Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz. 2

27.Praca magisterska stanowi jedną z form sprawozdania z badań.
28.Prezentacji stosowanych w badaniu metod technik i narzędzi badawczych dokonuje autor w rozdziale metodologicznym sprawozdaniu z badań.
29.Cytowany tekst powinien być umieszczony wewnątrz cudzysłowu lub napisany innym krojem czcionki a ponadto w przypisie należy podąć źródło z jakiego został on zaczerpnięty.
30.Badacz zobowiązany jest poinformować o tym iż swoich badaniach korzystał z pomocy innych osób(np. ankieterów).
31.Alfabetyczny spis literatury wykorzystanej przez badacza to bibliografia.
32.W bibliografi inicjały imion umieszcza się po nazwisku .
33.W przypisie inicjały imion powinny poprzedzać nazwisko .
34.Kryterium dostatecznego uzasadnienia twierdzeń wymaga by w sprawozdaniu z badań w przypadku każdej nowej tezy wykazane zostało to czy została ona zweryfikowana czy też jedynie skonfirmowana.
35.Badacz powinien uwzględniać to iż sam fakt prowadzenia badań może modyfikująco wpływać na zachowania osób badanych.
36.Badacz ma obowiązek zapewnić badanemu to iż pozyskane od niego dane nie będą udostępnione osobom trzecim w sposób umożliwiający identyfikację badanego.
37.Rejestracja danych w badaniach społecznych przy wykorzystaniu technicznych środków zapisu wymaga zgody osób badanych.
38.Gdy badanymi są dzieci zgodę na zastosowanie techniki środków zapisu obrazu lub dźwięku wyrazić powinni rodzice lub opiekunowie tych dzieci.
39.Badani mają prawo odmówić uczestnictwa w badaniach.
40.Problem badawczy to pytanie stawiane z założeniem iż odpowiedz na nie ,nie została jeszcze udzielona a jeżeli nawet udzielona , to jest ona błędna lub niepełna a zatem dla uzyskania prawdziwej odpowiedzi niezbędne jest przeprowadzenie stosownych badań.
41.Problem badawczy nie może mieć postaci zdania oznajmującego.
42.Problem diagnostyczny to pytanie ,odpowiedz na które wymaga dokonania opisu bądź przynajmniej fragmentu opisu określonego zjawiska ,zdarzenia, stanu rzeczy, itp.
43.Problem praktyczny to pytanie dotyczące wzajemnych zależności miedzy warunkami, sposobami działań a ich rezultatami.
44.Pytanie dotyczące pewnej klasy zjawisk ,zdarzeń ,stanów rzeczy itp., tj. pewnego zjawiska, zdarzenia ,stanu rzeczy, itp.., w określonych warunkach czasowo-przestrzennych to problem średnio-ogólny.
45.Pytanie dotyczące pojedynczego zjawiska ,zdarzenia, stanu rzeczy, itp. To problem szczegółowy.
46.Ze względu na stopień ogólności problemy badawcze dzieli się na problemy szczegółowe, problemy średnio- szczegółowe(średnio-ogólne) i problemy ogólne.
47.W badaniach pedagogicznych badacze stosunkowo często rozwiązują problemy praktyczne.
48.Przykładem problemu eksplanacyjnego jest pytanie ’’Dlaczego wagarują uczniowie gimnazjów w Siedlcach?’’.
49.Przykładem problemu diagnostycznego jest pytanie ,,Gdzie najczęściej spędzają czas uczniowie gimnazjów podczas wagarów?’’
50.Przykładem problemu diagnostycznego jest pytanie ,,Którzy uczniowie klasy Y są osobami izolowanymi lub odrzucanymi w swojej klasie?’’
51.Problemem badawczym może być pytanie ,,Gdzie mieści się sekretariat Instytutu Pedagogiki Akademii Podlaskiej?’’
52.Przykładem problemu eksplanacyjnego jest pytanie ,,Dlaczego niektórzy uczniowie gimnazjów są osobami izolowanymi lub odrzuconymi w swojej klasie?’’
53.Przykładem problemu ogólnego jest pytanie ,,Jakie są przyczyny wagarów ?’’
54.Przykładem problemu szczegółowego jest pytanie ,,Dlaczego uczeń X wagaruje?’’
55.Przykładem problemu diagnostycznego jest pytanie ,,Jakie są przyczyny agresji wśród uczniów gimnazjów?’’
56.Przykładem problemu diagnostycznego jest pytanie ,,Jakie są przejawy agresji wśród uczniów gimnazjów?’’
57.Przykładem problemu szczegółowego jest pytanie ,,Dlaczego uczeń X ma trudności z rozumieniem tekstów?’’
58.Przykładem problemu eksplanacyjnego jest pytanie ,,Dlaczego niektórzy uczniowie gimnazjów w Siedlcach nie odrabiają zadanych prac domowych?’’
59.Przykładem problemu diagnostycznego jest pytanie ,,Gdzie najczęściej spędzają czas wolny uczniowie gimnazjów w Siedlcach?’’
60.Przykładem problemu ogólnego jest pytanie ,,Jakie są przyczyny agresji wśród uczniów ?’’
61.Przykładem problemu eksplanacyjnego jest pytanie ,,Dlaczego niektórzy uczniowie gimnazjów sięgają po narkotyki ?’’
62.Przykładem problemu diagnostycznego jest pytanie ,,Którzy uczniowie klasy Y są osobami izolowanymi lub odrzuconymi w swojej klasie?’’.

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz.3

53.Hipoteza to próbna odpowiedz na pytanie stanowiące problem ,będąca jednocześnie przypuszczalnym jego rozwiązaniem.
54.Hipotezę może stanowić tylko zdanie oznajmujące.
55.Hipotezą może być tylko odpowiedz właściwa na pytanie...

Pedagogika

Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz.3

98.Obserwacja jako metoda badań w odróżnieniu od obserwacji w rozumieniu potocznym winna mieć określony cel i być zaplanowana.
99.Samoobserwacja to obserwacja w której podmiot i przedmiot obserwacji stanowi ta sama osoba.
100.Obserwac...

Pedagogika

Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz.1

1.Przedmiotem badań metodologii praktycznej jest działalność ludzi ukierunkowana na pozyskiwanie i poszerzanie odpowiednio uzasadnionej wiedzy o rzeczywistości lub określonym jej fragmencie.
2.Działalność naukowa to celowa i zorganizowa...

Pedagogika

Praca badawcza wychowawcy - nauczyciela cz.4

146.Gwiazda socjometryczna to osoba która otrzymała najwięcej pozytywnych wyborów.
147.W socjometrii osoba izolowana to osoba która nie otrzymała żadnego pozytywnego ani negatywnego wyboru.
148.W socjometrii osoba odrzucona to osoba k...

Pedagogika

Pedagogika jako nauka i wychowanie

PEDAGOGIKA
JAKO NAUKA I WYCHOWANIE
Pedagogika jest nauką o wychowaniu, która formuje teoretyczne i metodyczne podstawy planowej działalności wychowawczej. Początkowo zakres pedagogiki ograniczał się do problemów związanych przygotow...