Biznesplan
BIZNESPLAN
Salon kosmetyczny
„KASIEŃKA”
Siedziba mieści się w Lipce przy ulicy Gdańskiej 32, 89-225. Kontakt telefoniczny po numerem (32)22635688
Działalność prowadzona jest przez osobę fizyczną. Właścicielką jest Katarzyna Rudna, która założyła salon w 2005r. Jako przedsiębiorstwo prywatne i działa na podstawie zaświadczenia Burmistrza Gminy i Miasta Lipka o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej
pod nr 225/2553jk. Oferowane są w nim rożnego rodzaju usługi polegające oczyszczaniu, pielęgnowaniu i utrzymaniu w dobrej formie i schludnym wyglądzie cery.
Wybór prowadzenia takiej działalności spowodowany jest dużym popytem na tego rodzaju usługi, gdyż nie tylko panie, ale również panowie korzystają z wyżej wymienionych usług.
Planowanym efektem w przyszłości jest pozyskanie jak największej liczby klientów, a wsród nich stałych bywalców.
Motywem działania jest rozwinięcie firmy oraz zaspokojenie potrzeb klientów. Wygospodarowanie zysków oraz wraz z upływem czasu otrzymanie zniżek na stały zakup produktów.
Plan organizacyjny
Lokal w którym znajduje się salon „Kasieńka” jest wynajmowany. Umowa ważna jest na okres dwóch lat, po czym należy skontaktować się z właścicielem w celu przedłużenia umowy wynajmu. Jednak w przyszłych latach będę się starała o wykup lokalu na stałe z możliwością jego przebudowy. Salon prowadzony jest samodzielnie przez Katarzynę Rudną, która zatrudniła 6 pracowników. Osobiście również zajmuję klientami pracując jako charakteryzatorka, tym samym nadzorując pracę pracowników.
Korzystam z pomocy agencji reklamowych, które prezentują moja firmę w różnego rodzaju czasopismach a także z usług transportowych- dzięki, którym na czas mam dowożone zamówione wcześniej kosmetyki oraz akcesoria niezbędne do pracy w salonie kosmetycznym: nożyczki, pinseta, pilniczki, obcinaczki, gilotynki, waciki, gąbeczki itp.
Przez cały czas korzystam z usług księgowej, gdyż uważam, że powierzając sprawy salonu w ręce profesjonalisty nie poniosę strat, chociażby poprze błąd rachunkowy. Jeżeli zachodzi potrzeba korzystam z porad prawnych podpisując tym samym umowę na zlecenie.
Profil techniczny
Wyposażenie salonu kosmetycznego „ Kasieńka”
· Lustra
· Krzesła
· Stoliki
· Blaty
· Przyrządy kosmetyczne
· Ręczniki
· Kosmetyki
Korzystając z usług mojego salonu klienci oszczędzają, gdyż w porównaniu do firm konkurencyjnych u mnie jest najtaniej. Oprócz tego dla stałych klientów stosowane są zniżki, rabaty, promocje. Do tego dla osób czekających na swoja kolejkę podawana jest kawa oraz najświeższa prasa.
Plan marketingowy
By zaistnieć na rynku, w tym celu zastosuję reklamę, Na początku w postaci roznoszonych ulotek, bądź przyczepianych np. do drzew reklam. Aby wyprzeć konkurencje zastosuje duży szyld z napisem np. „ Tu najtaniej”. Obniżę ceny tak, aby były one niższe od cen konkurencji. Zatrudnię więcej pracowników co pozwoli obsłużyć więcej klientów, w krótkim czasie. Przez co klienci nie będą musieli długo czekać na swoją kolej.
Produkty które będą używane w salonie będą wysokiej jakości, starannie dobierane do rodzaju cery, uwzględniające możliwość wystąpienia uczulenia na produkt, czego chcemy uniknąć. Przez co dokładnie należy się zapoznać z produktem i jego właściwościami aby wykluczyć przykre niespodzianki.
Przystępując do wykonania makijażu klientce pokażemy jej projekty, próbki i odcienie cieni do powiek, pudrów itp., aby mogła sama wybrać kolor, w którym według niej najlepiej się czuje, a my zrobimy wszystko żeby wyglądała olśniewająco.
Ceny usług szacujemy
USŁUGI MY KONKURENCJA
MANICURE 10-20 zł 20-30 zł
PEDICURE 15-25 zł 20-25 zł
MALOWANIE PAZNOKCI 30 zł 35 zł
DEPILACJA BRWI 5 zł 6-7 zł
MAKIJAŻ 10-30 zł 10-80 zł
TIPSY 50 zł 60-100 zł
Aby uświadomić klientom o tym, iż u nas jest najlepiej i najtaniej by zmienić swój wygląd na pozytywny umieścimy w prasie reklamę. Pokazane będą tam produkty jakich używamy z opisem oraz ceny i promocje zachęcające do odwiedzin naszego salonu.
Np. Jeżeli klient skorzysta w ciągu jednego dnia z usług o wartości wyższej niż 150 zł. Otrzyma upominek w postaci kosmetyków np.: krem do twarzy, ręczniczek, puderniczkę, kosmetyczkę itp.
Moja oferta ma podstawową zaletę- karnety, Otrzymują je osoby będące stałymi klientami. Przy częstym odwiedzaniu gabinetu otrzymują, np. darmowy manicure. Również niskie ceny przyciągają klientów. Choć tylko troszkę niższe od konkurencji kuszą osoby, które często korzystają z zabiegów kosmetycznych.
Efekt oraz sposoby upiększania:
Osoby młode zjawiają się najczęściej z problemami trądzikowej cery. Korzystają z oczyszczania skóry i usuwania nadmiaru sebum. Depilują brwi. Jeśli chodzi o manicure to rzadko z niego korzystają na co dzień. Oblężenie nadchodzi przy zbliżających się weekendach, dyskotekach, Andrzejkach, Sylwestrze.... Tu nie ma ograniczeń! Wyobrażenia młodych ludzi nie znają granic. Pedicure stosują głownie przed lekcjami wychowania fizycznego czy zajęciami na basenie.
Mężczyźni rzadziej korzystają z manicure i pedicure. Głównie dbają o to by ich skóra była bez skazy i jakichkolwiek defektów. Stosowanie kremów jak najbardziej wskazane, peeling również lecz maseczki rzadziej. Często korzystają z rad dotyczących używania odpowiedniego rodzaju kremów do twarzy.
Opis działalności gospodarczej
Cele do których dążę:
· Uzyskanie jak największej liczby stałych klientów
· Otworzenie kolejnych salonów w mniejszych miastach
· Zwiększenie liczby pracowników
· Przeprowadzenie remontu salonu
· Wprowadzenie w salonie nowych trendów i nowo pojawiających się produktów
Oferty:
Klientów można podzielić na 3 grupy
a) osoby młode (młodzież)
b) osoby dojrzałe
c) mężczyźni
Kobiety dojrzałe korzystają najczęściej z różnych zabiegów prowadzących do odmłodzenia, ujędrnienia, utrzymania w dobrej kondycji ich skóry twarzy. Stosują rożne maseczki, peelingi, itp. Jeśli chodzi o manicure na co dzień stosują bardziej stonowane i pasujące bardziej do charakteru pracy kolory lakierów. Często korzystają z kremów mających na celu zatuszowanie zmarszczek, szarej cery i zwiodczałej skóry.
Plan finansowy
Aby założyć salon kosmetyczny potrzebne było zaciągnięcie kredytu. Raty zastały rozłożone na 10 lat, co daje nam dużo czasu na zagospodarowanie zysku. W przyszłości zamierzam zatrudnić więcej pracowników oraz rozbudowę lokalu na większy, zmianę wystroju. Jeżeli zdobędę zezwolenie ( co zmierzam zrobić) na puszczanie muzyki w salonie umożliwię klientom odprężenie się. Dzięki czemu klienci będą chętnie odwiedzali mój salon, bo może będą mogli posłuchać starych, już w dzisiejszych czasach nie granych utworów np. z lat 60-tych, a także coś na topie.
W przyszłości zamierzam osiągnąć duże zyski. Mam nadzieję, że rentowność znacznie wzrośnie i będę mogła pozwolić sobie na kolejne zmiany w salonie i otworzenie nowych.
Niestety wiem, że po drodze do sukcesu natknę się na wiele kosztów, chociażby związanych z przeprowadzeniem remontu, pensjami dla pracowników, którym należy się wynagrodzenie godne wykonywanej pracy. Przewidywane pensje wynoszą od 960 zł brutto do 1200 zł brutto.
Analiza rynku
Klientami są najczęściej kobiety w przedziale wiekowym od 16 roku życia do około 60 lat. Choć zdarzają się wyjątki, gdzie z usług kosmetycznych korzystają nieco młodsze dziewczyny oraz starsze kobiety. Zazwyczaj osoby te przychodzą skorzystać z usług takich jak : depilacja brwi, oczyszczanie porów, malowanie paznokci, manicure, pedicure, nakładanie maseczek oczyszczających, itp.
Osoby zamożne mają wygórowane wymagania i często korzystają z naszych usług. W krótkim okresie czasu zmieniają kolor paznokci. Największy popyt zaobserwowano wówczas, gdy zbliżają się święta, bądź Sylwester. Wtedy nie tylko panie, ale również panowie przychodzą się upiększyć.
Siedziba naszego salonu mieści się w Centrum Lipki, jednak w przyszłości zmierzamy rozszerzyć działalność i otworzyć filię w innych miastach. Mimo to zasięgam porad z zagranicy i wyprzedzam konkurencje z nowościami.
Konkurencja
Salon konkurencji znajduje się w ( tym samym miejscu) na tej samej ulicy, lecz w mniej widocznym miejscu. Przewagą konkurencji jest długo istniejąca na rynku marka produktów oraz mniejsze salony w różnych punktach miasta i większa liczba zatrudnionych pracowników. Jednak stali klienci oraz spotykanie się z ciągłymi pochwałami i pozytywnymi opiniami sprawiają, że odnosimy wrażenie przewagi nad konkurencją.
Podsumowanie
Uważam iż dużym sukcesem będzie, gdy chociaż 70% planowanego przedsięwzięcia spełni się. Liczę się z napotkaniem na swojej drodze do sukcesu przeszkód, ale takie zawsze istnieją. Najważniejsze nie poddawać się i ciągle kroczyć do przodu- „ Kto nie ryzykuje ten nie wie co może zyskać lub stracić”. Trzeba być przygotowanym na dobre i złe strony „medalu”. Początki zawsze są trudne lecz przetrwanie jakiegokolwiek kryzysu przynosi już tylko same korzyści. Początkowy brak klientów lub ich mała ilość może martwić, jednak dobrze i solidnie wykonywane usługi, miła atmosfera, sympatyczny personel czynią cuda.
Uważam, iż dbałość o własny wygląd nadal rośnie. Jesteśmy krajem który właśnie wszedł do Unii Europejskiej i bardzo zależy nam na tym, by dobrze wyglądać i dobrze się prezentować. Dlatego myślę, iż otwarcie takiego salonu to dosłownie strzał w dziesiątkę. Poza tym starając się o nową pracę chcemy wyglądać atrakcyjnie. A na dodatek wzrasta liczba mężczyzn, którzy korzystają z takowych usług. Kończąc podsumowanie:
SERDECZNIE ZAPRASZAM DO SALONU KOSMETYCZNEGO „KASIEŃKA”