BĘDĄ ODBYWAŁY SIĘ WEDŁUG INDYWIDUALNYCH USTALEŃ Z KAŻDYM Z KOOPERANTÓW.









________________ ____________TRAP

plan marketingowy

 strategia marketingowa

W MOMENCIE POSIADANIA ZEZWOLEŃ ORAZ W MOMENCIE ZAKOŃCZENIA PRAC WYKOŃCZENIOWYCH W BIURZE PRZY ULICY JANA PAWŁA II ROZPOCZĘTA ZOSTANIE KAMPANIA REKLAMOWA W LESZNIE ORAZ OKOLICACH.
WYPRODUKOWANE ULOTKI ZOSTANĄ DOSTARCZONE PRZEZ POCZTE DO KAŻDEGO MIESZKAŃCA GMINY LESZNO. DODATKOWO PLAKATY REKLAMUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ BIURA ZOSTANĄ ROZWIESZONE NA SŁUPACH OGLOSZENIOWYCH. RÓWNOLEGLE W LOKALNEJ PRASIE ZOSTANĄ ZAMIESZCZONE OGŁOSZENIA O DZIAŁALNOŚCI NOWO OTWARTEGO BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP.
KAŻDA Z OSÓB KTÓRA ZOSTWI NAM SWÓJ ADRES CO SEZON OTRZYMA POCZTĄ NAJNOWSZE KATALOGI ZAWIERAJĄCE AKTUALNĄ OFERTĘ.
KAŻDA Z OSÓB POWTÓRNIE KORZYSTAJĄCA Z USŁUG B.U.T TRAP ZOSTANIE WŁACZONA DO PROGRAMU LOJALNOŚCIOWEGO OFERUJĄCEGO ZNIŻKI ORAZ UPOMINKI.

 Marza

NA POCZĄTKU DZIAŁALNOŚĆI BIURA ZYSKO POWINIEN OSCYLOWAĆ NA POZIOMIE 5-10% ZE WZGLĘDU NA DUŻE KOSZTY UTRZYMANIA PROFESJONALNEGO BIURA OBSŁUGI BEZPOŚREDNIEJ.
ROZWÓJ BIURA ORAZ PRZEWIDYWANY WZROST SPRZEDAŻY IMPREZ SPOWODUJE WZROST ZYSKU DO OKOŁO 35%.
WZROST ZYSKU BĘDZIE OBSERWOWANY TAKŻE W OKRESIE GRUDZIEŃ-STYCZEŃ ORAZ KWIECIEŃ-MAJ, ZE WZGLĘDU NA WZRASTAJĄCY POPYT NA USŁUGI TURYSTYCZNE Z POWODU WAKACJI.


 PLAN ZATRUDNIENIA

W OKRESIE URUCHOMIANIA DZIAŁALNOŚCI BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP ZOSTANIĄ ZATRUDNIENI W SIEDZIBIE FIRMY DWAJ PRACOWNICY ZATRUDNIENI NA OKRES PRÓBNY NA PEŁNY ETAT.
POCZĄTKOWA FAZA ROZWOJU FIRMY ORAZ ZWIĄZANA Z TYM POTRZEBA REKLAMY POWODUJE ŻE ZOSTANĄ ZATRUDNIENI NA UMOWĘ ZLECENIE ROZNOSICIELE ULOTEK REKLAMOWYCH.

_____________________________TRAP

 TECHNICZNY PLAN PRACY

- ZAINTERESOWANIE POTENCJALNYCH NABYWCÓW OFERTY
- DORADZENIE ODPOWIEDNIEJ IMPREZY BĄDŹ ODPOWIEDNIEGO POŁĄCZENIA LOTNICZEGO
- SPRAWDZENIE CZY OFERTA NADAL JEST AKTUALNA (ZA POŚREDNICTWEM INTERNETU)
- PODPISANIE UMOWY Z KLIENTEM ORAZ POBRANIE ZALICZKI
- WPŁATA ZALICZKI NA KONTO ORGANIZATORA IMPREZY BĄDŹ SPRZEDAWCY USŁUGI
- SFINALIZOWANIE PŁATNOŚCI PIENIĘŹNEJ Z NABYWCĄ ORAZ SFINALIZOWANIE PŁATNOŚCI PIENIĘZNEJ Z FIRMĄ WSPÓŁPRACUJĄCĄ






































_____________________________TRAP


ANALIZA S.W.O.T.

MOCNE STRONY PRZEDSIEWZIECIA

 USLUGI

WYSOKI STANDARD ŚWIADCZONYCH USŁUG POPRZEZ WSPÓŁPRACĘ Z NAJLEPSZYMI FIRMAMI ZAJMUJĄCYMI SIĘ ZARÓWNO PRZEWOZEM JAK I ORGANIZACJĄ IMPREZ WYPOCZYNKOWYCH BĘDĄCYCH PODSTAWĄ FUNKCJONOWANIA BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH TRAP.

 ODBIORCY

MIESZKAŃCY LESZNA I OKOLIC BĘDĄ W KOŃCU POSIADALI PROFESJONALNE BIURO USŁUG TURYSTYCZNYCH W ZASIĘGU RĘKI.
BIURO ZOSTANIE ZLOKALIZOWANE W CENTRUM MIASTA W UCZĘSZCZANYM CENTRUM HANDLOWYM
ZADOWOLENI ODBIORCY POLECĄ NAS INNYM

 BADANIA MARKETINGOWE I ROZWOJOWE

PRZEPROWADZONE BADANIA MAJĄCE NA CELU WYKAZANIE POTENCJALNYCH KLIENTÓW WYKAZAŁY DUŻE ZAPOTRZEBOWANIE NA TEGO TYPU USŁUGĘ, JAK RÓWNIEŻ ROKUJĄ DOBRY ROZWÓJ BIURA.

 PRACOWNICY

ZATRUDNIONE OSOBY POSIADAJĄ WIEDZĘ NA TEMAT OFEROWANYCH USŁUG, POTRAFIĄ NAWIĄZAĆ KONTAKT Z KLIENTEM I SŁUŻA POMOCĄ W DOBORZE ODPOWIEDNIEGO DO POTRZEB KLIENTA ZAKUPU. MIŁA OBSŁUGA POWODUJE ZADOWOLENIE KLIENTA.








_____________________________TRAP

 ZAOPATRZENIE

- WSPÓŁPRACA Z FIRMAMI ZNANYMI Z WYSOKIEGO POZIOMU ŚWIADCZONYCH USŁUG
- USTALONE DOBRE WARUNKI WSPÓŁPRACY

 FINANSOWANIE INWESTYCJI

INWESTYCJA ZOSTANIE SFINANSOWANA Z KREDYTU DLA MAŁYCH I ŚREDNICH FIRM UDZIELONEGO PRZEZ KREDYT BANK.










































_____________________________TRAP


SLABE STRONY PRZEDSIEWZIECIA


 RYNEK USLUG W MIESCIE

BRAK PODOBNYCH USŁUG W MIEŚCIE I NAJBLIŻSZEJ OKOLICY JEST CZYNNIKIEM POZYTYWNYM ALE RÓWNIEŻ WYMAGA PRZEPROWADZENIA SPRAWNEJ AKCJI REKLAMOWO-MARKETINGOWEJ WŚRÓD MIESZKAŃCÓW- POTENCJALNYCH NABYWCÓW A TAKŻE ZWIĄZANA Z NIEOBECNOŚĆIA PODOBNYCH INSTYTUCJI W MIEŚCIE NIEUFNOŚĆ POTENCJALNYCH NABYWCÓW, KTÓRYCH TRZEBA SKŁONIĆ DO KORZYSTANIA Z PROFESJONALNYCH USŁUG.

 FINANSOWANIE INWESTYCJI

KOSZT URUCHOMIENIA BIURA W TYM JEGO WYPOSAŻENIE WYMAGA NAKŁADÓW FINANSOWYCH PODOBNIE JAK PLANOWANA KAMPANIA REKLAMOWA KTÓRA POCHŁONIE CZĘŚĆ PIENIĘDZY ZGROMADZONYCH NA RACHUNKU BANKOWM.
FINANSOWANIE Z KREDYTU BANKOWEGO ZAWSZE RODZI NIEPEWNOŚĆ ZWIĄZANĄ Z PŁYNNOŚCIĄ FINANSOWĄ ZWIĄZANĄ MIĘDZY INNYMI ZE ZMIENNYM KURSEM DOLARA BĘDĄCEGO PODSTAWOWYM SRODKIEM PLATNICZYM ZA USŁUGI W KRAJACH GDZIE ORGANIZOWANE SĄ IMPREZY.

























_____________________________TRAP

SZANSE I ZAGROZENIA DLA INWESTYCJI

 SZANSE DLA INWESTYCJI

- BRAK BIURA USŁUG TURYSTYCZNYCH W NAJBLIŻSZEJ OKOLICY A WIĘC MONOPOLIZACJA RYNKU
- ROZBUDZENIE W MIESZKAŃCACH CHĘCI SPĘDZENIA UDANYCH WAKACJI BEZ ZBĘDYCH PROBLEMÓW

 ZAGROZENIA DLA INWESTYCJI

- WEJŚCIE NA RYNEK SILNEJ KONKURENCJI
- ZUBOŻENIE SPOŁECZEŃSTWA.
































_____________________________TRAP

SPIS TRESCI BIZNES PLANU DLA
BIURA USLUG TURYSTYCNYCH TRAP

DANE O INWESTORZE..................................................................................................2
1. Siedziba inwestora
2. Przedmiot działalności
3. Struktura kapitałowa firmy
4. Pozycja finansowa inwestora
5. Sprawy sądowe i zobowiązania.

CEL I ZAKRES INWESTYCJI......................................................................................3-4
1. Cel
2. Lokalizacja firmy
3 .Środki realizacji
4. Uzasadnienie dla inwestycji
5. Współpracownicy biura usług turystycznych TRAP

OTOCZENIE INWESTYCJI.............................................................................................5
1. Sytuacja podatkowa
2. Zasady pośrednictwa sprzedaży

ANALIZA MARKETINGOWA.......................................................................................6-8
OPIS I ANALIZA KONKURENCJI
OPIS I ANALIZA RYNKU
1. Odbiorcy usługi
2. Czynniki wpływające na wzrost zapotrzebowania na usługę
OPIS I ANALIZA RYNKU WSPÓŁPRACOWNIKÓW
PLAN MARKETINGOWY
1. Strategia marketingowa
2. Marża

PLAN ZATRUDNIENIA..................................................................................................8
TECHNICZNY PLAN PRACY

ANALIZA S.W.O.T...................................................................................................9-13
MOCNE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Usługi
2. Odbiorcy
3. Badania marketingowe i rozwojowe
4. Pracownicy
5. Zaopatrzenie
6. Finansowanie inwestycji
SŁABE STRONY PRZEDSIĘWZIĘCIA
1. Rynek usług w mieście
2. Finansowanie inwestycji
SZANSE DLA INWESTYCJI
ZGROŻENIA DLA INWESTYCJI

Dodaj swoją odpowiedź
Finanse i bankowość

Biznesplan

Szanowni Państwo!

Publikacja „Zostań przedsiębiorcą – tworzenie biznesplanu” wydana przez Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie może ułatwić rozpoczęcie działalności gospodarczej i późniejsze funkcjonowanie firmy na rynku. ...

Podstawy przedsiębiorczości

Muszę napisać swój własny biznesplan! Myślałam o sklepie jubilerkim "Silver" . Niech ktoś napisze, jak zrobić ten biznesplan! Prooooszę. To na jutro! Pomocy! Daję 50 pkt!

Muszę napisać swój własny biznesplan! Myślałam o sklepie jubilerkim "Silver" . Niech ktoś napisze, jak zrobić ten biznesplan! Prooooszę. To na jutro! Pomocy! Daję 50 pkt!...

Podstawy przedsiębiorczości

Mam napisać na podstawy przedsiębiorczośći  biznesplan, ale kompletnie nie wiem od czego zacząć Bardzo proszę o pomoc, rady wskazówki lub przykładowy biznesplan, daję naj na DZISIAJ

Mam napisać na podstawy przedsiębiorczośći  biznesplan, ale kompletnie nie wiem od czego zacząć Bardzo proszę o pomoc, rady wskazówki lub przykładowy biznesplan, daję naj na DZISIAJ...

Podstawy przedsiębiorczości

Na jutro potrzebuję napisać biznesplan wycieczki 2-dniowej, klasowej. Gdziekolwiek. Nie musi być to gotowa praca, ale jakieś wskazówki czy podobny biznesplan jakiejkolwiek wycieczki. Praca musi być realna, czyli koszty itd. Z GÓRY DZIĘKUJĘ SERDECZNIE.

Na jutro potrzebuję napisać biznesplan wycieczki 2-dniowej, klasowej. Gdziekolwiek. Nie musi być to gotowa praca, ale jakieś wskazówki czy podobny biznesplan jakiejkolwiek wycieczki. Praca musi być realna, czyli koszty itd. Z GÓRY DZIĘKUJĘ ...

Zarządzanie

Biznesplan hurtowni artukułów papierniczych




BIZNESPLAN

I STRESZCZENIE

1. Niniejszy biznesplan został sporządzony, aby ukazać inwestycję polegającą na otwarciu hurtowni artykułów papierniczych o nazwie: „Hurt-papier” na terenie miasta Opole.

Podstawy przedsiębiorczości

Biznesplan lokalnej siłowni "Pudzian"

1.Streszczenie:

Niniejszy biznesplan obejmuje analizę inwestycji polegającej na uruchomieniu siłowni “Pudzian” na terenie dzielnicy mieszkaniowej xxx.

Biznesplan został przygotowany przez grupę inicjatorów projektu:
x...