Biznes Plan

Fitnes Klubu!





Wykonanie:




SPIS TREŚCI
1. WST ĘP 3
2. STRESZCZENIE PROJEKTU PRZEDSI ĘWZI ĘCIA 3
3. PROFIL I ZAKRES DZIAŁANIA FIRMY
3.1. Historia firmy
3.2. Misja firmy
3.3. Oferta firmy
3.4. Zakres działania firmy
4. PLAN MARKETINGOWY
4.1. Strategia marketingowa
4.2. Analiza rynku
4.3. Strategia cenowa
4.4. Strategia promocji i reklamy
5. PLAN ORGANIZACYJNY
5.1. Zasoby ludzkie
5.2. Struktura organizacyjna firmy
6.FINANSE
6.1. Planowane przychody i koszty
6.2. Bilans
6.3. Analiza wskaźników
7. WNIOSKI I PODSUMOWANIE
4. Kalendarz organizacyjny 13









1. WSTĘP
Planujemy otworzyć fitness club a po osiągnięciu zadawalających wyników finansowych w przeciągu 2 lat chciałybyśmy rozszerzyć działalność o studio solarium. Podstawowym celem naszej firmy jest osiągnięcie pożądanego udziału w rynku (25%) i tym samym utrzymanie czołowej pozycji wśród dostawców danej usługi z terenu miasta Jaworzna. Pozycja lidera na rynku pozwoli nam zwiększyć skalę usług, jak również pozyskać stałych klientów, co umożliwi obniżenie kosztów jednostkowych i zapewni długotrwałe zyski.


2. STRESZCZENIE PROJEKTU PRZEDSIĘWZIĘCIA
Poniższy biznes plan przedstawia opis firmy działającej w warunkach średniej konkurencji ,której przedmiotem działalności są usługi propagujące zdrowy tryb życia. Nasza oferta charakteryzuje się wysoką jakością (związaną z wyspecjalizowaną kadrą) i umiarkowaną ceną. Przedsięwzięcie ma szansę powodzenia ze względu na kształtowanie się nowego trybu życia.


3. PROFIL I ZAKRES DZIAŁANIA FIRMY
3.1.Historia firmy
Firma „Dumle” jest spółką jawną, została zawiązana 4 kwietnia 2001 roku przez 4 osoby. Kapitał zakładowy spółki wynosi 40000 zł . Każdy wspólnik wniósł wkład w wysokości 10000 zł. Na nadzwyczajnym zgromadzeniu wspólników spółki „Dumle” które odbyło się 10 kwietnia 2001 roku w Warszawie zostały wybrane osoby uprawnione do reprezentowania spółki oraz sposób reprezentacji:
· Prezes: Partycja Węcka
· Wiceprezes: Kamil Winter
· Członek: Adam Kalisz
· Członek: Andrzej Kwaśniewski
· SIEDZIBA FIRMY: ul. Olszowa 10
KONTAKT: tel.: 042658-25-00

3.2. Misja firmy
Poprzez świadczone usługi, firma „Dumle” pragnie zaspokajać popyt
rynku lokalnego. Zaobserwowałyśmy stale rosnące zainteresowanie tego typu usługami, szczególnie wśród kobiet. Coraz więcej osób zaczyna dbać o swoją kondycję oraz wygląd zewnętrzny. Większość z tych ludzi nie orientuje się jednak w możliwościach i sposobach poprawiania natury. Tego typu konsument potrzebuje doradcy i instruktora, posiadającego odpowiednią wiedze i wykształcenie. Właśnie taką kadrę chcemy zaproponować mieszkańcom miasta Warszawy, którzy korzystając z proponowanych przez nas usług będą mogli dobrać odpowiednie dla siebie zestawy ćwiczeń, poradzić się specjalisty, skorzystać z różnych form masażu i mamy nadzieje, że w przyszłości będą mogli również używać profesjonalnego i nowoczesnego solarium. Firma „Dumle” prowadziła będzie swoją działalność z pełną świadomością i odpowiedzialnością wobec odbiorców i ich potrzeb. Realizując założone przez nas cele będziemy dostarczać klientom produkt o średniej jakości zapoznając się ze wszystkimi zmianami technologicznymi obowiązującymi naszą firmę i utrzymując urządzenia w dobrym stanie technicznym. Jednocześnie konkurować będziemy z obowiązującymi zasadami.
Firma „Dumle” wierzy, że wszystkie opisane elementy polityki są zbieżne i
wewnętrznie zgodne.



3.3. OFERTA FIRMY „Dumle”

Fat burning tzw. spalacz tłuszczu — ćwiczenia w progu oddechowym dostosowane do wytrzymałości indywidualnej ćwiczącego (pomiar tętna). Celem treningu jest redukcja tkanki tłuszczowej i modelowanie sylwetki. Polecany w programie anty – cellulitowym
ABT Gimnastyka francuska — trening siłowo-wytrzymałościowy i szybkościowy, ma na celu wzmocnienie wszystkich grup mięśni, zawiera prostą choreografię.
TBC Ćwiczenia modelujące — w toku lekcyjnym używa się hantli lub taśm dyna-band; głównym celem zajęć jest redukcja tkanki tłuszczowej i modelowanie, kształtowanie sylwetki.
Circuit Obwód treningowy — forma zajęć wykorzystująca w jednym toku lekcyjnym naprzemiennie przyrządy ćwiczące: obciążniki, hantle, taśmy dyna-band, piłki lekarskie, stopnie itp.. Obwód pozwala na równoczesne ćwiczenie siły mięśni i wytrzymałości ogólnej. Jedna z najbardziej wszechstronnych form treningowych.
Step zajęcia składają się z aerobikowej rozgrzewki, fazy ćwiczeń na stepie, rozciągania oraz ćwiczeń w pozycjach izolowanych.
Crazy Step schemat lekcji jest podobny do w/w zajęć stepu, formę tę cechuje dynamika i intensywność, wprowadza się nawet skomplikowane układy choreograficzne (pole-cane dla osób zaawansowanych).
Tae-Bo lekcję treningową charakteryzuje zestaw ciosów, kopnięć i ostrych zatrzymań oraz serie kontrolowanych napięć grup mięśniowych. Wysoki koszt energetyczny zajęć. Polecane dla kobiet i mężczyzn. Prowadzi Krzysztof Kęsek, mistrz Kun Kfu
Tai-Chi to chińska medytacja w ruchu. Polega na wykonywaniu w skupieniu i wolnym tempie ruchów tworzących sekwencje i układy wpływające na przepływ energii "chi". Prowadzi Krzysztof Kęsek, instruktor tai-chi.
Hatha Joga to forma zajęć oparta na technikach wschodu. Przebojem staje się joga-robic (połączenie jogi i stretchingu).

Stretching Ćwiczenia, które poprawiają sylwetkę, zapobiegają kontuzjom i rozciągają mięśnie, jednocześnie odprężają.
Gimnastyka specjalistyczna · Dla osób z nadwagą. · Dla osób starszych, powyżej 50. roku życia

Instruktorzy szkoleni są według najnowszych światowych trendów fitness. Fachowość ich poparta jest licznymi certyfikatami UNIVERSITY REEBOK oraz innych ośrodków szkoleniowych. To dzięki nim zajęcia grupowe są ciekawe i bezpieczne, a treningi indywidualne odpowiednio dobrane do potrzeb klientów

3.4.ZAKRES DZIAŁANIA FIRMY
Podstawowym celem działalności spółki jest zaistnienie na rynku oraz zdobycie i utrzymanie pozycji lidera na terenie miasta Warszawy. Sytuacja ta pozwoli nam osiągnąć zyski, dzięki którym będziemy w stanie rozszerzyć ofertę o dodatkowe usługi typu: solarium i sauna. Nasz klub mieści się w klimatyzowanych pomieszczeniach, oferując estetyczne wnętrze, mnóstwo przestrzeni i niepowtarzalną, sportową atmosferę. Zajęcia z aerobiku odbywają się na nowej sali liczącej 110 m2. Po każdych zajęciach można skorzystać z kompleksów sanitarnych znajdujących się w naszym klubie. Wszystko w cenie karnetu:
1. Bilet 7,00 PLN
2. karnet 1 raz w tygodniu (4 wejścia) 22,00 PLN.
3. karnet 2 razy w tygodniu (8 wejść) 44,00 PLN.

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych instruktorów - nauczycieli aerobiku. Odbywają się w weekendy w godz. 13.00 - 17.00 (łącznie 70 godzin lekcyjnych). Przygotowują do prowadzenia samodzielnie zajęć z różnych form aerobiku.

Zakres: Struktura lekcji, Zasady kreowania choreografii, Metodyka, Praca z muzyką, techniki aerobiku: Hi-Lo, Low, Bezpieczeństwo ćwiczeń, Anatomia i Biomechanika ruchu.




4. PLAN MARKETINGOWY

4.1.Strategia marketingowa
Firma „Dumle” realizowała będzie strategię „penetracji rynku”, której punktem wyjścia jest dana usługa i istniejący rynek. Podstawowym założeniem jest dostarczanie produktów o średniej jakości po umiarkowanych cenach. W związku z tym realizując strategię „penetracji rynku” będziemy dążyli do zwiększenia sprzedaży usługi poprzez następujące działania:
1) Osłanianie własnego pola działania (ochrona dotychczasowego rynku zbytu przed
konkurencją). Naszą uwagę skoncentrujemy głównie na pogłębionej segmentacji rynku, identyfikowaniu specjalnych segmentów rynku, nabywcach często korzystających z usług oraz poszukiwaniu nowych kanałów dystrybucji;
2) Zwiększanie udziału w rynku poprzez przyciąganie nowych nabywców (odciąganie ich od usług konkurencyjnych), stosowanie obniżek cen, zwiększanie stopnia intensywności dystrybucji i aktywizacji sprzedaży.
3) Zwiększanie sprzedaży usługi dotychczasowym nabywcom poprzez intensyfikowanie
wzrostu częstotliwości korzystania z usługi.
Wybraną strategię realizować będziemy przy pomocy bieżących decyzji operacyjnych
korygowanych poprzez reakcję na zmiany w otoczeniu. Ze szczególną uwagą śledzić
będziemy działania konkurentów biorąc pod uwagę koszty zakupu informacji ich
dotyczących.

4.2 Analiza rynku

W oparciu o ankietę przeprowadzoną na 100 osobowej grupie mieszkańców Jaworzna opracowałyśmy prognozę popytu na nasze usługi na trzy letni okres. Prognozę te przedstawia poniższy wykres:


4.3.Strategia cenowa

Realizując strategię cenową firma „Dumle” dążyła będzie do osiągnięcia pożądanego udziału w rynku, który jednocześnie będzie podstawą osiągnięcia większej skali usług, co z kolei umożliwi obniżenie kosztów i osiągnięcie większych zysków.
Ustaliliśmy minimalną cenę usługi na kwotę 8zl za godzinę. Jednocześnie dopuszczamy możliwość krótkookresowych obniżek tej ceny uwarunkowanych sytuacją cenową na rynku.
W dalszym etapie naszej działalności będziemy starali się dostosować wysokość ceny usługi do jej jakości oraz pożądanego poziomu sprzedaży.



4.4.Strategia promocji i reklamy
Polityka firmy „Dumle” opierała się będzie na reklamie w lokalnych mediach. Zaczynając od pierwszego kwartału reklamować będziemy nasze usługi poprzez jaworznicką telewizję przeznaczając na ten cel maksimum 500 zł w każdym kwartale. Zastanowimy się również nad innymi mediami reklamowymi, głównie drukowanymi jak tygodniki. Planujemy tez stworzyć elektroniczne wizytówki oraz ulotki, których projekty przedstawiamy w załącznikach. Ponadto stosować będziemy szeroko rozwinięte akcje promocyjne przejawiające się np. w: kartach stałego klienta i rabatach.

5. PLAN ORGANIZACYJNY
5.1.Zasoby ludzkie
Kierownictwo (życiorysy członków kierownictwa dołączone są w załącznikach):
1. Agnieszka Woźniak
2. Monika Wojtek
3. Honorata Wnuk
4. Justyna Antczak
KADRA PRACOWNICZA:
1. Alicja Bobryk: ur. w 1974 r.,
Trenuje dyscyplinę sportu- ringo. Zdobyła w niej wszystko, co może zdobyć sportowiec. Wielokrotna medalistka- Mistrzyni Świata, Europy, Polski, Czech , Kenii. Członek Kadry Narodowej Ringo oraz Sędzia Międzynarodowy. Absolwentka wyższych studiów magisterskich AWF w W-wie, które ukończyła z wynikiem bardzo dobrym. Aktualnie na Podyplomowych Studiach Menedżerskich. Ponadto instruktorka tenisa ziemnego, młodszy ratownik WOPR, żeglarz jachtowy (patent). Posiada Dyplom Międzynarodowego Seminarium z zakresu kultury fizycznej, które odbyło się w Finlandii. Dodatkowe zainteresowania to m.in. narciarstwo, windsurfing, turystyka, sztuka.


Anna Józwiak
2. 1: ur. w 1976 r.
Przez 11 lat trenowała lekką atletykę. Była wielokrotną finalistką Mistrzostw Polski. W konkurencji rzutu oszczepem zdobyła I klasę sportową i wywalczyła srebrny medal Młodzieżowych Mistrzostw Polski. Jest studentką ostatniego roku studiów magisterskich na warszawskiej AWF, jednocześnie pracuje w szkole jako nauczyciel WF. Posiada uprawnienia instruktorskie w zakresie kulturystyki, podnoszenia ciężarów, lekkiej atletyki, pływania, gimnastyki, pomocnika instruktora narciarstwa PZN oraz jest ratownikiem wodnym.

Olek Mokry
3. 2 ur. w 1976 r.
Ma na swoim koncie 9 letni staż treningowy w lekkiej atletyce. Jego ulubiona konkurencja to 400 m przez płotki. Był kilkunastokrotnym medalistą Mistrzostw Polski na dystansach 60m ppł, 110m ppł., 400m ppł., sztafecie 4x100m. Uczestniczył w turnieju Korfbalu w Eindhoven. Jest studentem II roku studiów magisterskich stołecznej AWF. Jego praca magisterska dotyczy wpływu squasha na podstawowe parametry fizjologiczne u osób uprawiających tą dyscyplinę rekreacyjnie.
Kamil Durczok
4. 3 ur. w 1975 r.
Trenował skoki do wody i gimnastykę sportową jako młodzik i junior młodszy. Potem przez 8 lat zajmował się kajakarstwem, był członkiem Kadry Narodowej "Sydney 2000", ma swoim koncie kilkanaście medali Mistrzostw Polski i międzynarodowych meetingów. Jest absolwentem stołecznej AWF (Studia Zawodowe ukończył z I lokatą). Posiada uprawnienia instruktorskie podnoszenia ciężarów i kulturystyki, narciarstwa, lekkiej atletyki i gimnastyki. Jest trenerem II klasy pływania.


5.2.STRUKTURA ORGANIZACYJNA FIRMY
(SPECJALIŚCI):
· Specjalista ds. marketingu – Andrzej K.
Zakres czynności:
v Udział w kampaniach reklamowych celem pozyskania klientów
v Planowanie i organizowanie udziału w seminariach, konferencjach, wystawach i targach
v Przygotowanie koncepcji i koordynacja realizacji przedsięwzięć mających na celu reklamę produktu
v Przygotowanie projektów materiałów reklamowych i promocyjnych
v Kontrola działań marketingowych

· Specjalista ds. finansowych – Tadeusz L.
Zakres czynności:
v Przygotowywanie planów
rzeczowo-finansowych
v Prowadzenie bieżących
rozliczeń finansowych
v Sporządzanie okresowych
sprawozdań z działalności
v Opracowywanie planów
budżetowych
v Prowadzenie ewidencji
wydatków oraz ich
kontrola
6.Finanse
6.1. Planowane przychody i koszty

Przedstawiamy poniżej sposób ustalenia przez nas planowanego zysku, jaki zamierzamy osiągnąć po pierwszym miesiącu działalności. w poniższym zestawieniu planowanych zysków i strat można również przyjrzeć się wysokościom założonych przez nas kosztów i przychodów oraz wynikom, jakie mamy szanse uzyskać na poszczególnych działalnościach naszej firmy.

Rachunek zysków i strat spółki „Dumle”

I Przychody ze sprzedaży 14310,-
Koszty sprzedaży 8560,-
Wynik na sprzedaży 5750,-
II Przychody z pozostałej działalności operac. 100,-
Koszty z pozostałej działalności operac. 32,-
Wynik z działalności operacyjnej 5818,-
III Przychody finansowe 3300,-
Koszty finansowe 700,-
Wynik z działalności gospodarczej 8418,-
IV Zyski nadzwyczajne 22,-
Straty nadzwyczajne 0,-
Wynik brutto 8440,-
V Podatek dochodowy 3376,-
Wynik netto 5064,-

Zgodnie z zestawieniem zysk otrzymany z prowadzonej przez nas działalności osiąga wartość 5064 zł.

6.2 Bilans

Bilans spółki „Dumle”
Aktywa 58435 Pasywa 58435
I Aktywa trwałe 43416 I Kapitał własny 50064
Wartości niemater. I prawne 2000 Kapitał podstawowy 40000
Środki trwałe 12916 Kapitał zapasowy 5000
Inwestycje długoterminowe 28500 Zysk 5064
II Aktywa obrotowe 15019 II Zobowiązania i rezerwy na zobowiązania 8371
Rachunek bankowy 11819 Zobowiązania z tyt. Wynagrodzeń 6521
Kasa 3200 Zobowiązania publ. – prawne 850
Zobowiązania wekslowe 1000


Prezentowany bilans został zestawiony na koniec pierwszego miesiąca działalności naszego przedsiębiorstwa. Postanowiłyśmy przedstawić taki a nie inny bilans ze względu na fakt, iż bilans zestawiony na początek działalności byłby niepełny oraz przedstawiałby nieprawdziwe dane, co związane jest z brakiem pewnych podstawowych pozycji powstających dopiero w toku działalności.


6.3 Analiza wskaźników
Analizę bilansu przeprowadziłyśmy metodą wskaźnikową. Obliczenia zostały umieszczone w załączniku
Stopień efektywności zaangażowanych w naszej firmie środków postanowiłyśmy zbadać stosując do tego wskaźniki rentowności aktywów i kapitałów
własnych. Zarówno jeden jak i drugi daje zadowalające wyniki. I tak, zgodnie z powyższym, stopa zysku jest równa w przybliżeniu 9%, co oznacza, iż na każdą zainwestowaną w naszym przedsięwzięciu złotówkę zarabiamy niemal 0,09 zł. Ogólnie uważa się, że jest to dobry wynik. Z kolei wskaźnik rentowności kapitałów własnych uzyskuje wartość 10% i oznacza on, że po miesiącu prowadzenia naszej działalności otrzymamy 10% zwrotu z zainwestowanych w nią kapitałów. Pokazuje on zatem, iż zysk otrzymany z włożonego kapitału potwierdza dobrą kondycję firmy i brak konieczności wycofania tych kapitałów. Kolejną istotną sprawą jest ustalenie
płynności finansowej, której poziom wyraża się w stopniu łatwości przekształcenia składników majątkowych w pieniądz. Sprostałyśmy i temu wymogowi. Wskaźnik pokrycia majątku trwałego kapitałem własnym jest równy 115%, co wskazuje, Iż spełniona została podstawowa zasada utrzymania płynności finansowej, tzw. złota reguła bilansowa. Zgodnie z tą zasadą cały majątek trwały jest pokryty kapitałem własnym, ponadto 15% tego kapitału finansuje też aktywa obrotowe. Firma nasza jest więc w stanie w każdym momencie uregulować pojawiające się zobowiązania. Inny miernik, wskaźnik płynności bieżący osiąga dla naszego przedsiębiorstwa wartość 1,8 i mówi, że posiadanymi przez nas aktywami jesteśmy w stanie pokryć dwa razy tyle bieżących zobowiązań.
Przedstawiona analiza bilansu pokazuje, iż pierwszy miesiąc działalności naszej spółki upłynął pod znakiem pomyślności, o czym świadczy dobra kondycja finansowa przedsiębiorstwa, ukazująca wysoki stopień płynności oraz rentowność naszego przedsięwzięcia.


7.WNIOSKI I PODSUMOWANIE:
Niniejszy biznes plan koncentruje się na opisie ustaleń, analiz i prognoz wyznaczających cele firmy „Dumle” oraz sposobów ich realizacji. Jak łatwo zauważyć, został on skonstruowany jako pewnego rodzaju przewodnik w działaniach kadry zarządzającej firmą oraz urządzenie umożliwiające sprawne jej prowadzenie. Przedstawia całość zamierzonych działań firmy produkującej i sprzedającej daną usługę. Naszą działalność oprzemy na realizacji założeń i strategii opisanych powyżej, które – mamy nadzieję - przyniosą naszej firmie oczekiwane rezultaty.

Dodaj swoją odpowiedź
Ekonomia

Biznes Plan jako narzędzie planowania inwestycji

1. POJĘCIE BIZNES - PLANU

Biznes plan to dokument określający cele, jakie firma chce osiągnąć, strategia działania oraz ramy czasowe, w jakich cele te powinny być osiągnięte.
Plan działalności przedsiębiorstwa, uwzględniaj...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Biznes plan – jest specyficznym zbiorem ustaleń opisowych, analiz
i prognoz, określających cele firmy oraz zadania i sposoby postępowania zmierzające do osiągnięcia tych celów w przyszłości, przy założonych uwarunkowanych gospodar...

Zarządzanie

Jak opracować biznes plan

Biznes plan powinien być przejrzysty, łatwy do czytania, podbudowany sprawdzalnymi faktami i danymi – a więc rzetelny i przekonywujący dzięki obiektywnemu przedstawieniu różnych aspektów przedsięwzięcia.
Opracowując go należy zdawa...

Podstawy przedsiębiorczości

Biznes plan

Istota biznes planu

Biznes planem nazywamy inaczej plan gospodarczy, plan przedsięwzięć.
Jest dokumentem określającym postęp przedsiębiorstwa w pewnym okresie czasu, jest przewodnikiem dla jego działań strategicznych i taktycz...

Zarządzanie

Planowanie, Biznes plan, Organizowanie

Wykład 26.09-2004

Literatura:
- R.W. Griffin – Podstawy zarządzania organizacjami
- J.A. Stoner, C.Wankel – Kierowanie
- H. Bieniak – Podstawy zarządzania przedsiębiorstwem


1. Przedsiębiorstwo
2. Fun...

Zarządzanie

Biznes plan – ćwiczenia

Biznes plan – ćwiczenia

Literatura
1. C. Barrow (1995) Warszawa, „Biznes plan, czyli jak zrobić dobry interes”.
2. E. Filow, J. Skrzypek (1996) Warszawa, Poltext, „Biznes plan”
3. M. Mulak (1995), Kraków, „Jak opr...