Wskaźnik rentowności sprzedaży - zysk netto przypadający na 1 zł zrealizowanej sprzedaży.
Analiza rentowności przedsiębiorstwa na przykładzie
WPROWADZENIE
Funkcjonowanie przedsiębiorstw w gospodarce rynkowej narażone jest na działanie różnych mechanizmów rynkowych i ciągłe zmiany, co sprawia, że menedżerowie zmuszeni są zwracać uwagę na rozwój i fazę badań występ...
Analiza wskaźnikowa
Analiza wskaźnikowa jest jednym z najważniejszych obszarów analizy ekonomicznej. Stanowi rozwinięcie wstępnej analizy sprawozdań finansowych. Jest szybką i efektywną metodą uzyskiwania wglądu w operacje gospodarcze i funkcjonowanie firmy w...
Wskaźniki z analizy ekonomiczno-finansowej - omówienie
1. Analiza pionowa bilansu.
Analiza pionowa bilansu polega na ocenie struktury majątku firmy (analiza aktywów) oraz na ocenie struktury kapitałowej firmy (analiza pasywów). Zmiana sumy bilansowej nie musi powodować zmiany struktury akt...
Rachunek zysków i strat
RACHUNEK ZYSKÓW I STRAT W ANALIZIE PRZEDSIĘBIORSTWA
Wariant kalkulacyjny Wariant porównawczy
A. Przychody netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów w tym: A. Przychody netto ze sprzedaży i zrównane z nimi
I. Przychod...
Kryteria oceny rentowności przedsiębiorstwa
Według jakich kryteriów będziemy oceniać efektywność i rentowność przedsiębiorstwa
Podstawowymi miernikami, stosowanymi w pionowej analizie rachunku wyników, są wskaźniki zyskowności. Ich konstrukcja jest bardzo prosta: zy...