Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci

Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci jest częstą przyczyną niepowodzeń szkolnych i niedostosowania społecznego. Ta grupa uczniów wymaga od nauczycieli nie tylko większej cierpliwości, wkładu pracy, ale także specyficznych i konsekwetnych działań w celu osiągnięcia pozytywnych rezultatów. Autorka, oprócz wstepnej części teoretycznej, opracowała program z dzieckiem nadpobudliwym, dołączając scenariusze zajęć możliwych do realizacji nie tylko przez psychologów, ala także przez nauczycieli i rodziców.

Zawarte w scenariuszach wskazówki sprzyjają tworzeniu wspólnych zajęć blokowych wokół danego tematu z nauczycielami innych przedmiotów, ale są zarazem na tyle szczegółowe, że każdy nauczyciel sam z łatwością przygotuje i poprowadzi lekscję.
Scenariusze te można modyfikować w zależności od potrzeb klasy, predyspozycji uczniów czy możliwości czasowych, a materiał w nich zawarty umożliwi tworzenie niebanalnych i ciekawych lekcji.

W opracowaniu znajdziemy wiele przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i efektywnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami.

Problem dziecka nadpobudliwego najczęściej omawiany jest w związku z problematyką trudności wychowawczych, niepowodzeń szkolnych lub niedostosowania społecznego.

Niniejsza publikacja adresowana jest nie tylko do osób profesjonalnie zajmujących się wychowaniem i opieką, ale również do rodziców, którzy na co dzień stykają się z problemami, jakie sprawiają dzieci nadpobudliwe.
Tylko jednolita forma oddziaływań ze strony instytucji, takich jak: szkoła, przedszkole itp., i rodziny może przynieść efekty w pracy z tą grupą dzieci. Publikacja w części teoretycznej przybliża genezę nadpobudliwości psychoruchowej, natomiast w następnych rozdziałach przedstawiona jest propozycja spotkania z rodzicami dzieci nadpobudliwych oraz konspekty zajęć z tą grupą dzieci.

Dodaj swoją odpowiedź
Pedagogika

Przedszkole analiza przypadku - nadpobudliwość psychoruchowa

Przypadek 1; Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo

1. Identyfikacja problemu.
Kontakty interpersonalne są nieodłącznym elementem funkcjonowania jednostki w społeczności. Na gruncie takich relacji międzyludzkich, każdy wnosi własne ...

Pedagogika

Zalecenia opiekuńczo – wychowawcze dla rodziców i nauczycieli wobec dzieci z zespołem ADHD

I. Co to jest ADHD ?

Adhd, czyli Attention Deficit Hyperactivity Disorder to amerykańska nazwa oznaczająca zaspół nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi. Natomiast nazwa europejska – to Hyperkinetic Disorder...

Psychologia

Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej

Dziecko z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej.

Z praktyki i obserwacji życia codziennego wiem, że znaczna liczba dzieci przejawia cechy wzmożonej pobudliwości. Są to dzieci niespokojne, nadmiernie ruchliwe, o zmiennych nastrojac...

Pedagogika

ADHD

Co to jest ADHD?
W dużym uproszczeniu można powiedzieć, że u podłoża ADHD leży specyficzny tryb pracy mózgu, który utrudnia dziecku kontrolowanie własnych zachowań i osłabia zdolność skupienia uwagi.
Dla ADHD charakterystyczne...

Pedagogika

Dziecko z ADHD

WYŻSZA SZKOŁA HUMANISTYCZNO –
EKONOMICZNA W ŁODZI



PRZEDMIOT : WSPÓŁCZESNE KIERUNKI
PEDAGOGICZNE


TEMAT : DZIECKO Z ADHD




SPIS TREŚCI

1 Co to jest ADHD?..............