„Człowiek musi żyć wśród innych ludzi”

Nasza osobowość kształtuje się przez całe życie .Często zmieniamy poglądy na różne tematy. Wpływ na kształtowanie się naszej osobowości ma rodzina, szkoła, a także grupa rówieśnicza.
Na początku drogi rozwoju każdego z nas stoi dom. Rodzice nas wychowują , przygotowują do dorosłego życia .To właśnie w domu uczymy się dobrego zachowania. Mama i tata udzielają nam rad jak należy postępować, a jak nie. Jak byliśmy młodsi często obserwowaliśmy domowników . W ten sposób ukształtowaliśmy zręb naszej osobowości.
Będąc w domu lub blisko rodziców , czujemy się bezpieczni .Wiemy ,że nic nam nie grozi. Często domownicy są dla nas podporą w trudnych sytuacjach.
Duży wpływ na nasz rozwój mają również rówieśnicy .Ta grupa pojawia się w naszym życiu już we wczesnym dzieciństwie .Będąc przedszkolakami bawiliśmy się w piaskownicy z kolegami i koleżankami .Udawaliśmy ,że jesteśmy rodziną, prowadzimy sklep bądź wojnę. Od tych osób dużo dowiadywaliśmy się .Jak żyją inne dzieci, gdzie mieszkają , co robią w wolnym czasie ,jacy są ich rodzice ,co mogą robić ,a czego nie.
Do dzisiaj mamy swoich najlepszych przyjaciół spoza szkoły. Mamy do niech większe zaufanie niż do osób z naszej klasy .Często niektóre osoby znamy od dzieciństwa. Będąc nieco starszymi uczniami czy dorosłymi osobami , wspominamy jak to kiedyś było .Wracając do tamtych czasów na naszych twarzach maluje się uśmiech i chęć powrotu do dawnych lat .
Uczęszczając do szkoły poznajemy wiele uczniów, nowych nauczycieli i opiekunów. To oni mają duży wpływ na kształtowanie się naszej osobowości. Każda szkoła rozwija nasze umiejętności twórczego i samodzielnego rozwiązywania problemów, uczy odpowiedzialności za słowa i czyny, rozbudza ciekawość świata. W szkole na lekcjach rywalizujemy ze sobą. Staramy się być lepszymi od innych uczniów. Jednak nie wszystkim uczniom zależy na ocenach. W szkołę pokładamy nasze nadzieje na przyszłość.
Uczniowie z naszej klasy są dla nas ?druga rodziną?. Spędzając ze sobą wiele czasu przyzwyczajamy się do siebie, a z czasem akceptujemy innych. Wyjeżdżając na różnego rodzaju obozy czy wycieczki, integrujemy się, tworzymy zgrana klasę. Nawet ucząc się w jednym pomieszczeniu przez wiele lat, przywiązujemy się do niego.
Z osobami z klasy w wolnym czasie wychodzimy do kina , na rower czy pizze. Po jakimś czasie tworzy się między nami więź. Będąc na wakacjach na pewno brakuje nam koleżanek i kolegów.
Człowiek musi żyć wśród innych ludzi. To właśnie oni mają wpływ na kształtowanie się naszej osobowości i sposób życia.

Dodaj swoją odpowiedź
Język polski

Przyczyny samotności jednostki w oparciu o Wielką Improwizację oraz kreacje innych bohaterów.

Odwołując się do fragmentu Wielkiej Improwizacji oraz kreacji dwóch innych bohaterów romantycznych ukaż przyczyny samotności jednostki

Samotność to życie, przebywanie w odosobnieniu, brak towarzystwa, czy rodziny. Jest to stan nie...

Biologia

Człowiek środowiskiem życia dla innych organizmów.

Wprowadzenie
Człowiek nigdy nie jest sam. Ludzkość żyje w oceanie drobnoustrojów, które praktycznie są wszędzie: w powietrzu, w wodzie, w żywności, w naszym ciele. W pierwszych sekundach życia, z pierwszym oddechem, z pierwszym połk...

Język polski

Zmaganie się ze światem i sobą to trud, którego nie sposób w życiu uniknąć. Rozważ ten problem odwołując się do życia głównych bohaterów "Hamleta", "Kordiana", "Ludzi bezdomnych", "Lorda Jima".

Zmaganie się ze światem i samym sobą było, jest i będzie nieodzownym elementem ludzkiego życia. Nie istnieje, bowiem na świecie człowiek, który pozbawiony jest jakichkolwiek zmartwień. Każdy z nas jest z góry skazany na nieustanne zmagan...

Język polski

„Człowiek nie wybiera sytuacji, ale musi jej sprostać”. Rozważ myśl, odwołując się do wybranych utworów literackich.

„Człowiek nie wybiera sytuacji, ale musi jej sprostać.”
Słowa te, wypowiedziane przez współczesnego twórcę Andrzeja Szczypiorskiego, możemy odnieść nie tylko do czasów, w których przyszło żyć i tworzyć pisarzowi, ale także d...

Pedagogika

Dziedziny wychowania

WYCHOWANIE UMYSŁOWE

Głównym założeniem wychowania umysłowego jest założenie, że nie można kształtować osobowości człowieka bez ukształtowania intelektu, czyli główne założenie mówi, że w praktyce nie można odrywać na...