Fazy organizacji imprez turystycznych
Cykl organizacji imprez dzieli się na 5 faz:
1. Przygotowanie akwizycji ? znajomość podstawowej bazy recepcyjnej zarówno w skali kraju jak i poszczególnych regionów turystycznych. Niezbędne jest też skompletowanie materiałów pomocniczych np. przewodniki turystyczne, mapy, spisy hoteli, wydawnictwa regionalne, rozkłady jazdy: kolei, lotu, komunikacji autobusów, żeglugi, kalendarze imprez turystycznych, sportowych, kulturalnych. Przeprowadzenie rozeznania rynku turystycznego. Programowanie imprez, sformowanie celu imprezy i określenie go w haśle, umiejscowienie w czasie i przestrzeni (program na godziny i trasę), wybór środka transportu. Umiejętne i racjonalne rozplanowanie w czasie poszczególnych punktów programu.
2. Akwizycja (sprzedaż) ? odpowiednie osoby.
3. Przygotowanie imprezy do realizacji ? programowanie imprez, sformowanie celu imprezy i określenie go w haśle, umiejscowienie w czasie i przestrzeni (program na godziny i trasę), wybór środka transportu. Umiejętne i racjonalne rozplanowanie w czasie poszczególnych punktów programu. Program imprezy, kalkulacje imprezy, zamówienie poszczególnych świadczeń, wykupienie, bądź zakupienie transportu, zatrudnienie pilotów, przewodników, wychowawców koloni itp., założenie teczki imprezy.
4. Realizacja imprezy ? początkiem imprezy jest zbiórka.
5. Rozliczenie imprezy