Dystrybucja

STRATEGIA DYSTRYBUCJI ? nazywana jest inaczej polityką zbytu. Jej istotą jest dostarczenie towaru w miejscu i czasie najbardziej wygodnym dla klienta.
W strategii dystrybucji wykorzystuje się segmentacje rynku czyli podział społeczeństwa na jednorodne pod względem ustalonego kryterium grupy klientów. Wyodrębniona w ten sposób grupa klientów nazywana jest segmentem rynku.
Najczęściej spotykane kryteria wyodrębniania segmentów to:
a) stopień zamożności rodziny;
b) charakter wykonywanej pracy;
c) wiek i płeć;
d) poziom wykształcenia;
e) miejsce zamieszkania.

Dodaj swoją odpowiedź
Marketing

Dystrybucja - kilka pojęć

Dystrybucja obejmuje wszelkie decyzje i czynności związane z dostarczeniem wytworzonych produktów finalnemu nabywcy (konsumentowi, nabywcy). Zadaniem dystrybucji jest rozmieszczenie produktów na rynku w sposób umożliwiający nabywcom zakup po�...

Ekonomia

Pojęcie Marketingu, Marketingu Mix, Narzędzia maketingu mix, produkt, cena, dystrybucja, promocja

Pojęcie marketingu przez wiele osób jest pojmowane w różny sposób i posiada parę definicji, ale każda z nich sprowadza się do wspólnego mianownik a mianowicie do tego że marketing stworzyli ludzie na własne potrzeby w celu lepszej sprzeda...

Marketing

Dystrybucja, jako element mixu marketingowego

Dystrybucja:
• Kanały dystrybucji – znalezienie się produktu w określonej przestrzeni, w określonym miejscu (np. sklep)
• Logistyka – fizyczne przemieszczanie produktu od producenta do klienta (dostawca – odbiorca; produkt doci...

Logistyka

Logistyka - Dystrybucja

Dystrybucja - przemieszczanie produktów z miejsc ich wytworzenia i sprzedaży do miejsc ich konsumpcyjnego lub produkcyjnego użytkowania. Dystrybucję określa się jako działalność zorientowaną na zaspakajanie potrzeb nabywców i zapewnienie ...

Ekonomia

Dystrybucja.

DYSTRYBUCJA

Dystrybucja ? jest jednym z instrumentów marketingowego oddziaływania na rynek. Jej istota polega na pokonywaniu przestrzennych, czasowych, ilościowych, asortyment barier oddzielających producentów od finalnych nabywców i...

Marketing

Dystrybucja, jej proces, rodzaje, przepływ strumieni, zalety.

1.Dystrybucja – proces, który polega na dostarczaniu nabywcy odpowiedniego produktu w najbardziej odpowiednim miejscu i czasie, w najbardziej dogodnej formie i warunkach zapewniających najlepszy zakup.
2. Proces dystrybucji składa się z d...