Cykl ten najczęściej jest ujmowany w następujące, kolejno realizowane etapy: 1. określenie celu działania, 2.zbadanie środków koniecznych do zrealizowania celu i dostępnych realizatorom, 3. planowanie działania , 4. gromadzenie i porządkowanie koniecznych środków osobowych, materialnych i informacji oraz organizowanie struktur pojmowanych statycznie, 5. realizację przedsięwzięcia zgodnie z planem, 6. kontrolę uzyskanych efektów
Podstawowe pojecia
Organizacja-grupa ludzi którzy współpracują ze sobą w sposób uporządkowany i skoordynowany by osiągnąć pewien zestaw celów.
Wspólne cechy organizacji:
celowość; sposób zorganizowania; wyodrębnienie z otoczenia(granice rzeczow...
Zarządzanie w przedsiębiorstwie.
ZAGADNIENIA Z PRZEDMIOTU: ZARZĄDZANIE W PRZEDSIĘBIORSTWIE
1. Pojęcie, istota, i funkcje zarządzania
2. Charakterystyka podstawowych funkcji zarządzania, planowanie, organizowanie, motywowanie i kontrola
3. Geneza nauki zarządzani...
Cykl organizacyjny.
Studiując poglądy różnych autorów na temat metodologii badania i projektowania organizatorskiego a nawet technicznego można zauważyć, że w praktyce istnieją dwie podstawowe metody, a mianowicie:
-metoda diagnostyczna
-metoda progno...
Podstawy zarządzania
CZĘŚĆ I
WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA
Rozdział 1
Działanie ludzkie jako przedmiot
działalności organizatorskiej
Rozdział 2
Organizacja jako obiekt badań
Rozdział...
Podstawy Zarządzania sem.I
CZĘŚĆ I
WPROWADZENIE DO ZARZĄDZANIA
Rozdział 1
Działanie ludzkie jako przedmiot
działalności organizatorskiej
Rozdział 2
Organizacja jako obiekt badań