Jak zawrzeć umowę na leasing
W celu zawarcia umowy leasingowej wraz z wypełnionym wnioskiem należy dostarczyć dokumenty, które można podzielić na trzy podstawowe kategorie:
• dokumenty prawne,
• dokumenty finansowe,
• opinie, zaświadczenia i zabezpieczenia.
Wymagania dokumentowe stawiane przez firmy leasingowe są podobne do wymagań stawianych przez banki, jednakże przy przedmiotach standardowych o niskiej wartości, wymagania dokumentowe mogą być znacznie ograniczone. Przykładowo dla samochodów ciężarowych, dostawczych o wartości netto do 100 tyś. zł, wymagany jest tylko wniosek o zawarcie umowy leasingu, dokumenty prawne oraz oświadczenia o stanie zobowiązań (patrz BanCarpunkt3.4.).
Aby rozpocząć procedurę leasingową przygotuj następujące dokumenty
Dokumenty prawne
• Aktualny wypis z rejestru handlowego
• Akt założycielski spółki wraz z ewentualnymi aneksami
• Nadanie numerów REGON i NIP
Dokumenty finansowe
• Deklaracja podatkowa CIT-2 za ostatni miesiąc
• Deklaracja podatkowa za ostatni okres sprawozdawczy oraz ostatnie zeznanie roczne (lub gdy nie upłynął termin złożenia deklaracji rocznej należy przedstawić deklarację za 11 miesięcy roku ubiegłego)
• Bilans i rachunek wyników za ostatni rok,
• Potwierdzenie przyjęcia przez Urząd Skarbowy dokumentów lub w przypadku braku takiego potwierdzenia zaświadczenia wydane przez US o obrotach i dochodach za ostatni rok i ostatni okres sprawozdawczy
Zaświadczenia
• Zaświadczenie o niezaleganiu z płaconymi podatkami do Urzędu Skarbowego
• Zaświadczenie o niezaleganiu z płaconymi składkami do ZUS