Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz.4

146.Gwiazda socjometryczna to osoba która otrzymała najwięcej pozytywnych wyborów.
147.W socjometrii osoba izolowana to osoba która nie otrzymała żadnego pozytywnego ani negatywnego wyboru.
148.W socjometrii osoba odrzucona to osoba która nie otrzymała żadnego pozytywnego wyboru.
149.Termin ,,test’’ bywa stosowany do oznaczenia jednej z technik badawczych lub narzędzia badawczego.
150.Konstruując test pedagogiczny należy zadbać by był on trafny i rzetelny .
151.W testach osiągnięć szkolnych można stosować zadania wielokrotnego wyboru.
152.Testy sytuacyjne zalicza się do czynnościowych.
153.Dla zapewnienia odpowiedniej czułości testu niezbędne jest wykorzystanie w nim zadań o różnym stopniu trudności.
154.Rozkład wyników testu zbyt trudnego dla badanych charakteryzuje prawostronna asymetria (tj. wydłużone jest prawe ramię rozkładu).
155.Rozkład wyników testu zbyt łatwego dla badanych charakteryzuje lewostronna asymetria (tj. wydłużone jest lewe ramię rozkładu).
156.Rozkład wyników w treści z zadaniami prawidłowo dobranymi pod względem trudności jest zbliżony do rozkładu symetrycznego.
157.Test umiejętności podstawowych (umiejętności i wiadomości instrumentalnych) zalicza się do testów zdolności.
158. Przykładem testu niewerbalnego jest test obrazkowy.
159.Testy ustne i pisemne zalicza się do testów werbalnych.
160.Wcześniejszego standaryzowania wymagają testy powszechnego stosowania.
161.Wcześniejszej standaryzacji w zasadzie nie wymagają testy nauczycielskie.
162.Dla każdego zadania testowego jednoznacznie określona musi być skala ocen, zgodnie z którą oceniane mają być jego rozwiązania.
163.Oceniający rozwiązanie danego zadania testowego nie ma prawa odstępować od określonej dla danego zadania skali ocen.
164.Test pedagogiczny musi mieć jednoznacznie zdefiniowanego adresata.
165.Jedynym z czynników określających adresata testu pedagogicznego jest poziom kształcenia na którym lokują się osoby badane.
166.Jednym z czynników określających adresata testu pedagogicznego jest wiek osoby badanej.
167.Każdy test musi mieć jednoznacznie zdefiniowanego adresata.
168.Specyficznymi cechami eksperymentu są: ingerencja badacza w badany proces oraz kontrola skutków wprowadzonych przez niego zmian.
169.Logiczną podstawę eksperymentu stanowią kanony indukcji eliminacyjnej czyli kanony Milla.
170.W charakterze czynnika eksperymentalnego (zmiennej eksperymentalnej) wystąpić może tylko zmienna niezależna.
171.W eksperymencie klasycznym dąży się do tego by jedną różnicę między grupami biorącymi w nim udział wprowadzała zmienna eksperymentalna.
172.Fazami eksperymentu według schematu klasycznego są : pretest, wprowadzenie zmiennej eksperymentalnej, posttest.
173.Minimalna liczba grup w eksperymencie według eksperymentu klasycznego to 2 grupy.
174.Eksperyment rotacyjny wykorzystuje się w celu zminimalizowania zakłócającego wpływu braku dostatecznego zrównoważenia grup biorących w nim udział.
175.Charakter grupy określony jest tylko dla określonej fazy (określonego etapu) eksperymentu w eksperymencie rotacyjnym.
176.W przypadku eksperymentu rotacyjnego rola pełniona przez biorącą w nim udział grupę jest określona wyłącznie na czas trwania danego etapu eksperymentu.
177.Do przeprowadzenia eksperymentu rotacyjnego niezbędne są co najmniej 2 grupy.
178.Dla zminimalizowania zakłócającego wpływu protestu na zmienna zależna w eksperymencie wykorzystuje się eksperyment wg Solomona.
179.W eksperymencie wg schematu Solomona w części grup rezygnuje się z realizacji pretestu.
180.W pełni losowy dobór grup do eksperymentu jest obowiązkowy w eksperymencie wg schematu Solomona.
181.W eksperymencie wg schematu Solomona w części grup rezygnuje się z realizacji posttestu.
182.Do przeprowadzenia eksperymentu wg schematu Solomona niezbędne są co najmniej 4 grupy.
183.Eksperyment wg schematu Solomona stosuje się by zminimalizować zakłócający wpływ faktu przeprowadzenia pretestu.
184.Pretest to pomiar wartości początkowej zmiennej zależnej.
185.Posttest to pomiar wartości końcowej zmiennej zależnej.
186.Śródtest to jeden z pomiarów wartości zmiennej zależnej w eksperymencie rotacyjnym.

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz.3

53.Hipoteza to próbna odpowiedz na pytanie stanowiące problem ,będąca jednocześnie przypuszczalnym jego rozwiązaniem.
54.Hipotezę może stanowić tylko zdanie oznajmujące.
55.Hipotezą może być tylko odpowiedz właściwa na pytanie...

Pedagogika

Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz. 2

27.Praca magisterska stanowi jedną z form sprawozdania z badań.
28.Prezentacji stosowanych w badaniu metod technik i narzędzi badawczych dokonuje autor w rozdziale metodologicznym sprawozdaniu z badań.
29.Cytowany tekst powinien być um...

Pedagogika

Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz.3

98.Obserwacja jako metoda badań w odróżnieniu od obserwacji w rozumieniu potocznym winna mieć określony cel i być zaplanowana.
99.Samoobserwacja to obserwacja w której podmiot i przedmiot obserwacji stanowi ta sama osoba.
100.Obserwac...

Pedagogika

Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz.1

1.Przedmiotem badań metodologii praktycznej jest działalność ludzi ukierunkowana na pozyskiwanie i poszerzanie odpowiednio uzasadnionej wiedzy o rzeczywistości lub określonym jej fragmencie.
2.Działalność naukowa to celowa i zorganizowa...

Pedagogika

Pedagogika jako nauka i wychowanie

PEDAGOGIKA
JAKO NAUKA I WYCHOWANIE
Pedagogika jest nauką o wychowaniu, która formuje teoretyczne i metodyczne podstawy planowej działalności wychowawczej. Początkowo zakres pedagogiki ograniczał się do problemów związanych przygotow...