Strategia ceny

CENA ? jest wartością towaru lub usługi wyrażona w pieniądzu.
Istotą strategii cenowej jest wynegowanie poziomu ceny w wysokości satysfakcjonującej kupującego i sprzedającego.

Najczęściej stosowane strategie cenowe:
? strategia ceny wysokiej:
? strategia ceny niskiej.

Strategia ceny wysokiej występuje gdy:
? na rynku występuje monopol;
? gdy towar lub usługa jest niepodważalnej bardzo dobrej jakości;
? towar lub usługa oferowane są przez znaną renomowaną firmę;
? występuje zdecydowana przewaga popytu nad podażą.

Strategia ceny niskiej występuje gdy:
? na rynku panuje duża konkurencja;
? towar lub usługa są przeciętnej bądź złej jakości;
? towar lub usługa oferowane są przez nieznaną lub mało znaną firmę;
? występuje zdecydowana przewaga podaży nad popytem.

W strategiach cenowych wykorzystuje się procentowe obniżki ceny zwane upustami cenowymi. Należą do nich:
a) bonifikata;
b) rabat;
c) skonto.

BONIFIKATA ? występuje gdy:
? jest wyprzedaż towaru związana z likwidacją punktu lub zmianą branży;
? przy sprzedaży towarów o pogorszonej jakości;
? przy sprzedaży towarów posezonowych.

RABAT ? występuje przy:
? sprzedaży towarów o wysokiej wartości;
? sprzedaży towarów w dużych ilościach;
? dla tzw. stałych klientów.

SKONTO ? występuje gdy:
? przy płatności gotówkowej sprzedaży ratalnej;
? przy natychmiastowej płatności gotówkowej w sprzedaży z odroczonym terminem płatności.

Dodaj swoją odpowiedź
Zarządzanie strategiczne

Zarządzanie relacjami jako strategia podnoszenia konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw.

Rozdział I
Istota konkurencyjności przedsiębiorstw

1.1 Charakterystyka i istota konkurencyjności przedsiębiorstwa.

Każde przedsiębiorstwo musi konkurować z innymi firmami o zainteresowanie klienta. Konkurencja pomiędz...

Marketing

Cena - ustalenie ceny

Kluczową kwestią przy ustalaniu ceny jest odpowiedź na pytanie, dlaczego klient kupuje u Ciebie i czy rzeczywiście oferujesz mu dobry produkt, połączony z solidną obsługą i wyczerpującą informacją. Należy podkreślić, że cena jest tyl...

Marketing

Analiza wartości produktu pod kątem trzech metod ustalania ceny. Strategia produkcji, strategia sprzedaży.

Firma: Agencja Reklamowa w Bydgoszczy
Produkt: CMS (Systemy Zarządzania Treścią)
Rynek: kujawsko-pomorskie
Odbiorcy: małe i duże przedsiębiorstwa

Wyjaśnienie:
CMS pozwala na samodzielną aktualizację treści witryny ...

Marketing

Strategia działalności reklamowej na przykładzie branży ubezpieczeniowej.

Wstęp 2
Rozdział I Branża ubezpieczeniowa w Polsce 3
1.1 Rynek ubezpieczeniowy - pojęcie i mechanizm funkcjonowania 3
1.2 Segmentacja rynku 6
1.3 Przedsiębiorstwa na rynku ubezpieczeniowym 7
Rozdział II Specyfika produktu u...

Marketing

Ceny

CENA
Pomimo zwiększonej roli czynników pozacenowych w nowoczesnych procesach marketingowych, cena pozostaje krytycznym czynnikiem na szczególnie trudnych rynkach charakteryzujących się zwłaszcza konkurencją monopolistyczną lub oligopolis...